Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lancering D3x over 2 weken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• lancering D3x over 2 weken

vandaag gehoord in een zeer bekende fotozaak in de kempen (met link op BD) die ik niet met naam zal noemen: lancering D3x op 20 september, vooravond van Photokina. 24MP Sony chip, 16 bits, buffer voor 100 opnames.
    Ook bevestiging van nieuwe lenzen zoals beschreven op nikonrumours.

o ja, ik was er om een D700 te kopen, en als bonus heb ik het enige exemplaar van de 14-24 meegenomen
    erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Re: lancering D3x over 2 weken

Gefeliciteerd met uw nieuw speeltje (the difference between man and boys, is the price of their toys ), en geniet ervan (kan moeilijk anders volgens mij).
    En laat ons ten gepaste tijden mee genieten van het resultaat .

Maar blijkbaar zitten er bij alle merken nieuwe leuke speeltjes in de pijplijn. Goed voor ons
    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Deze is wel heel snel.

mvg
      Antoine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
        Ik was er om een D700 te kopen, en als bonus heb ik het enige exemplaar van de 14-24 meegenomen
        Proficiat Erik.

14-24 daar zal je dik tevreden over zijn op je FullFrame.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
          ...Maar blijkbaar zitten er bij alle merken nieuwe leuke speeltjes in de pijplijn. Goed voor ons
          2 jaar geleden was alles kommer en kwel bij Nikon, ruis van hier tot ginder, ik heb een aantal mensen hun hele nikonuitzet zien verkopen. Als we zien waar nu staan is de moraal van het verhaal: de grote merken spelen haasje-over, wat er vandaag niet is kan er morgen of volgende week of volgend jaar zijn, maar komen zal het, dus doe niet de grote stommiteit om al uw boel te verkopen met verlies en naar een (het) ander merk over te stappen - geniet van het geluk dat je hebt dat je foto's kan maken. En het gras lijkt ALTIJD groener bij de buurman, zowel zijn huisgras, zijn fotogras, zijn autogras als zijn vrouwgras.

Ik zeg wel 'lijkt'.

Tot je het van korterbij bekijkt...
          erik, Nikon materiaal

Comment

2 jaar geleden was alles kommer en kwel bij Nikon, ruis van hier tot ginder, ik heb een aantal mensen hun hele nikonuitzet zien verkopen. Als we zien waar nu staan is de moraal van het verhaal: de grote merken spelen haasje-over, wat er vandaag niet is kan er morgen of volgende week of volgend jaar zijn, maar komen zal het, dus doe niet de grote stommiteit om al uw boel te verkopen met verlies en naar een (het) ander merk over te stappen - geniet van het geluk dat je hebt dat je foto's kan maken. En het gras lijkt ALTIJD groener bij de buurman, zowel zijn huisgras, zijn fotogras, zijn autogras als zijn vrouwgras.

Ik zeg wel 'lijkt'.

Daar kan ik nu eens niets aan toevoegen se. ik geef je hierbij 200% gelijk .
            Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Tegenwoordig wil men alles NU en moet het allemaal het nieuwste van het nieuwste en 't beste van 't beste zijn. Daar heb ik soms mijn bedenkingen bij. het kan niet op en geduld bestaat niet meer.
              ______
              www.vue.photo

Comment

Dan kan het zijn dat de D3 daalt van prijs?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                  Tegenwoordig wil men alles NU en moet het allemaal het nieuwste van het nieuwste en 't beste van 't beste zijn. Daar heb ik soms mijn bedenkingen bij. het kan niet op en geduld bestaat niet meer.
                  Daar moet ik je 100% gelijk in geven, maar als iedereen naar deze zin handeld, dan zal de ontwikkeling enorm vertragen, of wordt een nieuw toestel dubbelduur.

Pas als massaproductie op gang komt slaat ook de prijs af, zie maar naar de plasma/lcd schermen, kosten vroeger een fortuin, en nu nog fractie, dankzij de consument, maar als iedereen nog even wacht zullen de prijzen niet zakken.

Wees maar gerust dat analisten daar rekening mee houden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peterson- Bekijk bericht
                    Als aan de nieuwe Nikon (D4 of D3X) een torenhoog prijskaartje hangt (+7000) dan zal de prijs van de D3 nog zo snel niet veranderen, denk ik.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peterson- Bekijk bericht
                      Dat zal van de resultaten afhangen denk ik, waarschijnlijk zal de opnamesnelheid van de D3x trager zijn dan van de D3 en mischien zal ook wel de hoge iso wat minder goede resultaten halen vanwege de hoge pixeldichtheid, zodat beide toestellen een andere doelstelling zouden kunnen hebben.

Volgens mij zal de D3x van een duurdere prijsklasse zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        ... waarschijnlijk zal de opnamesnelheid van de D3x trager zijn dan van de D3 ...
                        de opnamesnelheid zou hoger zijn, en tegelijkertijd zou de kleurdiepte hoger zijn (16 bit vs 14 bit). Ik leid daaruit af dat transferdebiet van de sensor naar de verwerkingselectronica en de snelheid van verwerkingselectronica zelf dus veel hoger zou zijn. We praten dus blijkbaar over een nieuw, hoger nivau van de sensor- en verwerkingselectronica.
                        erik, Nikon materiaal

Comment

Ik zeg wel 'lijkt'.

Amaai wat een chique uiteenzetting
                          ...dat laatste (vrouwgras) is wel glad ijs...

mvg,

Roland

Comment

de opnamesnelheid zou hoger zijn
                            Waar kan je dat uit halen
                            De opnamesnelheid zal imo rond de 5fps zijn en inderdaad iso's tot de helft, zoals Geert aanhaalde.
                            Het zal perfect passen naast het 1D plaatje van Canon, zowel kwa prijs als prestaties(alleen wat beter om de Canonmannen wat te kittelen.)
                            Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Ik denk persoonlijk ook niet dat de nieuwe Pro-Nikon een pure snelheidsduivel zal zijn (24 Mpix bestanden wegschrijven is dan ook niet niks).
                              De nadruk zal overduidelijk op beeldkwaliteit liggen en het zal m.i. dan ook eerder een studiocamera zijn.
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
                              X