Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opvolger voor 350d : 50d of nieuwe 5d ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Opvolger voor 350d : 50d of nieuwe 5d ?

Hallo allemaal,
    Ik wil mijn 350d met BG vervangen door een nieuw toestel, wat snellere AF zou moeten opleveren, groter scherm om foto's te bekijken en wat beter in de hand ligt.
    De snelheid van AF is voor mij het belangrijkst, maar ik zou eventueel een BG achterwege laten als het toestel voldoende groot is.
    Momenteel gebruik ik een 24-105L IS USM als lens, ook een 550EX flitser met CP-E3 heb ik in de tas zitten.
    Wat lijkt jullie het meest interessant ? 50d kopen of wachten op de opvolger van de 5D ?
    Fullframe schijnt wat voordelen te geven, wegens geen cropfactor, maar geeft dit ook kwaliteitsverschil ?
    De 24-105 is voorlopig mijn enige lens, een telezoom a la 70-200 gaat er nog wel bijkomen.
    5DMarkII+ Canon 24-105 F4 IS USM L+Canon 70-200 USM F2.8L + 50mm 1.8 + Speedlite 550EX + ..
    Fuji Finepix F30

Re: Opvolger voor 350d : 50d of nieuwe 5d ?

Full frame geeft veel kwaliteitsverschil
    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
    http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
      Full frame geeft veel kwaliteitsverschil
      Heb je daar concrete voorbeelden van ?
      5DMarkII+ Canon 24-105 F4 IS USM L+Canon 70-200 USM F2.8L + 50mm 1.8 + Speedlite 550EX + ..
      Fuji Finepix F30

Comment

Euh.. Als je twijfelt tussen een toestel waarvan nog nauwelijks iets geweten is behalve de specs en een toestel waarvan nog helemaal niks is geweten lijkt de oplossing voor de hand te liggen: even geduld..

En voor het algemene verschil tussen FF en crop zijn hier al 7.875.012 draadjes te vinden..

Maar alle begrip voor je ongeduld hoor - ik zit ook te wachten op de volgende 5D om te zien hoe die het doet tov de 1Ds III.

Comment

Op dit moment is het onmogelijk om te zeggen wat het kwaliteits verschil is tussen de 50D en de opvolger van de 5D. Er is nog geen 5D opvolger.

Als we Canon geloven dan moet de 50D kwaliteit nu gelijk zijn aan of beter dan die van de 5D.

Maar om Canon te kunnen geloven zijn er eerst 50D RAW files nodig die geconverteerd worden met Canon DPP.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tinky-winky Bekijk bericht
            Heb je daar concrete voorbeelden van ?
            Kijk hier eens rond, hier vind je genoeg uitleg over full frame vs crop.
            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX

Comment

Ik weet natuurlijk niet wat U hoofdzakelijk fotografeert, maar een 24-105 lijkt voor mij persoonlijk interessanter op een FF, maar dat kan voor U dus helemaal anders liggen.
              Anderzijds moet je bedenken dat zowel bij Canon (40D - 5D) als Nikon (D300 - D700) het prijsverschil tussen hun FF en hun lager gepositioneerde camera toch zo rond de 1000 € ligt, wat toch al een bedrag is waar je andere leuke dingen mee kan doen of kopen. Maar misschien is voor U dit prijsverschil wel verantwoord, maar dat kan alleen jij uitmaken.
              Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Ok, die hasselblad zijn sensor is nog ietske groter
                Maar het is een idee van wat een betere sensor doet he.

Comment

Wel, ik gebruik dat ding voornamelijk voor gezinsfoto's, familiefeesten. Vorig weekend nog op een trouwfeest receptie en avondfeest gedaan..
                  Eind september nog zo eentje.
                  Schoolfeesten als "schoolfotograaf", verjaardagsfeestjes,...
                  Uiteenlopende omstandigheden dus. Maar nooit professioneel.
                  Niet om mee te nemen op een wandeltocht, daar hebben we een Fuji Finepix F30 voor.
                  Ik zou zelfs de huidige 5d overwegen, die zit qua prijs kort bij de aangekondigde prijs van de 50d..
                  Zo'n 5d lijkt me qua formaat groter, dus beter in de hand liggend...
                  Fuji Finepix F30

Comment

Hou er wel rekening mee dat als je een 5D neemt uw zoombereik van uw lens redelijk gaat verschillen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                      Hou er wel rekening mee dat als je een 5D neemt uw zoombereik van uw lens redelijk gaat verschillen.
                      Dat klopt, maar dat vind ik niet zo erg, integendeel, dat geeft me terug wat breedhoek zonder in de extreem korte zoomlenzen te gaan.
                      Een 70-200mm moet er toch nog komen..
                      En gezien ik geen EF-S lenzen heb of van plan ben te kopen..
                      Fuji Finepix F30

Comment

Ik zou eerlijk gezegd nu toch nog even wachten vooraleer een 'oude' 5D te kopen, de 50D ziet er veel belovend uit op papier, de eerste delijke reviews zullen uitsluitsel geven.
                        De 5d Mk II ... wanneer zal die er eindelijk zijn ? Ik heb momenteel 2 40D's en ben daar heel tevreden over, ik ga nog niet zo direct naar de 50D of 5dII (als die er komt) overschakelen.

Ik ben van het principe dat ik nooit een camera koop die er nog maar net is, ik wacht wel enkele maanden af, een fw versie of twee in de productie zijn de meeste kinderziektes er wel uit ... en is de prijs ook gezakt. Ik schat dat de 50D over enkele maanden net beneden de 1000 Euro zal komen voor enkel de body, een 5DII zal hier toch zeker nog eens bijna 1000 bijtellen ... ik verwacht een 5DII eigenlijk midden tussen de 50D en de 1dIII te zitten als prijs.

Maar zoals reeds vermeld, er is geen 5DII op dit moment, en de 50D kan je nog nergens krijgen ... dus zal je nog een beetje geduld moeten hebben.

Trouwens, een gouden tip, ga nooit met een nieuwe camera een bruiloft doen, gebruik materiaal dat je door en door kent

Mark
                        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars
                          Trouwens, een gouden tip, ga nooit met een nieuwe camera een bruiloft doen, gebruik materiaal dat je door en door kent

Mark
                          Zo ver was ik gelukkig al. Met een 350d met BG erbij, ziet het er trouwens allemaal redelijk 'pro' uit. Geen mens dat weet dat dit voornamelijk dient om 2 extra batterijen te behuizen en een ontspanknop te voorzien.
                          Zolang het een "dikke bak" is, zijn de meesten al gerustgesteld.
                          Waar de 350d wat tekort schiet, is de snelheid van AF.
                          Dat is mijn grootste vereiste voor een nieuw toestel.
                          Afwachten zal de boodschap zijn, maar dat is ni leuk
                          Fuji Finepix F30

Comment

Ik zou ook zeker wachten om te zien wat photokina allemaal brengt.

Comment

De opvolger van de 5D zal te zien zijn in Keulen. Verwacht maar dat deze 1.000 € duurder zal zijn
                              Maar de opvolger van de 5D zal van deze niet in één klap een slecht toestel maken hoor.

Ik heb onlangs de overstap gemaakt van de 350D naar de 5D (ik wist dat de 5D opvolger er aankwam) en kan zeggen dat het een hemels verschil is. De 24-105 is ineens een ........................................24-105
                              Idem dito voor mijn andere objectieven. En dan zwiijg ik maar best over de zoeker zeker

Grtz, RF
                              Last edited by Red Falcon; 1 september 2008, 23:00. Reden: Type foutje hierbij rechtgezet

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                              Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Working...
                              X