Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Enige doorslaggevende tips?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Enige doorslaggevende tips?

Hallo,
    ik had hier eerder al een topic over tips welke camera ik zou kopen.
    Nu heb ik mijn keuze gemaakt, ale ik bedoel ik heb een lijstje :-)
    Ik zou de camera gebruiken voor architectuurfoto's, foto's in mijn vrije tijd (familie, vrienden), Ik wil ook deftig kunnen inzoomen.
    Mijn lijstje:
    Olympus E410
    Nikon D40x
    Sony Alpha 200 of 300?
    Nikon D60
    Panasonic Lumix DMC FZ50
    Canon EOS 1000D

Hopelijk kunnen jullie mij tips geven
    Vriendelijke groeten VickyDV

Re: Enige doorslaggevende tips?

Tip van de week:
    Gebruik de zoekfunctie en verbaas u over de informatie die reeds geschreven is over deze camera's .
    Wat betreft uw voorkeur, maak niet uit welke body maar veel meer welke lens u moet hebben.
    Zoals reeds vele malen eerder vermeldt: ga naar een winkel, pak ze vast en voel wat het lekkerste ligt, er zijn geen slechte camera's, ze hebben zo hun pro's en cons......
    ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Panasonic Lumix DMC FZ50 deze dus, bij de anderen moet je voor elk soort fotografie nog een extra lens bijkopen
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

ik heb een Olympus, ongeveer 2 jaar : ik zou hem schrappen van je lijstje wegens :

- zeer klein van formaat, geen echte houvast, moeilijk vast te nemen dus
        - kleinere sensor dan andere instap-reflexen (meer ruis, zelfs vanaf 400 iso)
        - Accessoires zijn duur (lenzen bijv.)
        - tweedehands weinig van te vinden (van accessoires) , weinig kleine verkoop nieuw
        - op forums, zoals deze, weinig reactie op uw vragen, gewoon omdat er weinig gebruikers zijn
        - zeer kleine zoeker om door te kijken (alsof je door een kleine buis kijkt)
        - Merken als Sigma/Tamron/Tokina maken weinig of zelfs geen (Tampron en Tokina) lenzen voor Olympus
        - De flitser is één van zijn zwakke puntjes, geeft soms rare resultaten
        - Er bestaat veel minder literatuur over Olympus-toestellen, Nikon en Canon vinden de uitgevers wel de moeite om te drukken)

De beeldkwaliteit is algemeen wel goed en de lenzen zijn de betere van de klas. Met hetgene ik nu weet zou ik gaan voor de Nikon D60 of de Canon Eos 1000D. Hierbij met een lichte voorkeur voor de Nikon omdat die beter in de hand licht terwijl de Canon echt plastiekerig/goedkoop/glad aanvoelt.

Voila, een echt subjectieve reactie ....

Think twice !

D
        Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Comment

Ik wil je niet doen twijfelen maar heb je al eens aan de Pentax K200D gedacht? Dit is een heel erg degelijk en betaalbaar toestel. Ik ben er uitermate tevreden van. Lees er maar eens de reviews op na. Het toestel krijgt heel erg goede kritieken. Heb me er de kitlens 18-250 mm bij aangeschaft. Is naar mijn mening een heel erg goede allround lens. Ze is misschien wel niet heel erg lichtsterk maar om te starten vind ik dit een prima lens.
          Pentax K200D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
            Panasonic Lumix DMC FZ50 deze dus, bij de anderen moet je voor elk soort fotografie nog een extra lens bijkopen
            Héél juist.
            Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat ieder beginnend DSLR gebruiker denkt dat er een lens bestaat die zal voldoen aan al zijn eisen/doelstellingen.
            Zo'n lens bestaat gewoonweg niet en zal er ook nooit komen. Dan is men idd. veel beter af met een goede bridge.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Héél juist.
              Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat ieder beginnend DSLR gebruiker denkt dat er een lens bestaat die zal voldoen aan al zijn eisen/doelstellingen.
              Zo'n lens bestaat gewoonweg niet en zal er ook nooit komen. Dan is men idd. veel beter af met een goede bridge.
              waarom niet...hangt er toch van af naar welke interesse/onderdeel je fotografie uitgaat.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Vicky,

Er staat één bridge toestel in je lijstje . . . wat is je beschikbare budget?
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  waarom niet...hangt er toch van af naar welke interesse/onderdeel je fotografie uitgaat.
                  grt,bouk.
                  Hi Bouk,
                  U zult ook al de eisen (aan een objectief) die veel beginnende DSLR-'ers stellen gelezen hebben. Die zijn in het algemeen zo veelzijdig dat men dat nooit met één enkel objectief kan dekken. Juist daarom stel ik mij de vraag of deze niet beter zou gediend zijn met een goede bridge?

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skoebidoe Bekijk bericht
                    Ik wil je niet doen twijfelen maar heb je al eens aan de Pentax K200D gedacht? Dit is een heel erg degelijk en betaalbaar toestel. Ik ben er uitermate tevreden van. Lees er maar eens de reviews op na. Het toestel krijgt heel erg goede kritieken. Heb me er de kitlens 18-250 mm bij aangeschaft. Is naar mijn mening een heel erg goede allround lens. Ze is misschien wel niet heel erg lichtsterk maar om te starten vind ik dit een prima lens.
                    Ik zou het ook zonde vinden als je dit toestel niet bij op je lijstje zou zetten.
                    Volgens mij een zeer goede instapper .

Comment

ik heb de A300 gekocht , nog geen gebruikerservaring want batterij is nog aant opladen ,verkoper zei best 12u eerste keer laten insteken

morgen op tocht !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HansP Bekijk bericht
                        ik heb de A300 gekocht , nog geen gebruikerservaring want batterij is nog aant opladen ,verkoper zei best 12u eerste keer laten insteken

morgen op tocht !
                        Veel plezier met uw aankoop.
                        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Working...
                        X