Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5d <> d700

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 5d &lt;&gt; d700

Ik heb mijn eigen ervaringen hier al eerder vermeld. Nog eens even de test op photozone.de bekeken en kan niet anders concluderen dat de 24-105L op sommige punten iets beter presteert dan de Nikon 24-120VR, maar dat op sommige punten ook de Nikon wint. Qua bouwkwaliteit is de Canon lens wel wat beter, maar de prijs is dan ook het dubbele.
    Als walkaround is de Nikon naar mijn eigen ervaring ongeveer even prettig in gebruik als de Canon. Voor mij geen reden om dringend verlegen te zitten om een lens die dan over het hele bereik f4 zou zijn.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
      Wel bij mij had ze een onvoldoende, en dat was ook niet onder invloed van tests, wel onder invloed van het naast mekaar leggen van foto's gemaakt door twee lenzen op dezelfde avond...

En ik blijf de redenering van Rudy op zijn minst eigenaardig vinden : overschakelen van D700 naar 5D voor de beeldkwaliteit, met een 24-105 IS erop...
      Ik begrijp wel meer niet van Rudy:
      Forum voor alles over (digitale) fotografie, maar wat niet in de overige forums past. Voor onderwerpen die niets met fotografie te maken hebben, kun je het forum Chit Chat gebruiken.

Een D5 met 28-300 en dan over top kwaliteit schrijven.

Bij zulke verhalen kijk ik altijd naar de ingezonden foto's echter ik kan geen vinden bij deze senior Member.
      Dus iets op feiten vergelijken is niet mogelijk.

Ik denk wel dat Rudy een kleine heeft winkel gezien de vele aanbiedingen die hij hier plaatst.

Misschien is zijn verhaal wel een listige verkoop techniek.
      mvg
      Antoine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
        Forum voor alles over (digitale) fotografie, maar wat niet in de overige forums past. Voor onderwerpen die niets met fotografie te maken hebben, kun je het forum Chit Chat gebruiken.

Bij zulke verhalen kijk ik altijd naar de ingezonden foto's echter ik kan geen vinden bij deze senior Member.

Ik denk wel dat Rudy een kleine heeft winkel gezien de vele aanbiedingen die hij hier plaatst.

mvg
        Antoine
        Antoine, met alle respect, maar wil je nu eens ophouden met dat gezever, eerst insinueren dat ik mijn camera niet beheers, en nu weer verkoopstechnieken praten!
        Overigens, JIJ WEET zelfs niet hoe goed een 28-300 L IS kan zijn. en ook alles even in kontekst plaatsen aub, ik zeg dat dit een zeer goede lens is, maar er is altijd beter.
        Voor de rest, ik leef niet in een droomwereld hoor, (weer een insinuatie van jou), en weet verdomd goed waarom ik terug naar de 5D gestapt ben.

Comment

En voor de rest, hef ik mijn abbo hier op, ik heb hier geen zin meer in.
          Begin te begrijpen waarom sommige mensen volledig weg zijn uit bepaalde forums...

Comment

Rudy (al enkele malen tegengekomen op een shoot) koopt en verkoopt veel materiaal, maar dat maakt hem nog geen handelaar.
            Hij heeft met meerdere merken gewerkt, en kan vanuit dat standpunt waarschijnlijk een aantal dingen vrij goed beoordelen.
            Ik stel voor deze thread niet te laten ontaarden...
            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

mvg
              Antoine
              Sorry, dit kan er voor mij niet door.
              Rudy is één van de weinige mensen hier die volledig objectief over materiaal kan spreken.
              Hij is al vaak gewisseld van merk (niemands anders zijn zaak) en biedt daardoor ook vaak materiaal (terug) te koop aan.

Het is wel duidelijk geweten dat de 5D scherper is dan de D700.
              Op dit punt verslaat hij de D700 dus wel.
              Als Rudy dat belangrijk vindt, is dat zijn zaak zonder dat daar dan beledigende conclusies moeten uit getrokken.
              En laat iedereen ook de nodige nederigheid aan de dag leggen betreffende de kwaliteit van hun foto's vooraleer ze die van andere beoordelen (hint).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                Antoine, met alle respect, maar wil je nu eens ophouden met dat gezever, eerst insinueren dat ik mijn camera niet beheers, en nu weer verkoopstechnieken praten!
                Overigens, JIJ WEET zelfs niet hoe goed een 28-300 L IS kan zijn. en ook alles even in kontekst plaatsen aub, ik zeg dat dit een zeer goede lens is, maar er is altijd beter.
                Voor de rest, ik leef niet in een droomwereld hoor, (weer een insinuatie van jou), en weet verdomd goed waarom ik terug naar de 5D gestapt ben.
                Dat ik zo reageer komt door je eigen reacties.

Tevens insinueer ik niet dat je de camera niet beheerst.
                Ik heb het volgende geschreven:
                Ik denk denk dat het belangrijk is dat je zorgt dat je je eigen apparatuur goed kent en daar ontbreekt het bij sommige vaak aan. Dat jij je hier in aangesproken voelt kan ik niets aan doen.

Een droomwereld ja dat heb ik idd aangegeven en daar sta ik ook volledig achter.
                Want iemand die op dit moment aangeeft dat de oude 5D een betere beeldkwaliteit heeft dan de de D3 - D700 leeft volgens mij ook een droomwereld.

