Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5d <> d700

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 5d &lt;&gt; d700

Oorspronkelijk geplaatst door Micro Bekijk bericht
    Mooi mooi, wat zie ik hier, krijgt onze bloemist uit de Eifel een koekje van eigen deeg
    Nice one PSG
    Op een trol die steun zoek voor zijn eigen domheden reageer ik niet.
    mvg
    Antoine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      Het enige wat ik van Rudi kan zeggen dat hij een lichte Canon voorkeur heeft . . .
      En voor mij is het al een tijdje heel duidelijk dat Antoine wel degelijk een Nikon-brilletje heeft, dat hij af en toe eens moet leren afzetten.

Het is trouwens niet alleen Rudy die al getuigt heeft dat de D700 (en D3) de D5 niet achterlaat wat betreft beeldkwaliteit. Op dpreview ( en andere forums) zijn er ook genoeg getuigenissen te vinden dat de oude D5 nog perfect zijn mannetje staat wat dit betreft. De Nikons komen er wel beter uit wat betreft AF en dat de body een stuk steviger aanvoelt, en misschien nog wel een paar zaken, maar niet wat betreft IQ, behalve als je de ISO opschroeft tot 3200 en hoger, dan zouden de Nikons terug beter uit de verf komen. Dus volgens mij zit Rudy hier geen onzin of dromen te verkopen.
      Trouwens Rudy heeft met de 2 gewerkt, hoeveel ervaring heeft Antoine met de D5?
      Dus ik vind wel dat enige bescheidenheid hier op zijn plaats is, en dat iets dat ik bij de postings van Antoine dus niet terugvind.

En verder wil ik hier niet de zoveelste C/N discussie doen oplaaien, en kan ik alleen maar de stelling van Trebs bijtreden.
      Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
        Trouwens Rudy heeft met de 2 gewerkt, hoeveel ervaring heeft Antoine met de D5?
        Dus ik vind wel dat enige bescheidenheid hier op zijn plaats is, en dat iets dat ik bij de postings van Antoine dus niet terugvind.
        Hij heeft dus de ervaring van de twee verschillende camera's, waarom laat hij dan die verschillen niet met voorbeelden zien.

Bescheidenheid heb ik alleen als men met feiten komt en niet met verhalen.

Als je eens echt wist wat ik aan ervaring heb met de 5D dan had je deze opmerking niet gemaakt.

Dat ik Nikon heb kun je makkelijk hier terug vinden op BD, daarvoor is een zoekslag in het leven geroepen.
        Ik ben eerlijk en heb niets te verbergen.
        mvg
        Antoine

Comment

Het gaat hier om camera/lens combinaties.

Een en ander heeft mede te maken met de AA filter in de camera; die is bij de D700 zwaarder qua werking dan bij de 5D. Een beetje nascherpen in photoshop en alles oogt weer prima, echt veel verschil in detail heb je niet tussen de beide toestellen.

Ik vermoed dat de nieuwste Nikon objectieven 14-24 en 24-70 mede de motivatie zijn voor de wat sterkte AA filter. Ik heb de eerstgenoemde groothoeklens ook getest op mijn Kodak SLR/nx. Die heeft geen AA filter en in het verleden zelfs met goed bekend staande lenzen zoals de 17-35AFS had ik nauwelijks last van moire. Met de 14-24 had ik ineens een ongelooflijke soepzooi in mijn foto's: bakstenen, dakpannen enz. Overal interferentie. Op de D700 heb je daar geen last van; in eerste instantie ziet het er bij pixelpeepen wat waziger uit, maar je hebt net zo veel detail. 2 pixels en 50% unsharp mask (net als destijds met de fuji S2, 3 en 5) en je hebt qua scherpte weer helemaal wat het oog wil
          Sony en Olympus
          Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
            Op een trol die steun zoek voor zijn eigen domheden reageer ik niet.
            mvg
            Antoine
            Voila, daar heb je hem weer met zijn beschuldigend vingertje.
            Ben daar eerlijk in, enkel en alleen als jij in de buurt bent wil ik de trol spelen.

Comment

Als je eens echt wist wat ik aan ervaring heb met de 5D dan had je deze opmerking niet gemaakt.

Antoine
              Dan kan jij dus evengoed voorbeelden posten om uw stelling te bewijzen ??
              Ik kijk er naar uit...
              Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
                despite my early offer of an unbiased test...
                You can always use mine.
                But what's wrong with other tests? The guys at Réponses Photo are seasoned photographers and yes they corroborated that the 5D is slightly sharper than the D3/D700 (without making too much of a fuss about it). So did the pictures they showed in the magazine.

