Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leica S2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Leica S2

    Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
    Ik zie de knipoog wel, maar toch vraag ik je of jij je bekwamer acht dan leica ingenieurs en marketeers.
    Je bent niet eens grappig.
    Jeez, who pissed in your coffee?

    Comment


    • #17
      Re: Leica S2

      Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
      Onverantwoorde en onkundige uitspraken kun je niet relativeren, zelfs niet als men een Leica pensioen zou trekken.
      Onverantwoord??? Trebs gaf zijn persoonlijke mening, that's all. Wie is er dood dan????

      Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
      Het aantal vekochte M8 camera inclusief lenzen heeft de verwachting van Leica overschreden en met is uiterst teverden met de winstmarge.
      Niet dus. Lees maar eens hierboven vermeld artikel in de Wall Street Journal.
      Last edited by hvr_oosterzele; 23 september 2008, 11:01.

      Comment


      • #18
        Re: Leica S2

        Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
        Neen, maar Leica zat al in slechte papieren en de fabrikanten van middenformaat camera's zoals Hasselblad en Leaf kunnen ook maar amper de eindjes aan elkaar knopen. De vraag is dus ook als dit Leica zal redden of helemaal ten val brengen.

        http://online.wsj.com/article/SB122152103387739231.html
        Dat het erop of eronder zal zijn voor Leica geloof ik best.
        Maar dan vind ik het des te sterker dat ze deze stap durven zetten - want dit lijkt mij exact te zijn waar het naartoe moet in de toekomst.
        Enfin - op papier alvast, nu nog zien wat eruit komt.

        Comment


        • #19
          Re: Leica S2

          Als de Leica S2 op het gebied van ergonomie moet concurreren met de huidige Hasselblad, Rollei, Sinar of Leaf modelletjes dan ben ik benieuwd naar hetgeen de toekomst ons brengt. In tegenstelling tot vele anderen kan ik namelijk niet de toekomst voorspellen.
          Dat ik het een prachtig initiatief vind van Leica staat geheel buiten merkenliefde, dat is namelijk een ziekte waarmee ik niet ben geïnfecteerd.

          Comment


          • #20
            Re: Leica S2

            Ik zie 36*36 nog altijd zitten ... geen draaien meer van de body zonder of herpakken met verticale grip en alleen nieuwe simpele ronde zonnekappen nodig ... evt een inschakelbaar lcd masker in de zoeker, maar dat laatste hoeft niet eens voor mij ... ik moet toegeven ik dit niet meer had verwacht van Leica ... dit is een gewaagde zet is en niet goedkoop ... ik hoop dat het hen lukt

            Comment


            • #21
              Re: Leica S2

              Leica zou er veel beter aan doen om de digitale M eindelijk ECHT te verbeteren met een degelijke sensor en tegelijk de R updaten met een FF sensor. En afstappen van het Modul-R concept.
              Dit is IMHO veel te gewaagd voor Leica, de M en R lijnen zijn op het moment absoluut hun geld niet waard. Ze hebben zich compleet uit de markt gewerkt met hun koppigheid tegenover digitaal.
              Wie wilt er nu investeren in een systeem van +20k euro als je kijkt naar hun track record van de afgelopen 10 jaar.
              mijn website

              Comment


              • #22
                Re: Leica S2

                Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
                Ik zie 36*36 nog altijd zitten ... geen draaien meer van de body zonder of herpakken met verticale grip en alleen nieuwe simpele ronde zonnekappen nodig ... evt een inschakelbaar lcd masker in de zoeker, maar dat laatste hoeft niet eens voor mij ... ik moet toegeven ik dit niet meer had verwacht van Leica ... dit is een gewaagde zet is en niet goedkoop ... ik hoop dat het hen lukt
                Ik wil je pret niet bederven, maar 't is een 30x45 sensor. Niks vierkant dus, gewoon 2:3, maar een beetje groter.
                David Leemans
                Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                Comment


                • #23
                  Re: Leica S2

                  Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
                  It looks like the guy in the ergonomics department was on holiday when this was designed.
                  What makes you say that ?

                  Ziet er best wel ergonomisch uit.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Leica S2

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tom_Robbrecht Bekijk bericht
                    What makes you say that ?

