Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5d <> d700

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 5d <> d700

ZIjn er hier nog mensen die obejctief deze 2 camera's naast mekaar hebben kunnen testen?
    Dus geen diehards Canon of Nikon gebruikers die hun merk komen verdedigen, maar gewoon open-minded meningen heb ik graag.

Re: 5d &lt;&gt; d700

zie hier http://pixinfo.com/en/articles/nikon..._canon_eos_5d/

Groeten
    Mark

Comment

Nee, ene mens maar

Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

Comment

maar da's wel de oude 5D tegenover de nieuwe D700
        ik vermoed dat TS het over de 5DMkII <-> D700 heeft, niet?

mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
          ik vermoed dat TS het over de 5DMkII <-> D700 heeft, niet?
          Ik dacht dat die nog niet in de shops ligt?

Rudy heeft zowel de 5D I (gehad) als de D700, dus het gaat wel over de goede oude gaan.
          Waar is den tijd?

Comment

my mistake

mm
            ∏__|_ ∏__|_
            "no rules, great shots"
            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
              Ik dacht dat die nog niet in de shops ligt?

Rudy heeft zowel de 5D I (gehad) als de D700, dus het gaat wel over de goede oude gaan.
              Waar is den tijd?
              het gaat inderdaad over de OUDE 5D, die toch wel supergoed is hoor. Ik vind hem zeker beter dan de D700 (beeldkwaliteit)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                het gaat inderdaad over de OUDE 5D, die toch wel supergoed is hoor. Ik vind hem zeker beter dan de D700 (beeldkwaliteit)
                Dus ook beter dan de D3
                mvg
                Antoine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                  ZIjn er hier nog mensen die obejctief deze 2 camera's naast mekaar hebben kunnen testen?
                  Dus geen diehards Canon of Nikon gebruikers die hun merk komen verdedigen, maar gewoon open-minded meningen heb ik graag.
                  Vergelijk de beelden op dpr (D3 vs 5D). D700 = D3

Volgens mij is er geen beste, ze hebben allebei hun voor- en nadelen (verschillen zijn klein).

Daarna zijn er nog zoveel andere parameters die de kwaliteit van de uiteindelijke foto meer beïnvloeden dan de minieme verschillen die je gaat vinden (AF, belichting, lenzen, ...).
                  "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Ik denk ook dat de verschillen klein worden tussen die toestellen.
                    Zit het verschil nu niet meer in de lenzen dan in de body?

Nikon mist vandaag nog een 24-105 (of benaderende reeks) voor een FF.

En Rudy heeft misschien het probleem dat hij een Canon set gewoon was. De verschillen zijn zo klein dat het systeem dat je beter kent ook beter zal presteren (voor jou).

Naar de body kijkende heeft de D700 meer features. Maar heb je die nodig? Ik kan alle features van de oude 5D nog niet eens aan
                    Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                      Nikon mist vandaag nog een 24-105 (of benaderende reeks) voor een FF.
                      Er is al jaren een Nikon 24-120 AF-s VR die in de praktijk niet of weinig onder doet voor de Canon 24-105L.
                      Natuurlijk is de 24-120 geen L of pro lens, maar het prijskaartje is rond de helft en de lens maakt uitstekende foto's.
                      Ik heb die 2 objectievcen nooit rechtstreeks vergeleken. Wel de 24-105L met de oudere Nikon 28-105 AFD/macro en dat was optisch een gelijk spel. Qua built en AF e.d. wint de L lens het natuurlijk, naar de Nikon lens heb je dan weer voor een kwart van de prijs en die is ook nog eens een stuk compacter en lichter.
                      Last edited by Spanjaart; 27 september 2008, 00:22.
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                        Er is al jaren een Nikon 24-120 AF-s VR die in de praktijk niet of weinig onder doet voor de Canon 24-105L.
                        Rob, hier moet ik je toch tegenspreken, de 24-120VR is een "middelmatige" lens, ik heb er 2 getest op de D700, en er is geen vergelijk mogelijk. De 24-120 / D700 komt op F11 nog niet aan de kwaliteit van de 24-105 op de 5D op F4.
                        En de oude 28-105 heb ik ook en die is inderdaad véél beter dan de VR lens. Maar nog steeds geen 24-105 hoor, helaas.

Comment

Rudy,

Wat heeft u eigenlijk doen terugkeren naar de 5D?
                          De D700 is allround toch een veel betere body.

Is het puur een IQ/lenzen affaire??

Komende van Nikon, heb ik zelf nogal moeten wennen aan de 5D.
                          Maar nu ik hem gewoon ben, is de benadering misschien wat meer rustgevend.
                          Er staan minder knopjes op de body en dan ga je u ook meer richten op de pure essenties.

Maar toch, er valt voor beide systemen iets te zeggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
                            Vergelijk de beelden op dpr (D3 vs 5D). D700 = D3

Volgens mij is er geen beste, ze hebben allebei hun voor- en nadelen (verschillen zijn klein).

Daarna zijn er nog zoveel andere parameters die de kwaliteit van de uiteindelijke foto meer beïnvloeden dan de minieme verschillen die je gaat vinden (AF, belichting, lenzen, ...).
                            Sluit ik mij volledig bij aan. Qua beeldkwaliteit zal het allemaal toch zoveel niet meer uitmaken, maar het is beter naar hetgeen te kijken dat best aansluit bij uw behoeften.
                            En deze zijn al meermaals op verschillende forums ter sprake gekomen.
                            Dus de term "de beste camera" is vrij interpreteerbaar.
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                              Rudy,

Is het puur een IQ/lenzen affaire??
                              Ja, inderdaad, lens + IQ, de rest ....

Comment

Working...
                              X