Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D Mark II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Canon 5D Mark II

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
    5DII + 24-105 voor 2899 dat lijkt me wel een koopje
    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
    http://www.stevevandegaer.be

Comment

Scherpste tot nu toe ... 2899/ 1.19= 2436 en dit incl. een lens die je voor 700-750 Euro kunt verkopen als nieuwe tweedehandse geeft +- 1700 Euro ( zonder btw ) ... en er zijn er die nog 1450 durven vragen voor een tweedehandse 5D , je krijgt er dan wel een (meestal waggelende) grip bij

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
        Waar haal je dat?
        link van dpreview forum.

Dus als iedereen op dpreview forum aan deze prijs wil kopen dan wordt de wachttijd iets langer.

Oude 5D -> http://www.ac-foto.com/ac/shop/info....tion=&id=18518

Jan.

Comment

meer van dat:

Comment

Als het dan toch over prijzen gaat:

In Duitsland vanaf 2165,- EUR

Peter
            2011 BMW R1200GSA + Canon EOS EOS 5DIII / EOS 1DIV
            gspep.smugmug.com & steendorp.info

Comment

Als je even kan afwachten vind je de 5D II overal voor 2499 (officiele Canon prijs) - 10 % tot zelfs -20 %.

Alles boven 2250 is te hoog.

De tijd dat er 6 maand na de introductie nog een tekort was is definitief voorbij. Daarvoor is het merkenaanbod op dit moment veel te hoog.

Jan.
              Oorspronkelijk geplaatst door GSPeP Bekijk bericht
              Als het dan toch over prijzen gaat:

In Duitsland vanaf 2165,- EUR

http://www.preissuchmaschine.de/in-D...D-Mark-II.html
              We zijn er bijna.

De 1850 euro is in aantocht.

Met 24-105 :
              Last edited by Jan_10D; 25 september 2008, 12:30.

Comment

Dit topic wordt het nieuwe 5D topic.

3 jaar terug vond iedereen dat de 12 MP 5D FF onzin was.

Wie heeft FF nodig, wie heeft 12 MP nodig, wie wil onscherpe fotos, wie wil vignetting, wie wil er 15 MP raw bestanden... En dat voor 3000 euro.

...

Vandaag is de 5D de referentie waarmee alle andere 12 MP APS en FF DSLR worden vergeleken...

En nu is de 5D II onzin:

Te grote bestanden, te veel MP, lenzen niet goed genoeg, te veel diffractie, te weing AF, te veel video.

We kunnen over twee jaar nog eens terugkijken.

Ik vermijd nu alles hoger dan ISO 800.

Het verschil tussen de 16 MP 1Ds II en de 21 MP 1DsIII is 624 pixels horizontaal.

Tussen de 16 MP 1DsII en de 12 MP 5D is het verschil ook 624 pixels.

Dit is nog minder dan een upgrade van 6 MP naar 8 MP.
                Niet echt wat je zou verwachten voor 2500 euro.

De upgrade van 12 naar 21 MP is vergelijkbaar met een upgrade van 6 naar bijna 10 MP.

Jan.

Misschien, de toekomst zal het uitwijzen.

Ik ben zeker geen vragende partij in de pixeloorlog, maar ik heb er ook niets tegen. bij gebrek aan een crop camera, crop ik soms zelf
                Ik vind 3200 iso genoeg, maar als 16 keer meer (grapje), zonder ruis of detailverlies kan, zal ik het zeker proberen. Film is aan mij vooralsnog niet besteed...

Wat ik vrees is dat deze mkII nu om pure marketing redenen naast de nikon en andere sony's op de fotokina zal staan. De meer geavanceerde CMOS technologie van de 50d is NIET hernomen in de 5d mkII.
                Ik verwacht dus volgend jaar nog altijd een 3D als state of the art FF, en een 7D met opnieuw een 12 à 16 MP. De 1Ds reeks zal dan nog uitblinken met zijn robuustheid en watersealing.

