Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PIN "shipment in hold"

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• PIN "shipment in hold"

Ik heb naar aanleiding van dit forum CF kaarten besteld bij PIN. Op de DHL site staat nu Brussels: Shipment on hold. Iemand een idee wat dit betekent of maak ik mij zorgen om niets?

Oli.
    Extreme newbie

efkes googelen leverde deze thread op (kende de term ook niet):

http://pub128.ezboard.com/fdvdepotcustomerforumfrm17.showMessage?topicID=113 .topic

Niets om je zorgen over te maken dus...

groeten

tom
    klik

Comment

MMM, ik had al gegoogeld maar het levert idd niet veel op. Ik had gehoopt dat er hier nog mensen waren die het kenden vooral om te weten of ik de CF's vandaag nog zal krijgen.

Oli.

Comment

Dat het bij de douane is of zo, niets om ongerust over te maken

Comment

DOUANE? Ik hoop dat Vasa op de verzendborderel niet de juiste inhoud van het pakket heeft gezet. Dat gaat mij anders veel extra €'s kosten - 4 gig CF's voor gans de familie x 21% btw + invoertaks.

Oli.

Comment

Bij mijn xdrive stond er iets van photgrafische software op. Heb gewoon een factuurke gekregen van dhl van 14 euro en een klein sjiekje.
            http://www.vannecke.be
            Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
            Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

Comment

Hupla,

Juist hetzelfde meegemaakt met mijn data player.
              Ik heb toen gebeld naar DHL.
              Dat betekent dat de zending na controle door de douane niet meer tijdig is "versjast" kunnen worden naar hun depot dicht in de buurt van het afleveradres.

Bij mij kwam dat er plots op in de middag.

Uiteindelijk is alles keurig afgeleverd de dag erna ´s morgens.

Effkes wachten en op de tanden bijten dus.

Groeten,

Ward
              D100 * Tamron 28-200 f3.8 -5.6 * SB-80 DX * Digital Data Player 40 Gb HDD

Comment

Shipment nog steeds on hold, maar de CF's zijn al geleverd. Blijkbaar hebben ze bij DHL tracking problemen.
                Wederom een fantastische service van PIN, maar da's hier al een paar keer gezegd zeker

Oli.

Comment

Pfff, ik ben dus één van die sukkelaars die na één week zijn x-drive nog niet heeft

July 07, 2003 10:53
                  Brussels - Belgium Departed from DHL facility in Brussels - Belgium
                  July 07, 2003 10:57
                  Brussels - Belgium Processed for clearance at Brussels - Belgium
                  July 07, 2003 11:48
                  Brussels - Belgium Arrived at DHL facility in Brussels - Belgium
                  July 07, 2003 13:35
                  Brussels - Belgium Shipment on hold

Ik ben er nog niet zeker van dat on hold iets te maken heeft met de douane. Als je dhl.be neemt en dan Nederlands kiest, zie je dat clearance met de douane te maken heeft... Om 11:48 was mijn pakje dus weer bij DHL. Shipment on hold wordt in het Nederlands trouwens 'Zending wordt voorlopig niet doorgestuurd'... Bij mij komt dat eerder over als 'jammer, uw pakje kon vandaag niet meer in de vrachtwagen.'

Ik ben benieuwd wat er morgenochtend zal staan...

Groeten,

550D - Canon 15-85 f/3.5-5.6 IS USM - Tamron SP 90 mm F2.8 Di VC USD Macro 1:1 - Tamron SP 70 300 mm f4 5.6 di vc usd
                  http://www.photos-by-gianni.be

Comment

Laat eens weten als het aangekomen is en of je extra btw en invoer betaald hebt. Ik ben van plan mij ook één bij Vasa te bestellen.

Oli.

Comment

Hi Oliver,

Vanmorgen hebben ze hem geleverd.

Nog niet geprobeerd, ik laat hem eerst 8 uren laden....

Aan de koerier heb ik niets moeten betalen. Op het forum spreken ze hier wel van 14 euro douanekosten. Ik zal zien of ik nog een factuur krijg...

Opmerkelijk was wel dat vanmorgen een juffrouw van DHL belde. Ze zei me dat een pakje vanuit Australië op komst was naar mij. Ze vroeg toen ook mijn naam en of dat pakje voor mij persoonlijk was. Ik heb toen ja geantwoord. (wat ook zo is)
                      Ik denk dat die mevrouw belde om die factuur op te maken. Had ik geantwoord dat die bestelling in een bedrijf zou gebruikt worden, denk ik dat de factuur hoger zou geweest zijn...

Ik wist wel dat het toestel klein zou zijn, maar zó klein had ik het niet verwacht. De grootte van een portefeuille maar iets dikker...

Groeten,

550D - Canon 15-85 f/3.5-5.6 IS USM - Tamron SP 90 mm F2.8 Di VC USD Macro 1:1 - Tamron SP 70 300 mm f4 5.6 di vc usd
                      http://www.photos-by-gianni.be

Comment

Beste Olivier,

Je veronderstelling is juist, bij mij ging het precies hetzelfde en enkele dagen later had ik de faktuur van 14 euro en een chiek in de bus met het verzoek te betalen binnen de 7 dagen.

Vriendelijke groeten
                        http://www.myricreaties.be

Comment

Dus als ik het goed begrijp, hoef je geen BTW te betalen, enkel die 14 €?

Tr@vel Pictures

Comment

Voor 1 juli was dat zeker zo. Maar met die nieuwe wetgeving weet ik het niet zeker.
                            http://www.vannecke.be
                            Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
                            Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

Comment

Okee, ik zal het even precies schrijven gelijk het op mijn factuur staat:
                              - Administrative fee 4.95 euro
                              - VAT Import 9.21 euro
                              Samen: 14.16 euro
                              Dit bedrag is zo laag omdat de levering als software omschreven wordt (bij mij toch) en omdat Vasa een laag bedrag op de vrachtbrief zet.

Het is dus volgens mij de BTW en de administratieve (douane)kosten.
                              Op de faktuur staat ook dat het bedrag vooruitbetaald is door DHL, daarom dat ze vragen om binnen de 7 dagen te betalen, waarschijnlijk.

Ik hoop dat het nu duidelijk is.

Vriendelijke groeten
                              http://www.myricreaties.be

Comment

Working...
                              X