Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leica S2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Leica S2

    Ondertussen is er op www.amateurphotographer.co.uk ook al sprake van een FF R10. En de S2 zou in samenwerking met Phase One ontwikkeld worden, met wie Leica een strategische alliantie aan zou gaan.

    Comment


    • #32
      Re: Leica S2

      Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
      Andreas Kaufmann heeft niet voor niets Steven Lee eruit geknikkerd.
      De cijfers voor de M8 stonden prima totdat Lee het nodig vond de prijs (lees marge) te verhogen. Toen stond de verkoop direct stil.
      Dus komen we terug op de initiële vraag als dit nu (body van 20.000 euro) wel de goede marketing strategie is. Ik denk dat er op BD geen kopers zullen zitten .

      Comment


      • #33
        Re: Leica S2

        Ik ken het koopgedrag niet van de BD bezoekers.
        Het is overigens interessanter om te filosoferen over wat er gebeurt met de prijzen van de Hasselblad, Sinar, Rollei en Leaf toestellen wanneer Leica met z'n prijs ver onder de 20.000 gaat zitten, 15.000 bijvoorbeeld.
        We weten dat die midden formaat jongens een kartelafspraak hebben en de prijs lekker hoog houden. Daar zou deze Leica S2 wel eens verandering in kunnen brengen........ dit is dus zuiver gokwerk wel te verstaan want ik heb geen roze idee op welk niveau Leica de S2 in de markt gaat zetten, ik heb al tientallen bedragen gelezen tussen de 10 en 20 duizend euro. Ik weet het dus niet.

        Comment


        • #34
          Re: Leica S2

          The joking aside. I really do wonder where this Leica will score. You are obviously going to get the RangeRover and Green rubber boot people dropping one in their Billingham because it's a Leica, but I'm sure there are going to be some photographers who see this as a viable option.

          Our early purchase of an H2+Phase one cost a mint for what it was. It's not at all handy or efficient to use. The large and awkward body design of the H2 takes some getting used to, as I said, the ergonomics comment was made tongue-in-cheek. A DSLR styled body is going to score well, regardless of the fact it looks like a toaster.

          Recent Phase one advertising is pushing the DSLR styled body, prices have dropped a lot, bundled body + lens + medium format back are becoming affordable for less than top-end professionals. For the price of a Canon 1DsMK3 and lens, you could get into digital medium format.

          IF I was looking around now for a step up from the traditional '35mm' DSLR format, I've a lot of choices, all of them are around the speculated Leica pricing. As most of us have bought into a DSLR system, the next step up is exactly the same move, you buy into a system. The question is, will the big hitters choose a Leica over Mamiya, Hasselblad, Sinar, Leaf or any of the other established names.

          If I was buying now and knowing what I do about the H2+Phase one combo. I certainly would look at the new Leica option.


          Maybe it does sound odd, but when you get to this end of the market, prices are less relevant. This is where you are really speaking about an 'investment' in material, not like when you're picking up the odd F2.8 lens to take photos at a zoo.

          However, when it boils down to it, the clients don't give a stuff what badge is on the camera, as long as they get the results they expect. As the photographer, it's up to us to choose what equipment is best and easiest for us to get those results.


          *edit* Phase one newsletter just arrived.. P65+ digital back start at € 29,990 and camera system starts at € 39,990.. so where ever the Leica sits in the speculated prices, it's competing.


          Sorry, a lot of English there, not everyone will understand
          Last edited by RobMitchell; 23 september 2008, 21:24. Reden: phase one newsflash

          Comment


          • #35
            Re: Leica S2

            Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
            Ik wil je pret niet bederven, maar 't is een 30x45 sensor. Niks vierkant dus, gewoon 2:3, maar een beetje groter.
            ... 36*36 Nikon MX gerucht had ik hiermee bedoeld ... niet de Leica S2 sensor

            Comment


            • #36
              Re: Leica S2

              Ik ben geen leica kenner, maar ik vraag mij af, of Leica daar de nodige objectieven voor ter beschikking heeft ?

              Met een beeldcirkel om deze sensor te dekken zal een bv.400mm f2.8 (wordt 320mm kleinbeeld) wel een ferme toeter worden

              Als je deze prijs vergelijkt met een digitale rug van Imacon, Leaf, Phase One of iets dergelijks, dan valt de prijs nog mee, of daar de nodige kopers voor zijn, dat is natuurlijk een andere vraag.

