Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compactje voor mijn dochter.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Compactje voor mijn dochter.

Mijn dochter zoekt een nieuw compactje.
    Als ik het met de zoekfunctie bekijk dan ben ik nog een tijd zoek en weet ik nog niet welk aan de voorwaarde zou voldoen dus vraag ik het maar.

Budget tot €200
    Iets dat niet te groot is en dat ze mee kan nemen in een jaszak (motor rijdster, als het in een jaszak kan is het goed ).
    Zou ook zeer weinig vertraging moeten hebben bij het afdrukken, het zou moeten dienen om honden te fotograferen en dan is het niet de bedoeling dat als je afdrukt de hond al 10m verder is.
    Zou mooie foto's moeten nemen.
    Mijn vrouw heeft zo een Sony DHC 9H zeer goed maar te groot, dus toestellen zoals Panasonic FZ18 das allemaal te groot.
    Wie zoiets weet, dus snel, klein en goed post het maar.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Re: Compactje voor mijn dochter.

een nikon coolpix of een canon ixus ?

Comment

ixus 80 is
      foto als spiegel of als venster?

Comment

Mijn echtgenote heeft een Powershot A590 IS en daar maakt ze zeer mooie foto's mee. (link: http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...590_serie.html) Toestel kost 137,27 Euro zonder SD kaartje. Kan volautomatisch als zowel volledig met de hand ingesteld worden

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Iets moeilijker te vinden, maar de Sony W150 heeft wel een stevige indruk op mij nagelaten.
          vooral de scherpte aan de randen is voor een compactje geen evidentie, dat heeft deze beslist wel!

De lens begint ook vanaf 30mm, dus dat is ook mooi

Gemakkelijker te vinden is de W170 met 10MP ipv 8MP...kost wat meer. Bij Konijnenberg hebben ze de W150 voor ietsje minder dan 200 euro, maar niet in voorraad. Op www.dcresource.com vind je een duidelijke review van de W150. Bekijk vooral ook de voorbeeldfoto's!

Comment

Ik was al in de richting van Canon en de Sony W reeks aan het denken.
            Het voornaamste is dat er zeer weinig vertraging op zit bij het afdrukken.
            Ze heeft nu een HP en das echt niet te doen om bewegende onderwerpen te fotograferen en al zeker geen honden.
            Bedankt in ieder geval al voor de reacties.
            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Ik heb een Canon Digital Ixus 60 die ik soieso ga verkopen, maar ik wacht logischerwijze nog een beetje tot ik (bijna) geld genoeg heb om mijn nieuwe aan te schaffen.

Comment

Working...
              X