                    Ziet er best wel ergonomisch uit.
                    Just some Tuesday morning tongue-in-cheek humour.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Leica S2

                      Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
                      Jeez, who pissed in your coffee?
                      I have this vague suspicion that we know who Leica's marketing guy is.

                      Sorry Viewfinder, deze kon ik niet laten liggen. Ook tongue-in-cheek bedoeld.

                      Ik wil hier wel eens foto's van zien trouwens. Er zullen er zoals gewoonlijk wel meer dan genoeg van verkocht raken.
                      ______
                      www.vue.photo

                      Comment


                      • #26
                        Re: Leica S2

                        Ik zou zo zeggen... reis af naar Keulen en maak kennis met Maike Harberts, de product manager van de S2.
                        Schat van een meid en een goed stel hersens.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Leica S2

                          Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
                          It looks like the guy in the ergonomics department was on holiday when this was designed.
                          Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
                          ok, marketing guy must have been on the same holiday as the ergo' dude


                          Een van mijn online 'vrienden' over het design van deze camera ;"And that body shape. The way it's flat on the bottom, widest on the lower part of the camera, tapering gently towards the top. It's so organic.
                          So familiar. So comforting. It reminds me of our kitchen toaster, except our toaster is red. "

                          Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                          Daarnaast vraag ik mij eveneens af wie in godsnaam 20.000 euro gaat neerleggen voor een toestel van 37 MP als je al een 5D van 21 MP hebt voor pakweg één tiende van de kost. We spreken dan nog niet over lenzen. Daarnaast is het héél aannemelijk dat Canon (om maar bij mijn merk te blijven) binnenkort met een 1Ds MkIV gaat komen van pakweg evenveel pixels als die Leica.
                          Ik ben er vrij zeker van dat die Leica een pak beter zal zijn dan die 1DsmkIV, en ook de lenzen zullen er een pak bovenuitsteken. De vraag is of Leica zal kunnen concurreren met Hasselblad, PhaseOne, ...

                          Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                          Het aantal verkochte M8 camera inclusief lenzen heeft de verwachting van Leica overschreden en men is uiterst tevreden met de winstmarge.
                          En toch de CEO ontslaan wegens tegenvallende resultaten

                          U hoeft zich niet af te vragen wie er in 'godsnaam' 20000 (?) euries gaat neertellen, dat hebben de marketing mensen van Leica allang gedaan.
                          Het is een grote gok, maar waarschijnlijk is dit voor Leica de enige manier om nog enigzins succes te boeken...
                          Last edited by sugar; 23 september 2008, 18:46.
                          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                          http://supermasj.zenfolio.com

                          Comment


                          • #28
                            Re: Leica S2

                            Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht

                            En toch de CEO ontslaan wegens tegenvallende resultaten

                            ...
                            Nee...!!! Wegens het schofferen van de overige werknemers en enige domme beslissingen, met name het verhogen van de prijs van de M8 en het boycotten van de ontwikkeling van de S2.

                            Raadpleeg enige betrouwbare bronnen alvorens zulke gedecideerde uitspraken te doen.
                            Ga naar Keulen en knoop eens een gesprekje aan bij een biertje of een wijntje.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Leica S2

                              Leica reported in August that revenue for its fiscal first quarter ended June 30 fell by nearly half to €26.999 million from the year-earlier quarter, and reported a net loss of €3.85 million. It reiterated that it expects a loss approaching €10 million for the fiscal year ending March 2009, and break-even or slightly positive earnings in the following fiscal year if sales of new products take off.

                              Omzet daalt met 50%, nettoverlies van 14% op omzet...

                              Ik zeg niet dat Leica niet kan gered worden, maar zeggen dat het op dit ogenblik goed gaat met Leica is er op zijn minst een beetje 'over'.

                              De S2 is een logische keuze (in het segment dat Leica beoogt doet de prijs er niet toe, en is duurder eigenlijk beter). Maar ik vrees dat de financiële crisis geen roet in het eten gooit.
                              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                              http://supermasj.zenfolio.com

                              Comment


                              • #30
                                Re: Leica S2

                                Andreas Kaufmann heeft niet voor niets Steven Lee eruit geknikkerd.
                                De cijfers voor de M8 stonden prima totdat Lee het nodig vond de prijs (lees marge) te verhogen. Toen stond de verkoop direct stil.

                                Comment

                                Working...
                                X