Ik had graag eens wat foto's van een Senior Member gezien, je hebt beide camera's gehad en dan kun je toch zelf wel eens wat voorbeelden laten zien.

mvg
                Antoine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                  Rudy is één van de weinige mensen hier die volledig objectief over materiaal kan spreken.
                  Hij is al vaak gewisseld van merk (niemands anders zijn zaak) en biedt daardoor ook vaak materiaal (terug) te koop aan.

Als Rudy dat belangrijk vindt, is dat zijn zaak zonder dat daar dan beledigende conclusies moeten uit getrokken.
                  En laat iedereen ook de nodige nederigheid aan de dag leggen betreffende de kwaliteit van hun foto's vooraleer ze die van andere beoordelen (hint).
                  Dit is een mooi verhaal.
                  Ik ken Rudy niet en kan dus alleen afgaan op hetgeen hij hier schrijft, want foto's zie ik niet dus daar kan ik dan ook niet op afgaan.
                  Als je schrijft dat de 5D scherper is dan de D3 = D700 dan wil ik dit graag zien.

mvg
                  Antoine

Comment

I'm still waiting for a blind test.
                    2 cams, 5 shots each, print all 10 shots and then correctly pick each 5 from each camera.

Until then it's all theory and personal tastes or influence. Even then, so what if someone thinks one thing is better than the other?
                    Variety in tastes is what makes this place interesting.

I do keep wondering why there is so much argument about sharpness, is that the last measurable part left in a good photo?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
                      I'm still waiting for a blind test.
                      2 cams, 5 shots each, print all 10 shots and then correctly pick each 5 from each camera.

Until then it's all theory and personal tastes or influence. Even then, so what if someone thinks one thing is better than the other?
                      Variety in tastes is what makes this place interesting.

I do keep wondering why there is so much argument about sharpness, is that the last measurable part left in a good photo?
                      you won't see such a test, because you won't be able to pick out the camera, like I said earlier on
                      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Vorige week toevallig Rudi leren kennen op een shoot ( nen toffe pee zeggen ze bij ons ), ik kan je garanderen dat hij GEEN handelaar is, wel iemand die inderdaad al met veel verschillende merken gewerkt heeft . . . wat zijn goed recht is he. Ik heb ook al materiaal verkocht dat ik pas een paar maanden in bezit had.
                        Het enige wat ik van Rudi kan zeggen dat hij een lichte Canon voorkeur heeft . . .
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

you won't see such a test, because you won't be able to pick out the camera, like I said earlier on
                          Exactly, but the opening post asked...

Zijn er hier nog mensen die obejctief deze 2 camera's naast mekaar hebben kunnen testen?

Rudy already had his opnion, but this has gone onto 2 pages despite my early offer of an unbiased test...
                          I don't give a hoot personally, and Rudy knows my feelings, but I do admire his personal persuit for his own perfect cam

Comment

Rudy (al enkele malen tegengekomen op een shoot) koopt en verkoopt veel materiaal, maar dat maakt hem nog geen handelaar.
                            Hij heeft met meerdere merken gewerkt, en kan vanuit dat standpunt waarschijnlijk een aantal dingen vrij goed beoordelen.
                            Ik stel voor deze thread niet te laten ontaarden...
                            Om het geheel dan toch maar even af te maken.
                            Een winkel hebben betekent nog niet dat je een handelaar bent.
                            Als een reactie bij mij vraagtekens oproept dan kijk ik iemand zijn profiel.
                            Ik denk dat dit hier velen zullen doen.
                            Wat mij dan opvalt is dat 90% van de geplaatste topics (494 stuks) gaan over het te koop aanbieden van fotoapp of dat handelen is laat ik het midden vandaar mijn opmerking over winkel.

Dat je als raad van bestuur dit ook geen handelen vindt is ook goed want anders ga je zelf tegen de reglementen in van BD.

Ik wil deze thread echt niet laten ontaarden maar feiten zijn feiten en die mis ik bij Rudy.

Als Rudy vind dat hij camera X beter vindt mijn zegen heeft hij. Als hij zegt dat camera Y slechter is dan wil ik graag feiten zien en als hij dit niet kan staven dan heeft hij ook mijn zegen maar dan wel een andere dan menigeen denkt.
                            mvg
                            Antoine

Comment

Dit is een mooi verhaal.
                              Ik ken Rudy niet en kan dus alleen afgaan op hetgeen hij hier schrijft, want foto's zie ik niet dus daar kan ik dan ook niet op afgaan.
                              Uw allusie over listige verkoopstaktieken heeft niets te maken met het posten van foto's.
                              'k vind dat een verontschuldiging aan Rudy wel op zijn plaats is.
                              an.
                              Als je schrijft dat de 5D scherper is dan de D3 = D700 dan wil ik dit graag zien.
                              Probeer vb eens Ken Rockwell om maar eentje te noemen.
                              In Réponses photo werden die ook naast elkaar gezet en daar zag ik het ook duidelijk.
                              Maar 'k ga er echt geen ruzie over maken hoor because who cares.

Comment

mvg
                                Antoine
                                Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht

Mooi mooi, wat zie ik hier, krijgt onze bloemist uit de Eifel een koekje van eigen deeg
                                Nice one PSG
                                Last edited by Micro; 28 september 2008, 23:07.

Comment

Working...
                                X