Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canonkenners gevraagd 't verschil tussen 450d - 1000d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canonkenners gevraagd 't verschil tussen 450d - 1000d

    Is een 1000d een 450d met wat minder pixels, of heb ik iets gemist ?
    Er is wel een 150 Eur prijsverschil

    op dpreview:

    in JPEG:
    You don't really need to be told that these cameras come from the same manufacturer - the color response is identical, as is the level of applied sharpening. The results aren't to everybody's tastes but, particularly for entry-level cameras, make a generally good balance between being bright and sharp without being day-glo or over-sharpened. These aren't JPEGs that will need a lot of work conducted out-of-camera. The difference in detail levels is incredibly slight, with the 450D making a slightly better attempt to resolve the fine horizontal lines on the middle gold medal.

    inRAW
    Taking the seemingly identical JPEG engine out of the equation if anything gives the 1000D a slight edge in terms of sharpness. The smaller camera can't quite compete with the amount of detail shown in the fine horizontal lines on the medals, but renders the pastoral scene on the bottle just as well, if not better. The extra resolution of the 450D doesn't make a great deal of difference overall.

  • #2
    Re: canonkenners gevraagd 't verschil tussen 450d - 1000d

    Oorspronkelijk geplaatst door tootje Bekijk bericht
    Is een 1000d een 450d met wat minder pixels, of heb ik iets gemist ?
    Er is wel een 150 Eur prijsverschil

    op dpreview:

    in JPEG:
    You don't really need to be told that these cameras come from the same manufacturer - the color response is identical, as is the level of applied sharpening. The results aren't to everybody's tastes but, particularly for entry-level cameras, make a generally good balance between being bright and sharp without being day-glo or over-sharpened. These aren't JPEGs that will need a lot of work conducted out-of-camera. The difference in detail levels is incredibly slight, with the 450D making a slightly better attempt to resolve the fine horizontal lines on the middle gold medal.

    inRAW
    Taking the seemingly identical JPEG engine out of the equation if anything gives the 1000D a slight edge in terms of sharpness. The smaller camera can't quite compete with the amount of detail shown in the fine horizontal lines on the medals, but renders the pastoral scene on the bottle just as well, if not better. The extra resolution of the 450D doesn't make a great deal of difference overall.
    Canon 450D heeft spotmeting,9 punts AF,3" lcd,grotere zoeker en ziet er iets minder plastic uit...voor de rest is er niet echt veel verschil.
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: canonkenners gevraagd 't verschil tussen 450d - 1000d

      Aan je handtekening te zien: mischien is het voor jouw wel belangrijk dat de 1000d trager is voor serie -opnames, vooral in RAW mode (slechts 1.5 fps als ik me niet vergis, geen Speedking dus ) vergeleken met de 450.
      'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

      Comment


      • #4
        Re: canonkenners gevraagd: 't verschil tussen 450d - 1000d

        En vanaf mijnen ouden 300d is een 1000d een serieuze upgrade ?

        Tijdens de speedkings sessies is er niet zoveel tijd voor fotografie,
        dus niet alle fotos zijn genomen met de 300d

        Comment


        • #5
          Re: canonkenners gevraagd: 't verschil tussen 450d - 1000d

          Oorspronkelijk geplaatst door tootje Bekijk bericht
          En vanaf mijnen ouden 300d is een 1000d een serieuze upgrade ?

          Tijdens de speedkings sessies is er niet zoveel tijd voor fotografie,
          dus niet alle fotos zijn genomen met de 300d
          Als je het prijsverschil echt wat uitmaakt is de 1000D een optie, anders gaan voor de 450D.

          Ik zou geen van beide kiezen maar een 2e hands 30D met apart een 18-55 IS

          Comment


          • #6
            Re: canonkenners gevraagd: 't verschil tussen 450d - 1000d

            Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
            Als je het prijsverschil echt wat uitmaakt is de 1000D een optie, anders gaan voor de 450D.

            Ik zou geen van beide kiezen maar een 2e hands 30D met apart een 18-55 IS
            Op live view na is de 1000D een slecht afkooksel van een 400D, erger dan opgewarmde kost, zou ik niet doen

            30D's gaan tweedehands nauwelijks meer dan 400D's, en zijn op alle punten behalve 8mp ipv 10, gelijkwaardig of beter

            Goede suggestie

            Comment


            • #7
              Re: canonkenners gevraagd 't verschil tussen 450d - 1000d

              De 450D heeft ook een beter AF-systeem dan de 1000D (die heeft het AF-systeem van de 400D overgenomen).

              Het AF-systeem van de 450D zal nu eerder overeenkomen met dat van de 40D, en dat werkt heel erg goed.

              Als je geen actiefoto's maakt waarbij een snelle AF en een redelijk aantal foto's per seconde belangrijk is, dan zal je met een 1000D dezelfde foto's maken als met een 450D.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: canonkenners gevraagd 't verschil tussen 450d - 1000d

                Volgens Canon zou enkel het aantal scherpstelpunten verschillen, maar de routine die de scherpstelling doet zou identiek zijn tussen de 450D en 1000D.
                Het is niet juist om zomaar te concluderen dat het aantal scherpstelpunten je gaat vertellen welk systeem er in gebruik is.

                Maar zoals ik al zei , volgens canon....

                Groetjes,
                Greetz,

                Comment


                • #9
                  Re: canonkenners gevraagd 't verschil tussen 450d - 1000d

                  Afgelopen dinsdag zelf de 1000D aangeschaft en ik ben er erg tevreden over. De beeldkwaliteit is nagenoeg gelijk aan de 450D (en daar gaat het uiteindelijk voor mij om). Ik zou iig geen 150 euro erbij leggen voor de 450D.

                  Groetjes
                  Canon EOS 1000D + EF-S 18-55 IS + EF-S 55-250 IS

                  Comment


                  • #10
                    Re: canonkenners gevraagd 't verschil tussen 450d - 1000d

                    De testconclusie in Chip Foto-Video Digital N°6/2008, ik citeer:

                    De 1000D is een uitstekende spiegelreflex voor de beginner.

                    Canon is aan de late kant met een model in dit marktsegment, maar niet te laat; de nieuwe 1000D is gericht op de beginnende DSLR-fotograaf. Daardoor concureert hij met de Nikon D40/D40x/D60 of bijvoorbeeld de Olympus E-410/420. De kleine Canon verricht daarbij zijn taak uitstekend: met zijn beeldkwaliteit verslaat hij zelfs zijn grote zus de 450D, ook al is dat nipt.

                    De uitrusting en afwerking van de 1000D zijn gezien de doelgroep uitstekend gericht op het gebruik van alledag. De bediening is ook makkelijk voor de beginner. Als je niet persé de twee megapixels meer van de 450D nodig hebt of een grotere display, kun je met de 1000D veel geld sparen - en dat zonder ook maar iets op de beeldkwaliteit in te leveren.

                    Einde citaat.

                    Dit is niet mijn persoonlijke visie, maar zo kan men het ook bezien vooral als het financiële belangrijk kan zijn.

                    Grtz, RF


                    Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

                    Comment

                    Working...
                    X