Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

binnenkort aankoop nikon d80 maar welke lenzen ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• binnenkort aankoop nikon d80 maar welke lenzen ?

Ik ben er zeker van dat het de D80 wordt .
    Alleen geraak ik er niet echt aan uit welke lens/lenzen ik het beste neem ,
    Ik dacht eerst aan een kit met de 18-200 vr , maar na eens een paar topics te lezen twijfel ik aan die keuze .
    vanmiddag ga ik achter het boek van de D80 en kijken of ik daar meer over kan vinden om m'n keuze te maken .

Dit was wat ik in gedachten had :
    16-85mm f/3.5-5.6G ED VR AF-S DX NIKKOR
    en de
    55-200mm f/4-5.6 AF-S VR DX Zoom-Nikkor
    of de
    70-300mm f/4.5-5.6G AF-S VR Zoom-Nikkor

kan mij iemand zeggen of dit een goeie keuze is ?
    ik wil het gaan gebruiken voor portret , vakantie , landschap , dieren(vb. herten die redelijk ver staan) , macro , outdoor sport (wakeboard , kiting , paragliding , motorcross)
    Last edited by glennw; 22 augustus 2008, 13:14.
    Nikon D90 met 18-135mm &
    18-200mm Sigma 10-20
    SB 900

Re: binnenkort aankoop nikon d80 maar welke lenzen ?

Oorspronkelijk geplaatst door glennw Bekijk bericht
    Ik dacht eerst aan een kit met de 18-200 vr , maar na eens een paar topics te lezen twijfel ik aan die keuze .
    vanmiddag ga ik achter het boek van de D80 en kijken of ik daar meer over kan vinden om m'n keuze te maken .

en de
    of de

ik wil het gaan gebruiken voor portret , vakantie , landschap , dieren(vb. herten die redelijk ver staan) , macro , outdoor sport (wakeboard , kiting , paragliding , motorcross)
    De D80 is alleszins een goede keuze.

Ikzelf heb geopteerd voor de 18-200 VR.
    Ik had ook van die geruchten gehoord en er zal wel een zekere mate van waarheid in zitten.

Ik wil echter niet gaan zeulen met lenzen. Je hebt nu net altijd niet de juiste lens op de body staan.
    Met de 18-200 kom je een heel eind, en het is een VR. Deze komt overeen met 28-300 kleinbeeld.

Ik ben super tevreden van de combinatie.

Nu nog een flitser.

Henri
    Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

Comment

en de
      of de

de 18-200 heeft inderdaad zijn beperkingen, maar is in zijn klasse (11x zoombereik) toch een kanjer van een goeie lens. Als je beter wil doen moet je al naar de (semi-) professionele lenzen, wat jij in gedachten hebt is niet meteen super-beter dan de 18-200. Wat dacht je van de 18-200 + 300F4 met eventueel de TC14EII?
      erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Ik heb in elk geval gekozen voor de 18-200 VR en doe deze nooit meer weg.
        Is zeer veelzijdig en toch wel goed, beter kan altijd maar daar betaal je wel voor.
        Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
        www.cromagnonman.be

Comment

Dit zou mijn keuze uit je voorstel, maar kijk ook eens naar de Tamron 17-50 2.8.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

vergeet zeker ook niet de D90.... die binnen enkele weken wordt voorgesteld.

De concurrentie is bikkelhard en het zou kunnen dat zijn lanceringsprijs misschien nog best meevalt. Hier en daar las ik van een instapprijs van 1000€ met basislens (VR) Mocht dit toch niet meevallen dan zal de prijs van de D80 nog een knikje krijgen.

Tuurlijk is de D80 een fantastisch toestel !

R
            Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Comment

Hallo,

Ik weet niet of ik in het goede topic zit, maar mijn vraag gaat in ieder geval ook over een lens van de D80.

Kan iemand me vertellen of de 28-80mm een goede lens is.

Mvgr

Arjen
              Nikon D80 - Nikon AF Nikkor 28-80mm f/3.5-5.6D

Comment

Ben ook voor de kit met 18/200vr gegaan en is heb het me niet beklaagd.
                Heb nu ook al enkele lichtsterke lenzen bijgekocht maar bij een simpele wandeling gaat de 18/200vr er nogsteeds op.

Het gemak van de superzoom kan toch nergens tegenop.
                Zijn goedkopere alternatieven maar denk dat de nikor er toch steeds beter uitkomt.

Mijn advies is gewoon kopen want de lenzen die je opnoemt ga je ingeval de hobby je bevalt en voor betere lenzen gaat toch moeten verkopen en de mensen die ze willen hebben ze in kit gekocht. Dus veel ga je erniet voor krijgen.
                Maar de 18/200vr blijft toch beter waarde houden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Arjen86 Bekijk bericht
                  Kan iemand me vertellen of de 28-80mm een goede lens is.
                  De oude standaard lens bij de Fxx, niks bijzonders, kreeg je haast voor niks, want Nikon leverde kits lager geprijsd als de body en veel mensen kochten alleen een body.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    De oude standaard lens bij de Fxx, niks bijzonders, kreeg je haast voor niks, want Nikon leverde kits lager geprijsd als de body en veel mensen kochten alleen een body.
                    oke, maar wel een geschikte lens om mee te beginnen, en om goed resultaat mee te krijgen?

Gr

Arjen
                    Nikon D80 - Nikon AF Nikkor 28-80mm f/3.5-5.6D

Comment

zou ik mss toch niet voor de d90 gaan , is die dan zoveel beter dan de d80 , ik heb gehoord dat de kwaliteit in de lenzen zit en niet in de body

Deze link heb ik juist gevonden

LetsGoDigital is uw online magazine voor Technologie en Lifestyle, met het laatste nieuws, diepgaande achtergrond artikelen en product reviews

"Verkoopprijs EUR 899, leverbaar eind september."

die video mode heb ik niet echt nodig
                      Nikon D90 met 18-135mm &
                      18-200mm Sigma 10-20
                      SB 900

Comment

Ik denk niet dat de nieuwe D90 body voor 900 EUR te koop zal zijn, andere websites vertellen me dat de prijs van de body rond de 1050 EUR zou zijn.

Hij mag natuurlijk zo laag mogelijk geprijsd worden... dan maakt het mijn keuze ook iets gemakkelijker...

Ik zit ook met een dilemma tussen de D80 en de D90... die sensor doet me meer naar de D90 dwalen...

in ieder geval hou ik mijn 2 kitlensjes van mijn vorige cam...
                        18-55 en 55-2OO DX Non VR
                        die zouden geen problemen mogen geven op een nieuwe body
                        Nikon D300

Comment

't Ja. Die d90 is zeker beter, maar je gaat er nu goed meer voor betalen.
                          De d80 moet immers van het schap en zal op allerhande plaatsen met mooie kortingen worden aangeboden.
                          Ben je een 'early adopter', dan heb je dat ervoor over. Weet wel dat de d80 vandaag nog even goed is als 2 dagen geleden.

Hier onderaan staan de functies naast elkaar. Als er iets bij is waar je een paar honderd Euro extra aan wil uitgeven, moet je het doen hé.

Comment

goeie post man!
                            merci!
                            Nikon D300

Comment

Working...
                            X