Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opvolger voor 350d : 50d of nieuwe 5d ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Opvolger voor 350d : 50d of nieuwe 5d ?

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    De opvolger van de 5D zal te zien zijn in Keulen. Verwacht maar dat deze 1.000 € duurder zal zijn
    Maar de opvolger van de 5D zal van deze niet in één klap een slecht toestel maken hoor.

Ik heb onlangs de overstap gemaakt van de 350D naar de 5D (ik wist dat de 5D opvolger er aankwam) en kan zeggen dat het een hemels verschil is. De 40-105 is ineens een ........................................24-105
    Idem dito voor mijn andere objectieven. En dan zwiijg ik maar best over de zoeker zeker

Grtz, RF
    De 5D zal zeker niet slecht worden, maar zou kunnen dat hij nog wat zakt in prijs en als het niet dringend is vind ik dat ook wel een reden om te wachten. Als de specs van de nieuwe wat meezitten ga ik er volgend jaar eentje kopen, wacht ook liever even op kinderziektes en tot de prijs wat gezakt is. De mijne voldoet momenteel nog heel goed.
    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
    http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      De 40-105 is ineens een ........................................24-105
      Idem dito voor mijn andere objectieven. En dan zwiijg ik maar best over de zoeker zeker

Grtz, RF
      Typfoutje de 40-170 is ineens een 24-105. De cropfactor geld namelijk aan beide zijden evenveel.

Zoek eens hier http://www.wega2.vandel.nl/ naar het programma exposure-plot.

Laat dat programma eens los op een heel reeks foto's die je gemaakt hebt en je kan een grafiek zien van de brandpuntsafstand die je het meeste gebruikt. Als er veel foto's tussenzitten aan de tele-kant dan zal je dat dus gaan missen als je naar een 5D overstapt. Als de meeste foto's eerder aan de wide kant zitten dan is een overstap zeker te overwegen.
      Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Juist Dirk heb het ondertussen rechtgezet.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
          Typfoutje de 40-170 is ineens een 24-105. De cropfactor geld namelijk aan beide zijden evenveel.

Zoek eens hier http://www.wega2.vandel.nl/ naar het programma exposure-plot.

Laat dat programma eens los op een heel reeks foto's die je gemaakt hebt en je kan een grafiek zien van de brandpuntsafstand die je het meeste gebruikt. Als er veel foto's tussenzitten aan de tele-kant dan zal je dat dus gaan missen als je naar een 5D overstapt. Als de meeste foto's eerder aan de wide kant zitten dan is een overstap zeker te overwegen.
          Super programma !!
          Mijn gebruik zit voornamelijk naar de wijde kant. Op het 170mm equivalent zijn er ook wat foto's maar niet bijzonder veel.
          Om je een idee te geven, op 340 foto's zijn er 140+ op de meeste wijde stand genomen.
          Nu, de reeks van 340 was van een trouwfeest, dan gebruik je sowieso meer breedte...
          Een overstap naar 5d zou dus wel lukken. Als all-round lens kan je dan nog steeds beroep doen op 28-200 modellen of dergelijke, zo zijn er ook wel wat..

Qua iso snelheid zit ik voor binnenfoto's altijd op Iso400 te werken, erboven komt er bij de 350d teveel ruis bij.
          Is dat bij de huidige 5d beter ? Is ISO800 bruikbaar voor foto's 20x30 ?
          5DMarkII+ Canon 24-105 F4 IS USM L+Canon 70-200 USM F2.8L + 50mm 1.8 + Speedlite 550EX + ..
          Fuji Finepix F30

Comment

Ja met de 5D kan je gerust ook op ISO1600 werken.
            Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Working...
            X