Maar voor mij nog altijd geen haast om te vernieuwen, misschien de nieuwe 24mm 1.4 in afwachting - voor mij is de lens nog altijd belangrijker dan de allernieuwste body.
                Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

Comment

Wat ik in een aantal posts niet snap is de idee over overstappen en waarom kopen etc...
                  Als je de huidige prijs van de 5D ziet (zolang die nog beschikbaar is) en de prijs van de 5DII dan scheelt dat nog aardig wat, maar het mindert reeds...
                  Ik heb nog geen FF en heb enkel een 40D. Dus ja, ik zat te wachten op een opvolger van de 5Dom te zien wat er aan kwam.

En dat filmen is mss. een gimmick, maar leuk. Foto's met een 5D of een 5DII op 1600 ISO zijn "schitterend" tov die van de 40D. Liveview beter, ook in het groene vierkantje RAW (als mijn vriendin het toestel hanteert kan ik dan vanaf RAW vertrekken), mijn Lexar supersnelle CF's kunnen eindelijk tot hun recht komen (had een beetje vooruitgekeken bij aankoop), en ik heb geen EF-S glas wegens honger naar FF. Dus haal gauw die 5D uit de markt, drop de prijzen nog een eindje (de hier genoemde 1800 € is amper meer dan de prijs van de 5D een tijdje geleden), en dan kan ik er eentje kopen.
                  En die kwaliteit zal best wel goed zitten, als je niet op F22 gaat schieten bij ISO 12800 Voor portretten: schitterende FF, ben ik voor de testen reeds van overtuigd, en voor concerten op ISO 1600: moet kunnen, zeker met een 85mm glaske erop: alles lekker bevriezen, beter dan een scherpe blur van een artiest in actie...
                  Nu gewoon effe rustig wachten op dedeftige reviews, en op de verdere prijsdaling, liefst met een mooie cashback op een setje 5DII+ L-glaske.
                  Ondertussen ga ik mijn Samsung 245T aan mijn nog te monteren pc'ke hangen (MOBO Asus nog in bestelling, 4GB Corsair Dominator, Thermalrightultra extreme, AMD 9350e, 2 X Velociraptor 300GB, fanless voeding reeds gekocht en AMD sonata pro case recupereer ik met de DVD-branders en LCD-fancontroller/display erin). Who cares about 21 MB anyway??? :-))
                  Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                  www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koen Bé Bekijk bericht
                    Wat ik vrees is dat deze mkII nu om pure marketing redenen naast de nikon en andere sony's op de fotokina zal staan. De meer geavanceerde CMOS technologie van de 50d is NIET hernomen in de 5d mkII.
                    En wat is er dan zo speciaal aan de CMOS technologie van de 50d.

Zelfde bedrijf, zelflde ontwerpers, zelfde productie. zelfde processor.

Als nu ISO 6400 met de 5DII ook bruikbaar zou worden, wat moet er dan nog beter.

Bekijk de nieuwe Fuji sensor. Meer pixels bieden de mogelijkheid tot hoger dynamisch bereik.
                    Dat is technologische evolutie.

Oorspronkelijk geplaatst door Koen Bé Bekijk bericht
                    Ik verwacht dus volgend jaar nog altijd een 3D als state of the art FF, en een 7D met opnieuw een 12 à 16 MP. De 1Ds reeks zal dan nog uitblinken met zijn robuustheid en watersealing.
                    Ik niet.

Jan.

Comment

Bekijk de nieuwe Fuji sensor.
                      Care to elaborate?

