Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goed boek over digitale fotografie/D60...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Goed boek over digitale fotografie/D60...

Als leek in de fotografie zou ik graag een goed boek kopen om met mijn D60 eens serieus aan de slag te gaan. Er zijn boeken speciaal voor de D60 (heb er tot nu toe 2 gevonden, 1 geschreven door Dré de Man en kost 20€ en een ander van Easy Computing dat 36€ kost). Of geef ik er beter mijn geld niet aan uit en ga ik beter voor een algemeen boek over digitale fotografie ?
    Regelmatig ga ik binnen in een "Boekenvoordeel" winkel en daar zijn er ook meerdere boeken over digitale fotografie. Maar ik weet niet goed welke te kiezen. Ideaal zou zijn een boek over de D60 én het verwerken van de foto's op Mac. Kan iemand bepaalde boeken aanbevelen ?
    Panasonic Lumix FZ2000

Re: Goed boek over digitale fotografie/D60...

Normaal gezien heb je bij je toestel een heel goed boek gekregen, de handleiding. Beter is misschien een algemeen boek. Over fotobewerking met Photoshop kan ik je de boeken van Scott Kelby aanraden (eigenlijk verplichte lectuur), deze bestaan voor verschillende versie's van PS en zijn geschreven voor zowel de Mac als PC gebruikers.
    Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Naast een boek over het toestel naast de eigenlijke handleiding (zo heb ik een pocketboek van Easy Computing over de 350D) is een algemeen boek over digitale fotografie toch wel interessant. Zo heb ik mij het boek van Joan Staels aangeschaft Digitale Fotografie - Boek 1, dat mij toch al wel een paar keer goed heeft geholpen. Zo'n €25,-
      Last edited by LesC; 3 september 2008, 14:30.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Als nieuwkomer ben ikzelf nu bezig aan "Digitale Fotografie voor dummies" aan het lezen en ik vind de uitleg en helder en toch niet té eenvoudig.
        Maar idd eerst heel goed de handleiding doornemen. Ik zat met m'n toestel naast me en alles wat ik las even uitgeprobeerd. Zo leer je de menu's wat goed begrijpen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk bericht
          Als nieuwkomer ben ikzelf nu bezig aan "Digitale Fotografie voor dummies" aan het lezen en ik vind de uitleg en helder en toch niet té eenvoudig.
          Maar idd eerst heel goed de handleiding doornemen. Ik zat met m'n toestel naast me en alles wat ik las even uitgeprobeerd. Zo leer je de menu's wat goed begrijpen.
          De "voor dummies" boeken halen dit niveau voor zowat alle onderwerpen die ze aanspreken. Je kan ze als het ware twee maal lezen. Een eerste maal met de eenvoudige punten en een tweede maal met de punt meer in diepgang. Altijd aanraders.
          Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Niet echt goedkoop maar naar mijn gevoel een goed boek om te beginnen "Bewuster en beter fotograferen met de digitale spiegelreflexcamera" van Pieter Dhaeze.

Comment

Working...
            X