Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus 510 E

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Olympus 510 E

Heb vanmorgen een eigenaardigheidje ontdekt.
    Als ik scherpstel op een onderwerp(ontspanknop half indrukken) en ik gan dan met de camera ietsje opzij dan hoor en zie ik de lens terug scherpstellen op een ander onderwerp.
    IEmand een idee hoe dit kan want dat is toch niet normaal dacht ik.

Hoe dom van mij!
    Toestel stond op C-af.
    Wanneer kan je best C-af,S-af en MF gebruiken?
    Last edited by maltje1962; 31 augustus 2008, 15:57.
    Fuji XT-5,7artisans50mm,AstrHori14mm,Tamron18-300,fujinon30mm macro
    schitterende maltwhisky op de kast

Re: Olympus 510 E

Ik ken de Oly termen niet echt.

Maar ik denk dat S-AF voor Single-AF staat. Dus dan stelt de camera scherp als je half indrukt. Je kan nu de camera wat bewegen en de scherpstelling blijft behouden. Je mag dus niet zoomen met de lens of de camera naar voor of achteren bewegen want dan wordt het onderwerp misschien onscherp (hangt af hoeveel scherpte-diepte je hebt).

C-AF staat dan waarschijnlijk voor continues-AF. Hierbij zal de camera ervan uit gaan dat je een bewegend onderwerp wenst te trekken. De camera zal dus de verandering van het onderwerp proberen te volgen en past dus zijn scherpstelling aan. Dit is goed voor een rennend kind, wielrenner.... te fotograveren. Maar dus niet geschikt voor een portret waar je eerst scherp stelt en dan de combo aanpast.

M-AF zal de manuele zijn. De camera doet nu niets. Je zal zelf aan de ring van de lens moeten draaien om scherp te stellen. Dit wordt vooral bij macro fotografie vaak gebruikt.
    Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Re: Olympus 510 E

Hartelijk dank.
      Te veel C-af zal ik niet gebruiken in het begin.
      Fuji XT-5,7artisans50mm,AstrHori14mm,Tamron18-300,fujinon30mm macro
      schitterende maltwhisky op de kast

Comment

Working...
      X