Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ouder vs niewer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• ouder vs niewer

Heb dit linkje gevonden van iemand die een basic vergelijking edaan heeft tussen de canon 10D en 40D

Vind het persoonlijk interessnt om eens te zien wat het verschil is in ruis(duidelijk), meer pixels en IQ (10D doet het nog steeds heel goed)

Heb ook de originele files gekregen met ook de iso 400's.

OK; de 40D is perfomater ed maar het is duidelijk dat een 10D nog steeds goed meekan en een goede low budget oplossing is voor veel mensen die beginnen met dslr's. Zeker aan de prijzen waar je 10D's voor kan vinden de dag van vandaag.
    Last edited by aikesv; 21 augustus 2008, 22:42.

Re: ouder vs niewer

Dan moet je nog eens de vgl 20D vs 40D maken en je gaat verschieten.

Comment

Misschien moet je de eerste generatie (10D en alles daarvoor, 300D) maar laten waar ze is, maar aan het tempo waarmee er nu nieuwe toestellen uitkomen is de (tweedehands) prijs/kwaliteit van de tussengeneratie (20D, 30D, 350D?, 400D) best goed
      Blijkbaar zijn sommige types zo goed gelukt dat ze een legendarische status krijgen, zoals de 20D (om van de 5D te zwijgen), en misschien de 450D binnen een paar jaar

Comment

Het verschil in beeldkwaliteit van een 20D en een 40D is eigenlijk niet zo bijzonder groot. Zelfs de 300D presteerde al heel goed, behalve op de hogere iso-waarden (daar is een 20D-40D veel beter).

Het AF-systeem van de 20D is wel verbeterd ten opzichte van de 10D, en met de 40D hebben ze de AF nog wat sneller en "trefzekerder" gemaakt.
        Een 40D reageert op alle gebieden net iets sneller dan de 20D, en tussen de 20D en de 10D zit er weer een vrij groot verschil. De 30D is gewoon een 20D met een groter scherm en wat heel kleine aanpassingen (daardoor was het ook niet interessant om een 20D te "upgraden" naar een 30D).

Ik gebruik een 40D, de 20D is het back-up toestel, maar als ik ze tegelijk gebruik dan zie ik echt niet veel verschil in beeldkwaliteit (de ene met een breedhoek, en de andere met een tele, om geen lenzen te moeten wisselen). Bij sportfoto's merk ik wel duidelijk dat de 40D sneller werkt.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
          Dan moet je nog eens de vgl 20D vs 40D maken en je gaat verschieten.
          Nee, ik ga niet verschieten, het zijn slechts kiekdozen.

Comment

Working...
          X