de Nikon D70 en D80? Ik zou namelijk heel graag een D80 aanschaffen, maar heb niet genoeg geld (ik heb zelfs nog schulden). Maar ik ga wel sparen, dus ik zou willen weten of de D70 nu eigenlijk echt zoveel verschilt van de D80. En welke is de betere voor macro's.. Of is dat hetzelfde en moet je dan soieso een extra macrolens aanschaffen?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Is er veel verschil tussen...
Collapse
X
-
-
Re: Is er veel verschil tussen...
ik denk dat Nikon-gebruikers me wel zullen bijtreden dat de D80 het extra sparen waard is, hoewel uiteraard de D70 ook geen slechte camera is.
Wat betreft macro : een echte macrolens is wel aan te raden. Dit is dus geen lens die als extra macro-functie heeft (zoals een Tamron 70-300 bv) maar een lens met vast brandpunt die 1:1 vergroting geeft (Sigma 150 2.8 macro is heel populair)...With Canon, I can (or at least try)
Photastic.be ~ Passion for the picture
Nieuwe site
-
Re: Is er veel verschil tussen...
Oorspronkelijk geplaatst door Jolleke Bekijk berichtde Nikon D70 en D80? Ik zou namelijk heel graag een D80 aanschaffen, maar heb niet genoeg geld (ik heb zelfs nog schulden). Maar ik ga wel sparen, dus ik zou willen weten of de D70 nu eigenlijk echt zoveel verschilt van de D80. En welke is de betere voor macro's.. Of is dat hetzelfde en moet je dan soieso een extra macrolens aanschaffen?
- D80 heeft een betere en grotere zoeker. Heel handig als het cruciaal is dat de scherpte juist ligt.
- D80 heeft een soort van Mirror Lock-Up functie die trillingen vermijdt wanneer je op statief werkt, D70 niet.
- D80 heeft meer megapixels => meer mogelijkheid tot croppen wat bij macrofotografie een niet te onderschatten voordeel is.
- D70 heeft een minuscuul klein schermpje waarop je de scherpte niet kan beoordelen.
- D70 presteert belabberd op gebied van ruis. Je verliest al vrij veel scherpte op ISO 800. D80 kan niet anders dan beter presteren op dat vlak.
Dat zijn de voornaamste zaken denk ik. Dit gezegd zijnde, ik maak nog al mijn foto's met de D70, en ik ben toch meestal tevreden van de resultaten. Uiteindelijk maak je zelf de foto's, een D80 zal het je enkel (iets) gemakkelijker maken.
En als je degelijke macrofoto's wil maken zul je toch moeten doorsparen voor een echte macrolens.Over het algemeen niet snel onder de indruk.
Comment
Comment