              Mischien vallen we wel achterover bij het zien van de eerste resultaten

              Hopelijk zit daar dan ook een HD filmfunctie op
              Last edited by Guest42; 24 september 2008, 08:59.

              Comment


              • #37
                Re: Leica S2

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Ik ben geen leica kenner, maar ik vraag mij af, of Leica daar de nodige objectieven voor ter beschikking heeft ?
                Ze ontwikkelen een heel nieuw gamma lenzen - staat in de links die al gegeven zijn.
                Met T&S lenzen zelfs...
                *zucht*

                Comment


                • #38
                  Re: Leica S2

                  Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht

                  De S2 is een logische keuze (in het segment dat Leica beoogt doet de prijs er niet toe, en is duurder eigenlijk beter). Maar ik vrees dat de financiële crisis geen roet in het eten gooit.
                  Dit filmpje geeft toch wel aan dat de camera wel een heleboel troeven heeft:
                  - camera is kleiner dan een Eos1D of een Nikon D3 (S2 naast D700 : http://1.bp.blogspot.com/_xyB6bJuuc-...h/L1020363.JPG
                  - camera is volledig waterdicht
                  - de eerste 'MF' camera met ingebouwde processor, het prototype haalt al 1,5 fps
                  - een breedhoeklens van 24 mm beschikbaar (komt overeen met een 19 mm lens op 35mm)^
                  - Lenzen zijn 'FTM'

                  Het meest onwaarschijinlijke is dat de volledige camera door Leica ontworpen is, volgens Leica is alles Leica...

                  http://jp.youtube.com/watch?v=4SyDAimzFnU
                  "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                  http://supermasj.zenfolio.com

                  Comment


                  • #39
                    Re: Leica S2

                    Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
                    - camera is kleiner dan een Eos1D of een Nikon D3 (S2 naast D700 : http://1.bp.blogspot.com/_xyB6bJuuc-...h/L1020363.JPG
                    Een toeter van een 24-70/2.8 naast een prime 70 mm vind ik nu niet eerlijk om de grootte van beide camera's te vergelijken.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Leica S2

                      Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
                      The joking aside. I really do wonder where this Leica will score. You are obviously going to get the RangeRover and Green rubber boot people dropping one in their Billingham because it's a Leica, but I'm sure there are going to be some photographers who see this as a viable option.

                      Our early purchase of an H2+Phase one cost a mint for what it was. It's not at all handy or efficient to use. The large and awkward body design of the H2 takes some getting used to, as I said, the ergonomics comment was made tongue-in-cheek. A DSLR styled body is going to score well, regardless of the fact it looks like a toaster.

                      Recent Phase one advertising is pushing the DSLR styled body, prices have dropped a lot, bundled body + lens + medium format back are becoming affordable for less than top-end professionals. For the price of a Canon 1DsMK3 and lens, you could get into digital medium format.

                      IF I was looking around now for a step up from the traditional '35mm' DSLR format, I've a lot of choices, all of them are around the speculated Leica pricing. As most of us have bought into a DSLR system, the next step up is exactly the same move, you buy into a system. The question is, will the big hitters choose a Leica over Mamiya, Hasselblad, Sinar, Leaf or any of the other established names.

                      If I was buying now and knowing what I do about the H2+Phase one combo. I certainly would look at the new Leica option.


                      Maybe it does sound odd, but when you get to this end of the market, prices are less relevant. This is where you are really speaking about an 'investment' in material, not like when you're picking up the odd F2.8 lens to take photos at a zoo.

                      However, when it boils down to it, the clients don't give a stuff what badge is on the camera, as long as they get the results they expect. As the photographer, it's up to us to choose what equipment is best and easiest for us to get those results.


                      *edit* Phase one newsletter just arrived.. P65+ digital back start at € 29,990 and camera system starts at € 39,990.. so where ever the Leica sits in the speculated prices, it's competing.


