Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bekijken van foto's van andere camera's CP5700

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bekijken van foto's van andere camera's CP5700

Ik stapte vandaag eindelijk het échte digitale fototijdperk in door mij een CP5700 aan te schaffen. Ik had vroeger een HP612 waar ik niet mistevreden over was als je zijn (Aldi-)prijs bekijkt.
    Een voordeel van de CP5700 is dat je foto's rechtstreeks op TV kunt tonen, iets wat mijn HP niet kon. Ik dacht hiervan gebruik te maken om m'n ouders foto's te laten zien van een vorige reis via mijn CP5700.
    Groot was mijn verbazing toen bleek dat, indien ik de foto's op mijn compact flash kaart plaatste, die onzichtbaar zijn via mijn CP5700. Ik probeerde reeds een aantal truckjes: bij CP5700 begint de filename steeds met Dscn, bij HP met Im. Ik veranderde dus de filename van mijn HP-foto's naar Dscn ... en plaatste ze samen in de map die mijn CP5700 had aangemaakt op de kaart (ik deed dit op mijn PC met een flashcard reader) maar ook dit kon niet baten ...

Iemand een idee of dit probleem oplosbaar is?

Dank alvast voor jullie hulp!

Heb je al getest met "DSCN"? Sommige software maakt verschil tussen hoofdletters en kleine letters.

Ik neem aan dat je wel op TV kan met de door Nikon gemaakte foto's.

Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Heb ik geprobeerd en zelfde resultaat. Op de TV zijn de originele CP5700 foto's perfect te zien.
      Ik begin me af te vragen of het niet kan liggen aan het feit dat ik de foto's via ACDsee heb gecomprimeerd.

Heeft daar iemand ervaring mee?

Rik.

Comment

tvwriter bied je de juiste oplossing, en hier volgt de link: http://www.satsignal.net/ je kan hier een demo versie downloaden.

Comment

Hoi Rik,

Ik begin me af te vragen of het niet kan liggen aan het feit dat ik de foto's via ACDsee heb gecomprimeerd.
          Ligt volgens mij inderdaad daar aan... Toen ik mijn toestel net had, heb ik ook zo eens foto's van pc naar camera gezet. Het lukte me toen ook niet.

Ik heb dan eens foto's genomen via camera. Op HD gezet en onmiddelljk weer naar camera gezet en deze lukten dan wel...

Toen ik keek naar de foto's waar het niet lukte; ja die waren bewerkt geweest...

Groeten,
          550D - Canon 15-85 f/3.5-5.6 IS USM - Tamron SP 90 mm F2.8 Di VC USD Macro 1:1 - Tamron SP 70 300 mm f4 5.6 di vc usd
          http://www.photos-by-gianni.be

Comment

Mogelijk gebruik je een ander colorspace dan de default sRGB van Nikon.
            Wat je nog kan proberen is met Nikon View de door jou bewerkte bestanden exporteren in JPEG formaat. (rechtse muisklik op de thumbnail in Nikon View)

Let er wel op dat de optie "convert images to sRGB colorspace ..." in het menu Edit / Preferences, tab Color Management is aangevinkt.

Kan het zelf niet uitproberen hier, sorry.

Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Allen alvast bedankt voor de tips. Ik probeer je laatste tip nog eens hombre.

Rik

Comment

Working...
              X