Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk toestel voor beginner?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welk toestel voor beginner?

Goedemorgen,

Ik ben heel nieuw in het fotografie wereldtje en had graag iets gevraagd.
    In eerste plaats ben ik visser en heb mijn intresse in fotografie gevonden.
    Op forums en via via heb ik al veel goeds gehoord over de canon 20d-30d.
    Zijn er personen die mij kunnen helpen tijdens mijn zoektocht naar één van deze toestellen.
    Dank bij voorbaat

Mvg Kurt

Re: Welk toestel voor beginner?

Verplaatst van "gezocht" naar "camera's"
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

tis misschien een wat lullig antwoord, maar gebruik de zoekfunctie van BD eens.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Of, in iets meer detail:
        1. ga naar forum sectie "Aangeboden"
        2. klik op knop "zoek in dit forum" (rechtsboven)
        3. tik "30D" (zonder quotes), gevolgd door <OK>
        4. bekijk het lijstje

(herhaal hetzelfde voor de 20D)

Er komen er een aantal te voorschijn, maar het ziet er momenteel naar uit dat de meeste verkocht zijn. Als alternatief zou je daarom, in de rubriek "Gezocht" een zoekertje kunnen plaatsen, zonder de uitleg die je hier geeft, maar gewoon:
        "Beginnende fotograaf zoekt 20D of 30D." Eventueel bepaalde richtprijs?

Nu een vraagje: de xxD serie is normaal gezien niet meteen de reeks van instap dSLRs. Zou je misschien niet beter met een xxxD aan de slag gaan? Die zijn mogelijk vlotter op de tweedehandsmarkt te krijgen, gezien de prijsdaling van de 40D, waardoor iets meer gevorderde fotografen een opstapje doen.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Zoek functie had ik al geraadpleegd.
          Had info gevraagd aan ervaren fotograaf en door mijn voorkeur naar canon(collega heeft er ook één, gemakkelijk info en instellingen uitwisselen en proberen) en mijn budget rond de 500euro ligt, stelde de persoon mijn het 20d of 30d toestel voor.
          Hij gaf me ook de info om op dit forum eens te zoeken.

Mvg Kurt

Comment

Een 20D of 30D zal je tweedehands moeten zoeken.
            Ik gebruik zelf nog een 20D samen met een 40D, en die "oude" 20D presteert nog steeds heel erg goed.

Met je budget van 500 euro kan je een tweedehands 20D/30D + kitlens kopen.
            Let er wel op dat zo'n DSLR eigenlijk gemaakt is voor fotografen die zelf willen instellen wat de camera moet doen. Alleen met de nodige basiskennis zal je er de beste resultaten uithalen.

Met een kitlens alleen kan je ook lang niet alle foto's maken, als je meer wil, dan zal het het budget toch een eindje moeten optrekken.

Tijdens het vissen is het waarschijnlijk handiger om een compacter toestel bij te hebben, dat eventueel zelfs waterdicht is.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Working...
            X