Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS lenzen - weather sealing

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon EOS lenzen - weather sealing

Bij sommige Canon lenzen kan men de term "weather sealing" lezen.
    Kan iemand eens concreet uitleggen wat er anders is aan zulke lens en waar ik eventueel een link kan vinden die mij vertelt welke lenzen uit het Canon gamma weather sealed zijn ? ( Speciale coating, andere knopjes ??? )
    Is dit nuttig op een midrange-camera als een 10D ? Want voor zover ik weet is die body niet weather sealed.

Met die term zou ik denken aan (spat)waterdicht

Zal wel extra kluiten kosten!?

Comment

Originally posted by Tony smeT
      Met die term zou ik denken aan (spat)waterdicht

Zal wel extra kluiten kosten!?

Tuurlijk, de term zegt het zelf, maar mijn vraag is HOE wordt dit bekomen ? Wat is het uiterlijke verschil tussen zulk een lens en een andere ?

Comment

Je spreekt dan waarschijnlijk over de L-lenzen van Canon. Dit zijn de lenzen die gebruikt worden door de Profs die het niet kunnen maken om géén foto te trekken van Museeuw die als eerste over de finish rijdt omdat het regent.

De sealing wordt verwezenlijkt dmv rubberen dichtingen die tussen alle bewegende delen geplaatst zijn waardoor vocht 'minder' kans krijgt om de lens binnen te dringen. De top-body's van Canon zijn eveneens gesealed en vormen zo een perfecte combinatie met deze lenzen. De 10D is niet gesealed, dus binnenhouden als het regent!

Is dit nuttig op een 10D? Je lenzen zijn je kapitaal dat je waarschijnlijk meeneemt naar je volgende body... Weather sealing betekent ook dat de lens beter tegen stof of zand bestendig is en ze dus langer zal meegaan. Natuurlijk zijn die lenzen een pak duurder, maar een L-lens is dan ook van een superieure optische kwaliteit.
        Groetjes, Rolle

http://www.lighter-than-air.net

Comment

Allez, vooruit - 5 minuten Googelen en effe naar de prijslijst van AC-foto

Ik denk dat ze dit ongeveer zijn:

Canon EF 16 - 35 mm F2.8L USM - 1.898 euro
          Canon EF 17- 40mm f/4L USM - 979 euro
          Canon EF 24 - 70 mm F2.8L USM - 1878 euro
          Canon EF 70 - 200 mm F2.8L IS USM - 2.442 euro
          Canon EF 300 mm F2.8L IS USM - 5.555 euro
          Canon EF 400 mm F2.8L IS USM - 9.191 euro
          Canon EF 400 mm F4.0 DO IS USM - 7.191 euro
          Canon EF 500 mm F4.0L IS USM - 7.997 euro
          Canon EF 600 mm F4.0L IS USM - 9.797 euro

Misschien krijg je reductie bij afname van meerdere lenzen...
          Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Bedankt voor de reacties. En ook voor de prijzen.

Comment

Originally posted by Marc
              Je vergeet de goedkoopste (tevens interessante voor amateurfotografen)
              70-200 f/4 L USM, ca 770 EURO

voordelen naast de mechanische stevigheid zijn optische kwaliteiten en zeer snelle autofocus.
              "Away put your weapon, I mean you no harm"

Comment

Originally posted by Yoda

voordelen naast de mechanische stevigheid zijn optische kwaliteiten en zeer snelle autofocus.
                Heeft DIE weather sealing ? Sublieme lens en "spotgoedkoop" voor een wit product, maar ik dacht niet dat die weather sealed is...
                Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Originally posted by Yoda

Heeft DIE weather sealing ? Sublieme lens en "spotgoedkoop" voor een wit product, maar ik dacht niet dat die weather sealed is...
                  Goede lens, maar geen weather sealing!!! Ik denk dat marc zijn lijstje wel klopt.
                  R

Comment

(70-200 f/4 L USM)

Goede lens, maar geen weather sealing!!! Ik denk dat marc zijn lijstje wel klopt.
                    R
                    inderdaad, ik was een beetje voorbarig,
                    "Away put your weapon, I mean you no harm"

Comment

Working...
                    X