Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste spiegelreflex kopen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste spiegelreflex kopen

Hallo,

Ik ga één van de dagen mijn eerste spiegelreflex camera kopen. Ik vertrek over een kleine week naar Corsica om de gr20 te gaan lopen, en zou graag terugkomen met schitterende foto's van de landschappen. Ik zou vooral de bergen willen trekken bij zonsopgang en zonsondergang. Het is belangrijk dat de foto's overal scherp zijn, ook als er iemand op enkele meters afstand bijgetrokken wordt.

Een compact heb ik eigenlijk al uitgesloten, het gewicht en de grootte van de camera kan mij niet schelen. Mijn budget gaat tot 700€, maar daar moet een extra batterij, een stevige zak, een 4-8Gb kaartje en een 18-55mm lens bijzitten. Minder mag ook natuurlijk. Hij moet redelijk gemakkelijk te bedienen zijn (dat ik hem op enkele dagen gewoon kan worden) en vooral een goede prijs-kwaliteit verhouding hebben. Die 700€ moet niet perse op...

Suggesties? Zijn er ergens goede promoties?

Links zijn ten zeerste welkom, en een woordje uitleg.

Vriendelijke en sportieve groeten,

Dominic

Re: Eerste spiegelreflex kopen

Hey Dominic,

jouw vraag wordt zeer regelmatig gesteld op het forum. Gebruik de zoekfunctie eens of blader eens wat en kom een enorme hoeveelheid info tegen!
    In het kort: er zijn geen slechte camera's meer, ga naar winkel hou ze vast en kijk / ervaar wat jouw het meest aanspreekt / best aanvoelt.

Succes
    Ed
    ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Met dat budget kan je haast overal terecht (Canon, Nikon, Sony)

Ga kijken en kies wat bij jou past.
      Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

Comment

Ik hoop dat je niet teleurgesteld terugkomt als je in een week een spiegelreflex moet kunnen bedienen.

mvg duindistel

Comment

Een Canon Eos 450D + 18-55 IS kitlens 639.00 EUR
          + 4GB SD sandisk ultra II 15 EUR
          + batterij op ebay kopen ?

Comment

een bridge-toestel?
            dan gade beter foto's hebbe als met ne reflex
            want ge gaat dieje wss op automatisch moete zetten,
            en bij ne reflex zijn die foto's dan niet zo goed vind ik?
            (+ dat er automatisch gefocust word, en dat kan verkeerd zijn...)
            No rules. Great shots.
            -

Comment

Ik vind je insteek eigenlijk verkeerd. Tenzij je in het verleden al eerder met een spiegelreflex (of een andere meer geavanceerde camera) gewerkt hebt.

Een SLR is niet iets dat je even snel nog voordat je weggaat nog even koopt. Dan vraag je mijns inziens om problemen. Je zit aan bepaalde knopjes te prutsen, bepaalde instellingen gaan verkeerd staan etc.
              Ik ben op zoek naar een MB-20.

Comment

Je gaat 9/10 niet tijdig met je toestel kunnen werken als je niet gewoon bent van met een spiegelreflex te fotograferen.
                Iemand die kortbij staat scherp hebben en ook een achtergrond ver weg, daar is een spiegelreflex ook niet voor gemaakt. Op 18mm en de persoon 2 meter van u af moet je al naar F9 om de achtergrond mee scherp te krijgen.
                Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kiekvogel Bekijk bericht
                  Ik vind je insteek eigenlijk verkeerd. Tenzij je in het verleden al eerder met een spiegelreflex (of een andere meer geavanceerde camera) gewerkt hebt.

Een SLR is niet iets dat je even snel nog voordat je weggaat nog even koopt. Dan vraag je mijns inziens om problemen. Je zit aan bepaalde knopjes te prutsen, bepaalde instellingen gaan verkeerd staan etc.
                  Plus een DSLR heeft een bepaalde leercurve die wat langer en stijler is dan bij een compact of bridge.
                  Natuurlijk ligt deze curve lager bij een instap-DSLR dan bij een mid-range maar hier op BD staan vele berichten van mensen die overstappen van een compact naar een DSLR en in het begin minder geslaagde foto's maken met hun DSLR dan vroeger met hun compactje.

Dit komt doordat de DSLR meer beslissingrecht legt bij de gebruiker waar bij een compactje de electronica voor jou de beste instellingen gaat kiezen.
                  Bij een compact of bridge gebreurt er ook veel nabewerking reeds in het toestel waar dit bij een DSLR in grotere mate aan de gebruiker wordt over gelaten.
                  Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Ik zou in jouw geval een Panasonic FZ18 bridge overwegen, je gaat daar prachtige landschapsfoto's mee nemen.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Hoewel ik akkoord ben met het feit dat een spiegelreflex een leercurve vereist, denk ik niet het een rem mag zijn...

Immers heeft zo'n spiegelreflex nu toevallig ook een landschapsstand met 1 draai aan de knop en toevallig ook een zonsondergang stand met 1 draai aan diezelfde knop...net wat de OP vraagt. Maw, iedereen kan zijn plan wel trekken daarmee!

Ook worden de sony A200's toevallig (door cameralabs en dpreview) geapprecieerd vanwege hun "best bang for bucks" en "easiest camera to use" en dat lijkt naarmijn bescheiden mening wel te kloppen met mijn ervaringen

Comment

Ik ben ook van mening dat de dslr makkelijk te bedienen is.
                        Er zitten toch menu,s in waar bij je kunt kiezen uit landschap en sport en nog meer functies.
                        Dus onbeholpen ben je niet, s,avonds een boekje erbij en de anderen standen uitproberen.
                        Nu zie ik dat de sony a200 wordt aanbevolen, ik zou dan voor een kleine meer prijs voor de kit gaan met de 200 mm lens.
                        Of de a350 kiezen met naast de gewone 18-70 mm lens een 75-300mm lens voor rond de 780 euro.

Comment

Bedankt voor de reacties. Ik heb mijn mening herzien en ga kiezen tussen een FZ18 energy pack en de nieuwe FZ28 met energy pack.

Comment

De TS heeft blijkbaar toch een reflex in zijn hoofd.

Nochtans voor het vermelde doel niet nodig.

En zomaar een hoop schitterende landschappen fotograferen is een hele opgave.
                            Met of zonder reflex.

Comment

Ik heb nu een kleine twee weken m'n FZ-18 en ben er nu heel tevreden van. Je kan snel mooie foto's maken, maar met wat lees- en experimenteerwerk blijven de foto's beter worden.

De Fz-28 is net nieuw en kost nog behoorlijk veel. Er zijn enkele kleine veranderingen maar 't is geen revolutie-model.

Comment

Working...
                              X