Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 50mm f1.4 + Canon350D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 50mm f1.4 + Canon350D

Ik stel regelmatig vast dat mijn 350D in combinati met deze lens zeer dikwijls begint te 'hunten'. Zelfs als ik 1 focuspunt selecteer blijft de lens koppig scherpstellen op iets in de voor- of achtergrond.
    Heeft dit te maken met het feit dat de lens 'te goed' is voor deze camera of heeft er iemand een paar tips qua instellingen om het probleem te verhelpen.
    Canon EOS 5D mkII + EF 24-105mm f/4 L IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 DO IS USM
    Fujifilm X-E1 + XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS

Re: Canon 50mm f1.4 + Canon350D

Ik gebruik die op de 40D, en tot hiertoe heeft ze nog geen last gehad van hunten.
    Het gebeurt wel eens, maar dan is er zo weinig licht dat geen enkele van mijn lenzen nog wil focussen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Uytterhoeven Bekijk bericht
      Heeft dit te maken met het feit dat de lens 'te goed' is voor deze camera
      de 50mm 1.4 is geen topper qua AF. Het is nu eenmaal een redelijk trage, huntende AF, daar kan je niet veel aan doen behalve veel oefenen.
      5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
        de 50mm 1.4 is geen topper qua AF. Het is nu eenmaal een redelijk trage, huntende AF, daar kan je niet veel aan doen behalve veel oefenen.
        Op mijn 40D is deze lens super, op men 400D is het een complete ramp. Hunten non stop en 2/4 niet accuraat scherpstellen. Het ligt waarschijnlijk aan beide.

Comment

Ik gebruik dit combo nog regelmatig, ook bij allerlei binnenhuislicht en heb daar zo goed als geen problemen mee. Ik weet dus wat je bedoelt (of weet mss onbewust al op welke punten ik niet moet mikken om het te vermijden), maar moet hard denken om te herinneren wanneer ik het nog eens voorgehad heb.

Als het gebeurt laat ik ook direct de knop los en probeer opnieuw.
          Ik gebruik altijd het middelste punt en gebruik deze lens meestal ts 2.4 en 3.5

Mss heb je het meer voor bij grotere openingen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The_cobra666 Bekijk bericht
            Op mijn 40D is deze lens super, op men 400D is het een complete ramp. Hunten non stop en 2/4 niet accuraat scherpstellen. Het ligt waarschijnlijk aan beide.
            ik gebruikte deze op mijn 1DmkII, en in vergelijking met mijn 85mm 1.8 is de 50mm 1.4 een echte koffiemolen
            5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The_cobra666 Bekijk bericht
              Ik heb ze alleen maar op de 40D gebruikt, die heeft een nieuw AF-systeem gekregen en daardoor werkt de AF van de meeste lenzen sneller en accurater dan op de oudere camerabody's.

Het kan dus best dat die 50mm f1,4 niet zo heel goed werkt op de 350D.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Ik werk meestal vanaf f2.8 tot f4.0. Onafhankelijk van de opening heb ik het probleem. Ik had eerst en vooral het prbleem toen ik de buik van mijn zwangere vrouw probeerde te fotograferen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Uytterhoeven Bekijk bericht
                  Ik werk meestal vanaf f2.8 tot f4.0. Onafhankelijk van de opening heb ik het probleem. Ik had eerst en vooral het prbleem toen ik de buik van mijn zwangere vrouw probeerde te fotograferen.

De diafragma/sluiter/iso instellingen hebben niets te maken met dit probleem. Als je hiermee problemen hebt ligt het aan iets anders. De lens focust altijd met het grootste diafragma mogelijk, in dit geval, 1.4

Comment

Dit is nieuw voor mij.

Ik zie dat in sommige camera's vermeld wordt dat het centrale focuspunt is voorzien op het gebruik van lenzen met groter diafragma.
                    Geeft dat echt een verschil?

Comment

Working...
                    X