Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D80

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D80

Een vraagje aan de D80 gebruikers,maken jullie gebruik van beeld optimaliseren,normaal,levendig,extra levendig.

Welke gebruiken jullie,is het aan de raden of niet.

Graag een antwoord.
    groetjes,polydoor.

NIKON D80

Re: Nikon D80

Ja sinds kort want alleen met beeldoptimalisering is het mogelijk om in adobe rgb te schieten.
    Verder staat bij mij alles op normaal (niet op automatisch)
    Alleen heb ik verzadiging +1

Maar na bewerken kan altijd nog he
    Patrickstroobach.nl
    Nikon D80 + MB-D80 Grip, Sigma 10-20, Nikkor 18-70, Sigma 70-200 2.8 , Tamron 90mm F2.8 Macro, Metz 48

Comment

Ik zet hem op zwart-wit néé geen grapje
      Ik vind dat je de foto dan beter kan beoordelen (oa op scherpte, maar ook op de essentie van het plaatje)

Vermits ik met C1 zowieso mijn instellingen kwijtspeel, maakt het weinig uit
      En als ik echt wil terugvallen op bepaalde instellingen (of er alternatieve wil uitkiezen), kan ik nog altijd terrugvallen op Capture NX
      Canikon 40D - D200, D300

Comment

Bij mij staat hij altijd op "portret". Geeft m.i. de beste huidtinten, die in 80% van mijn foto's toch voorkomen.
        Als ik weet dat ik landschappen of enkel natuur ga fotograferen, dan verzet ik hem op eigen en daar sRGB IIIa. Het groen wordt dan wat groener en het blauw komt er m.i. beter uit.

Comment

Trek voornamelijk landschappen en natuur en heb de kleur dan ook op sRGBIIIa staan zoals Festina Lente reeds vermeldde.
          De rest staat op normaal. Verzadiging doe ik nadien indien nodig.
          Een goede reiziger heeft geen vaste plannen en is niet van plan om aan te komen. (Lao Tzu)

Comment

Working...
          X