Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beschermfilter op Canon L-lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• beschermfilter op Canon L-lens

Na weken wachten is mijn bestelling Canon 24-70 L geleverd.
    Ik vraag me af of een UV filter als bescherming voor de lens geen afbreuk doet aan de kwaliteit van de lens en de resultaten.
    Wat zijn hier de bevindingen.
    Welke filter zou je desgevallend aanraden?

Originally posted by loco
    Na weken wachten is mijn bestelling Canon 24-70 L geleverd.
    Ik vraag me af of een UV filter als bescherming voor de lens geen afbreuk doet aan de kwaliteit van de lens en de resultaten.
    Wat zijn hier de bevindingen.
    Welke filter zou je desgevallend aanraden?
    Weken ? Amai, in Belgenland besteld zeker ?
    In Duitsland maximaal 4 dagen, heb reeds dingen vroeger ontvangen.

ff serieus nu: Sommigen zweren alles af wat je voor de lens plaatst - in theorie zal dit natuurlijk wel een heel klein beetje afbreuk doen, maar neem eens de test - ik denk persoonlijk niet dat je het ziet.
    ALS je een UV-filter koopt, neem dan een B+W, heb je meteen de beste kwaliteit.

Een andere optie is steeds de zonnekap op de lens laten, dit geeft ook een bescherming...

Maar ik ben toch geruster met een stukje glas voor de lens.

Ieder zijn keuze...

Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Voor mijn Canon 100-400L heb ik een Canon Filter UV Haze L39 SharpCut gekocht voor ca.44 euro.Ik denk niet dat er een verschil met of zonder filter is maar ik ga het toch eens testen.Verder weet ik niets van filters(kwaliteit,merk etc).Men spreekt van neutrale "protectfilters", UV-filters, SkyLightFilters en dies meer maar wat nou juist de beste zijn kan ik ook moeilijk achterhalen.Bij Google Search vind je voor "filter"meer dan 100000 websites.Zo'n filter is IMHO goed tegen regen,stof en natuurlijk krassen.Ik gebruik al sinds 1980 dure optiek(verrekijkers,telescopen,telelenzen)maar heb slechts éénmaal een klein krasje gehad en dan nog op de voorzijde van een verrekijker.Als je de zonnekap van je objectief altijd uittrekt en een beetje voorzichtig bent is er dus weinig risico op krassen.Maar 'k heb er nu toch één aangeschaft en ga er nog aanschaffen voor mijn overige 3 "L" lenzen maar weet nog niet welke.

Comment

Working...
      X