Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Usb 2.0 is echt véél sneller

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Usb 2.0 is echt véél sneller

Heb net een Pci-usb 2.0 kaartje en een interne apacer 6 in 1 cardreader erop aangesloten. Het verschil tegenover usb 1.x is echt fenomenaal, de fotos vliegen gewoon over nu , wat overigens geen luxe is met 2.4mb files op een 512cf kaart.

Als nu de 10d ook eens usb 2.0 had ondersteund!!!
    Rudy

Originally posted by Rudy
    Heb net een Pci-usb 2.0 kaartje en een interne apacer 6 in 1 cardreader erop aangesloten. Het verschil tegenover usb 1.x is echt fenomenaal, de fotos vliegen gewoon over nu , wat overigens geen luxe is met 2.4mb files op een 512cf kaart.

Als nu de 10d ook eens usb 2.0 had ondersteund!!!
    Rudy
    Yep, ik heb hier een externe Maxtor HD aan de laptop hangen via USB2 -loopt ook al een trein.

Overigens: ik heb nog nooit een van mijn camera's aan de PC gehangen - doe alles via een CF-cardreader of een PCMCIA-CF-adapter. ( wat een woord ! )
    Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Originally posted by Marc
      Yep, ik heb hier een externe Maxtor HD aan de laptop hangen via USB2 -loopt ook al een trein.
      Marc,

Je weet dat ik dezelfde schijf heb. Ikzelf sluit die liever aan via Firewire. Is theoretisch iets trager, maar in systeembelasting een pak lager.

mvg,
      peter

Comment

Heb net een Pci-usb 2.0 kaartje en een interne apacer 6 in 1 cardreader erop aangesloten. Het verschil tegenover usb 1.x is echt fenomenaal,...
        Een eind terug heb ik dat eens opgemeten :

Een goedkoop Transcend 7-1 USB-2, en een Microdrive met 588 foto's in 7 folders, voor een totaal van 1 GB gekopieerd.

Reader aangesloten op een USB2 poort -> 6 min. 20 sec.

Reader aangesloten op een USB1 poort -> 19 min. 45 sec.

Dat zegt genoeg zeker?

mvg,
        peter

Comment

Originally posted by peter
          Originally posted by Marc
          Marc,

Je weet dat ik dezelfde schijf heb. Ikzelf sluit die liever aan via Firewire. Is theoretisch iets trager, maar in systeembelasting een pak lager.

mvg,
          peter
          Mijn laptop heeft 4 USB-2 poorten en 1 firewire-poort.

De firewirepoort is voorbehouden voor mijn filmcamera - vandaar de keuze om de Maxtor aan USB-2 te hangen.

Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Heb een 2 mpixeltje met 32 mb geheugen.
            En een draadje dat naar achter op de pc aangesloten is.

Werkt goed.
            Zeer tevreden.

Comment

Originally posted by peter
              Heb net een Pci-usb 2.0 kaartje en een interne apacer 6 in 1 cardreader erop aangesloten. Het verschil tegenover usb 1.x is echt fenomenaal,...
              Een eind terug heb ik dat eens opgemeten :

Een goedkoop Transcend 7-1 USB-2, en een Microdrive met 588 foto's in 7 folders, voor een totaal van 1 GB gekopieerd.

Reader aangesloten op een USB2 poort -> 6 min. 20 sec.

Reader aangesloten op een USB1 poort -> 19 min. 45 sec.

Dat zegt genoeg zeker?

mvg,
              peter
              Inderdaad Peter, ik viel van mene stoel (figuurlijk dan), toen ik merkte wat een snelheidswinst voor zo een kleine investering!!

Comment

Dat klinkt allemaal lekker zeg...
                wat kost zo'n usb2 setje ongeveer en welke configuratie raden jullie me aan?(merk) ik heb een lexar 12x 256 kaartje...
                Net mijn 5700 biinnen en wil niet meteen weer de rode cyfers in

Greetz..

Peter
                _--_

Comment

Ik heb het allemaal heel goedkoop verkregen, maar ik schat dat je met een 60€ alles hebt, pci usb 2.0 kaart met 5 poorten, en 6in1 apacer 3.5 inch internal usb 2.0 reader.
                  Rudy

Comment

Working...
                  X