Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon D700 versus D300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: nikon D700 versus D300

    Hier dik tevreden van de D700,
    beelkwaliteit op hoge ISO's is fenomenabel! de overstap meer dan waard

    enig - punt;
    Ik moet bij gebruik van mijn 80-200mm AF-s wel de vignetteringscorrectie op "hoog" zetten, die dan zelfs nog wat Vign. geeft, op te lossen in post-pocess.
    toch raar dat dit objectief vignett. geeft ..
    Photography helps people to see
    -Berenice Abbott-
    BD1050BE

    Comment


    • #32
      Re: nikon D700 versus D300

      Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
      klopt. in de zoeker is er flink wat vignettering vanaf 100 mm, maar op de foto's is daarvan absoluut niets te merken. Mijn vignetteringscorrectie staat op 'normaal'.
      Dit moet je mij toch eens goed uitleggen.
      Als dit namelijk waar is dan zou ik die lens van jou niet willen hebben.
      De D700 geeft maar 95% in de zoeker en daar zie jij dan ook nog vignettering.

      Zoals ik al eerder geschreven heb, heb ik geen last van vignettering met de D700.
      Ik ben zelfs van mening dat de 70-200 bij mij beter presteert op de D700 dan op de D200, maar dat kan ook puur gevoelsmatig zijn.

      Misschien zijn mijn ogen wat oud aan het worden.
      mvg
      Antoine

      Comment


      • #33
        Re: nikon D700 versus D300

        Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
        Dit moet je mij toch eens goed uitleggen.
        Als dit namelijk waar is dan zou ik die lens van jou niet willen hebben.
        De D700 geeft maar 95% in de zoeker en daar zie jij dan ook nog vignettering.

        Zoals ik al eerder geschreven heb, heb ik geen last van vignettering met de D700.
        Ik ben zelfs van mening dat de 70-200 bij mij beter presteert op de D700 dan op de D200, maar dat kan ook puur gevoelsmatig zijn.

        Misschien zijn mijn ogen wat oud aan het worden.
        mvg
        Antoine
        Antoine,

        Ik kan je verzekeren dat de 70-200VR om een D3 wel degelijk vignet. Zelfs met vigneting correctie op Hoog. Het zal dan op de D700 ook wel zijn. Nu is het wel zo dat dat met mijn foto's van ijshockey veel sterker opvalt omwille van de vaak witte achtergrond(ijs).
        Hubert

        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

        Comment


        • #34
          Re: nikon D700 versus D300

          Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
          Antoine,

          Ik kan je verzekeren dat de 70-200VR om een D3 wel degelijk vignet. Zelfs met vigneting correctie op Hoog. Het zal dan op de D700 ook wel zijn. Nu is het wel zo dat dat met mijn foto's van ijshockey veel sterker opvalt omwille van de vaak witte achtergrond(ijs).
          Ik heb dat bij jouw beelden idd gezien, echter het gaat mij om de opmerking dat je de vignettering duidelijk in de zoeker van de D700 ziet. en dat betwijfel ik toch een beetje.

          Door jouw foto's ben ik wat meer aan het opletten, echter ik heb bij mij zelf nog geen vignettering kunnen waarnemen zelfs niet in combinatie met de TC 1,7 II en ik heb mijn camera gewoon in de standaard staan.
          Dit zal mede te maken hebben dat ik niet in zo extreme situaties terecht kom als jij.
          Ook heb ik een aantal prof persfotografen tijdens de Nikon demo dagen hierover aangesproken zij fronste een beetje hun wenkbrouwen toen ik hun dit verhaal vertelde.
          Zij vroegen mij heb jij het al bij je zelf waargenomen, toen ik ontkennend antwoorde zeide ze hou je daar dan ook niet mee bezig.
          Er was wel eentje die zei dat de eerste nieuwe serie VR daar meer last van had dan de latere series. Ik weet niet of zijn verhaal juist is.

          Als ik naar deze test kijk dan denk ik dat het met de 70-200 op de D700 wel goed zit.


          mvg
          Antoine

          Comment


          • #35
            Big dilemma.

            Pfff, dilemma?
            Gisteren een zéér mooi bod gehad, voor mijn materiaal!
            Als dat door zou gaan, gaat mijn keuze (na veel kopzorgen en overwegingen: 5D Mk2, enz) toch naar een D700.
            Gelukkig heb ik 14 dagen bedanktijd gekregen.

            Veronique
            « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

            Comment

            Working...
            X