Comment

Als ik zie hoe de 50D presteert op 3200/6400 ISO en de 5DII dan verkies ik toch echt de 5DII, dus andere CMOS techniek zie ik zo niet...
                        Canon 5D2 17-40L, 24-105L, 70-300, 14 2.8L, 24 2.8, 50 1.8, 135 2.0L, 8 peleng, 430EX, ST-E2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door qless Bekijk bericht
                          Als ik zie hoe de 50D presteert op 3200/6400 ISO en de 5DII dan verkies ik toch echt de 5DII, dus andere CMOS techniek zie ik zo niet...
                          Als je de densiteit van de 50D naar FF vertaalt zou je aan 40 MP zitten.
                          De vergelijking zoals die nu is, is dus niet correct om het voordeel van de nieuwe techniek in te schatten.

Comment

ga ook eens antwoorden in deze topic

ik was al een tijdje aan het sparen voor naar een 5D over te stappen wegens de full-frame.

Met de komst van de 5D mk II weet ik dat ik voor een moeilijke keuze sta : de 5D is een nieuwe standaard geworden en bewezen dat het een dijk van een camera is... De 5D mk II zal volgens mij ook een hele goeie camera zijn die momenteel nog wel wat te duur is voor mij maar kan zijn dat ik wel wat doorspaar.

Filmfunctie : handig meegenomen
                            21mp : geen bull**** van nieuwe PC te kopen... Dan wacht ik wel wat langer. kwaliteit van de foto primeert, niet de snelheid van verwerking (zolang ik er mijn broodwinning niet van maak )

Ben hoogstbenieuwd naar de echte fieldtesten die zullen uitwijzen hoe goed de 5D mk II wel is...
                            With Canon, I can (or at least try)
                            Photastic.be ~ Passion for the picture
                            Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                              ga ook eens antwoorden in deze topic

ik was al een tijdje aan het sparen voor naar een 5D over te stappen wegens de full-frame.

Met de komst van de 5D mk II weet ik dat ik voor een moeilijke keuze sta : de 5D is een nieuwe standaard geworden en bewezen dat het een dijk van een camera is... De 5D mk II zal volgens mij ook een hele goeie camera zijn die momenteel nog wel wat te duur is voor mij maar kan zijn dat ik wel wat doorspaar.

Filmfunctie : handig meegenomen
                              21mp : geen bull**** van nieuwe PC te kopen... Dan wacht ik wel wat langer. kwaliteit van de foto primeert, niet de snelheid van verwerking (zolang ik er mijn broodwinning niet van maak )

Ben hoogstbenieuwd naar de echte fieldtesten die zullen uitwijzen hoe goed de 5D mk II wel is...
                              De 5DII wordt de nieuwe standaard voor HD video op DSLR... Er is er maar 1.

Ik koop een 5D II, of deze nu beter is dan de 5D of niet, omdat ik Canon lenzen heb. En een tweede 5D is geen 5D teveel.

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                              Care to elaborate?
                              http://www.dpreview.com/news/0809/08092308fujifilm.asp

A dual readout system on the chip allows alternate pixels to be read-out part-way through the exposure. This means that half of the photodiodes are only exposed for a short period of time. These reduced-exposure pixels are less likely to become saturated and hence will retain highlight detail. This allows the sensor to record in up to an 800% dynamic range expansion mode even at its base sensitivity setting.
                              Als iemand op het idee zou komen om na de helft van de belichtings tijd alle pixels uit te lezen en na de tweede helft van de belichtingstijd opnieuw dan zijn er geen extra pixels nodig voor extra DR.

Jan.

Comment

Nog altijd dezelfde basistechniek als vroeger dus; fuji verlaat blijkbaar de DSLR markt. (niet onverwacht)
                                Als iemand op het idee zou komen om na de helft van de belichtings tijd alle pixels uit te lezen en na de tweede helft van de belichtingstijd opnieuw dan zijn er geen extra pixels nodig voor extra DR.
                                Of nog beter nog: een diode die zich herinitialiseert wanneer die "vol" is.
                                Jaaaren geleden heb ik nog een artikel gelezen van een diode die dit kon en waar dus aansturing op pixelniveau mogelijk was.
                                Technologie is nooit doorgebroken of misschien ligt die nog ergens in de kast?

Comment

Working...
                                X