Would be a nice exercise though to see if I can match the picture with the camera.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                  Dan kan jij dus evengoed voorbeelden posten om uw stelling te bewijzen ??
                  Ik kijk er naar uit...
                  Mijn stelling, net als fotograferen is begrijpend lezen ook een kunst, heb ik hier op BD al genoeg met voorbeelden gegeven.

Maar ik wil speciaal voor jou mijn stelling nog wel een keer anders uitleggen als het in #20 niet duidelijk genoeg is.

mvg
                  Antoine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                    Probeer vb eens Ken Rockwell om maar eentje te noemen.
                    In Réponses photo werden die ook naast elkaar gezet en daar zag ik het ook duidelijk.
                    Maar 'k ga er echt geen ruzie over maken hoor because who cares.
                    Jij heel erg blijkbaar toch? Want ik zie je de scherpte in menig post vermelden en het komt over dat dit het enige is wat je 5D-bezit nog kan rechtvaardigen, waar innerlijk een Nikon-hart klopt

Nu, I care too, maar ws niet genoeg om niet naar D3/D700 over te stappen (lekker lo-res ). Alleen spijtig dat de meeste lenzen die mij interesseren daar nog moeten uitkomen Geduld dus en ondertussen maar wat strobist-gerief kopen dan...

Comment

Als iedereen zijn zegje gedaan heeft kan het "met modder gooien " misschien ophouden . . .. en kunnen we opnieuw tot de vraagstelling komen van de TS.
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Mijn stelling, net als fotograferen is begrijpend lezen ook een kunst, heb ik hier op BD al genoeg met voorbeelden gegeven.

Maar ik wil speciaal voor jou mijn stelling nog wel een keer anders uitleggen als het in #20 niet duidelijk genoeg is.

mvg
                        Antoine
                        Je zou misschien beter wat minder arrogant uit de hoek komen.

Comment

mvg
                          Antoine
                          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                          Als iedereen zijn zegje gedaan heeft kan het "met modder gooien " misschien ophouden . . .. en kunnen we opnieuw tot de vraagstelling komen van de TS.
                          Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                          Je zou misschien beter wat minder arrogant uit de hoek komen.
                          Als je vindt dat ik arrogant uit de hoek kom dan spijt het mij ten zeerste.
                          Ik ben van mening dat ik in #20 helemaal niet arrogant ben geweest.

Hetgeen ik daar geschreven heb, is met feiten en eigen ervaring onderbouwd.

Dat het bij sommige Canon bezitters arrogant overkomt kan ik ook niet helpen.

Ik heb hier wel ontdekt dat jullie bij Canon een grotere vrienden kring hebben dan ik bij Nikon gewend bent en dit is toch ook niet arrogant dit is toch gewoon een welgemeend compliment.

In de slechte tijd van de hoge ISO bij Nikon werd dit gewoon door de Nikon bezitters zelf onderkend en nooit verdedigd.
                          Nu de tijden veranderd zijn lopen we er ook niet mee te koop.
                          We reageren alleen als mensen iets schrijven wat ze niet onderbouwen.

TS heeft de twee camera's D3 en 5D in zijn bezit gehad en heeft er ook ongetwijfeld foto's meegemaakt.
                          Ik wil graag die voorbeelden zien waar hij het over heeft.
                          Is die vraag arrogant?

Als iemand iets schrijft over je eigen merk camera of het nu goed is of slecht maakt niet uit en de testen en je eigen ervaring zijn anders dan vraag je toch KOM EENS MET WAT VOORBEELDEN.

Ik wacht al drie topics op deze voorbeelden.
                          Is het wachten arrogant?

En nu ga ik naar de Nikon Pro club. en zal daar dit verhaal eens neerleggen.
                          Dit is pas arrogant.
                          mvg
                          Antoine

Comment

Ik heb twee collega's die met de Canon 5D werken en ook zij krijgen de kleuren niet zo natuurlijk als dat ik ze heb.
                            Mvg
                            Antoine
                            Sorry maar deze versta ik echt niet
                            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Ik ben van mening dat ik in #20 helemaal niet arrogant ben geweest.
                              Neen, 't is ook niet in post 20 dat je voor mij uitgeschoven bent.

Let's shake hands and continue ....

Comment

Ik lees ook regelmatig op het forum van dpreview, maar denk er serieus over om te daar mee te stoppen. Want ondanks dat ze daar aparte forums hebben voor C en N worden in het C forum konstant negatieve berichten geplaats door N-fanboys. Het is er gewoon niet meer leuk.
                                Ik krijg toch ook wel de indruk dat we stilletjesaan ook hier op DB aan de limiet beginnen te geraken.
                                Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Working...
                                X