                      Sorry, a lot of English there, not everyone will understand
                      Engels? Laat me niet lachen, het lijkt er niet eens op.
                      Ik heb de 5Dmk2 en de S2 in de handen mogen houden en het verschil is marginaal, het meten van de prestaties laat ik aan deskundigen over. Gezien mijn leeftijd is overigens alles wat beter aanvoelt als mijn eerste groot formaat spiegelreflex camera's, de Kiev en de Praktisix, een bewijs dat ergonomie toen en nu twee verschillende dingen zijn. En morgen zal het weer anders zijn, als we alles moeten geloven.
                      Het is vermakelijk om te zien hoe iemand het bezit van Range Rovers, groene laarzen en vermaarde fototasjes verward met het mogelijke deskundige gebruik van een door vaklui ontwikkelde en gefabriceerde camera. In die context zijn Linhof's en Cambo's natuurlijk volslagen idiote bedenksels en vraag ik me af welk schoeisel, automobiel of tasjes daarbij horen.
                      Een absolute beginneling in de fotografie weet al te brabbelen dat de lens en de fotograaf veel belangrijker zijn voor het resultaat dan een body en dat heb ik zelf meegemaakt.
                      Ik kon decennia geleden een Zenith van de firma Krasnogorskiy Zavod aanschaffen en een Helios 58mm f/2 lensje en of je het gelooft of niet, er paste een fotorolletje in en je kon er foto's mee maken.
                      Toen, om maar even de geschiedschrijving volledig te maken, viel mij het buitenkansje te beurt een Leica 35 en 90 mm lensje over te nemen.
                      Het verschil met de Helios was gering, maar bij extreme vergrotingen (met een Opemus vergroter) werd het kwaliteitsverschil zichtbaar. Voor wat het laatste betreft is er niets verandert, nog steeds vallen foutjes alleen op bij extreme vergrotingen.
                      Vervolgens kocht ik een gebruikte M3 en daarna ook nog een M4 en daarmee heb ik ruim 25 jaar naar mijn genoegen mee gefotografeerd.
                      Op een enkele uitzondering na is elke verandering een verbetering gebleken. Toen en nu.
                      Dit is in mijn verzameling de meest ergonomische camera.. ligt goed in de hand maar de foto's zijn helaas niet om aan te zien.
                      Ik heb geen budget probleem. Derhalve kan ik kopen wat ik wil en ik doe dat dan ook. Ik hoef me dus niet af te vragen welke camera of welke lens me het beste bied voor het geld.
                      Nu heb ik wel een scheepje dat meer kost dan een Range Rover, groene kaplaarzen en een fototasje bij elkaar. Welke camera hoort daar bij?
                      Het verbergen van verlangens achter spot en cynisme is net zo iets als onderbelichten bij hoge ISO waarden, de signaal/ruis verhouding wordt verstoord.
                      Lange leve alle merken camera's.. van Agfa tot Zoran.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Leica S2

                        Mag Trebs zich niet verontschuldigen wegens het schrijven van Engels (zijn moedertaal) aan de personen die de engelse taal niet machtig zijn?

                        En snap niet hoe je kan schrijven dat zijn tekst hoegenaamd niet in de buurt van Engels komt . Ik kan zelf een aardig mondje Engels spreken/lezen/schrijven en zie de grammaticafouten en zinsbouwfouten niet maar misschien heb je liever academische teksten, woorden die 0.5% van de engelse bevolking spreekt maar o zo graag pretendeert het ultieme Engels machtig te zijn.

                        Sommige mensen moeten toch echt meer met hun camera buitenkomen en het echte leven proeven alvorens gepikeerd te zijn als iemand hun mening niet deelt.
                        Last edited by Sultana; 27 september 2008, 18:54.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Leica S2

                          Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                          Engels? Laat me niet lachen, het lijkt er niet eens op.
                          Beste,

                          Je maakt jezelf hopeloos belachelijk . Besef je dat wel? Trebs schrijft in zijn moedertaal.
                          Last edited by hvr_oosterzele; 27 september 2008, 19:03.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Leica S2

                            Dan ben ik maar belachelijk. Hij denkt in het nederlands en schrijft in het engels.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Leica S2

                              Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                              Dan ben ik maar belachelijk. Hij denkt in het nederlands en schrijft in het engels.
                              Jij schreef in een eerdere post:
                              U hoeft zich niet af te vragen wie er in 'godsnaam' 20000 (?) euries gaat neertellen, dat hebben de marketing mensen van Leica allang gedaan.

                              Wel, U hoeft zich niet af te vragen (en al helemaal niet om commentaar te hebben) hoe iemand denkt en/of schrijft ....

                              Comment


                              • #45
                                Re: Leica S2

                                Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                                Wel, U hoeft zich niet af te vragen (en al helemaal niet om commentaar te hebben) hoe iemand denkt en/of schrijft ....
                                Laat het Twizter, 't is een gepensioneerde die wat wilt trollen op BD. Hij staat al op mijn negeerlijst.

                                Comment

                                Working...
                                X