Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oproep aan D300 bezitter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Oproep aan D300 bezitter

Oorspronkelijk geplaatst door PurePleasureSeeker Bekijk bericht
    Als ge niet meteen iemand vindt en ge hebt er ritje naar Dendermonde voor over, geef maar seintje dan ...
    Hoi PPS, zoals je kan lezen is het niet meer nodig om U lastig te vallen maar ik apprecieer je mooi gebaar en dank U hier dan ook voor.
    My site : http://www.photografie.be

Comment

Volledig off-topic natuurlijk, maar ben je een bank gaan overvallen of zo? Om 15u00 spreek je nog van "in de toekomst ga ik mij een D300 kopen" en "nog even doorsparen". Wel die toekomst was zeer nabij, en dat sparen is blijkbaar ook snel gegaan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fritsmo Bekijk bericht
        Volledig off-topic natuurlijk, maar ben je een bank gaan overvallen of zo? ...
        Een Gilbert Bodartke doen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fritsmo Bekijk bericht
          Volledig off-topic natuurlijk, maar ben je een bank gaan overvallen of zo? Om 15u00 spreek je nog van "in de toekomst ga ik mij een D300 kopen" en "nog even doorsparen". Wel die toekomst was zeer nabij, en dat sparen is blijkbaar ook snel gegaan
          Dat was even een kwestie van prioriteiten verleggen

Was er al lang over aan het nadenken maar je leeft maar één keer dus gaan met die banaan . . .

Comment

Proficiat met Uw nieuwe aanwinst
            Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
            www.cromagnonman.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
              Een Gilbert Bodartke doen
              Tiens, daar zat ik ook net aan te denken
              Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Ik zou toch die lens binnenbrengen.

ALs ze idd nieuw is zijn die correcties's toch niet nodig ?
                Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

Comment

Ik weet niet of je er iets aan hebt maar op mijn Fuji S5pro heeft deze lens geen last van backfocus. Op de D50 overigens ook nooit iets van gemerkt.

Comment

Ik heb ook een 80-200 gehad met hetzelfde probleem, en voor zover ik al gelezen heb moet ik Spacemanbow 100% gelijk geven: gekend probleem en niet herstelbaar. Maar als de D300 AF fine tune wel toelaat de backfocus te corrigeren, des te beter

Comment

@Door
                      Ik ben blij dat je alles hebt kunnen corrigeren met een D300. Als de 80-200 goed gefocust is, dan zijn de resultaten fantastisch, ook op f2.8.
                      (elk objectief heeft een hoeveelheid afwijking, en elke body ook, als je pech hebt, en ze hebben allebei een afwijking in dezelfde richting, dan is het eindresultaat slecht, gelukkig is je D300 op dat punt beter)

De afregeling heb je vermoedelijk gedaan met behulp van de focustestchart, dus probeer zeker nog eens uit op een bloempot, of een paal van een schutting op een grotere focusafstand, die correcties zijn altijd een beetje compromis zoeken...

Veel succes met je nieuwe aanwinst!

Comment

Gisteren mijn 80-200 AF-D 2.8 ontvangen en raad eens => hetzelfde probleem. Het ding focust gewoonweg niet goed, hoe hoger de mm's hoe slechter precies. Mijn body is een D300 en normaal gezien zoals mijn manual aangeeft moet deze compatible zijn met alle AF-D lenzen. Ik heb ook al zitten spelen met AF-tuning maar nada, ik kan geen deftige foto maken, telkens verkeerd gefocust, nochtans zie ik in mijn zoeker het object scherp, ook bij automatische focus.

Ik zie dat er nog mensen dit probleem blijkbaar hadden. Heeft iemand van jullie uiteindelijk de lens teruggestuurd / ingewisseld of laten herstellen bij Nikon?

Comment

Bij de D80 had ik er op het eerste zicht veel meer last van. Na aankoop van de D300 was het al voor 80 % beter. Na wat spelen met de AF-fijnafstelling kreeg ik wat mij betreft het geheel 90 % in orde. Nochtans zou dit voor deze lens niet mogen zijn. Ik ben dus nog steeds in overweging na meerdere tests om de lens binnen te brengen voor reparatie. Wat ik al heb opgemaakt uit verschillende forums is dat Nikon er zelfs niks aan kan verbeteren. Hoe ze dit dan gaan oplossen weet ikzelf ook niet. Ik kan me niet voorstellen dat ze de mensen die in het bezit zijn van zo een exemplaar laten stikken. Ben dus benieuwd of ze hiermee tot een oplossing zullen komen. Het wordt denkelijk nog een lang verhaal vrees ik . . .

Ps: het meeste last heb ik wanneer ik op 200mm iets van dichtbij wil fotograferen ( +/- 5 tot 6 meter ). Als ik iets vanop een grotere afstand fotografeer is ze op z'n best op een diafragma vanaf 5,6 en meer.

Mvg,

Den Door.

Comment

Da's idd triestig en ontoelaatbaar, dan is mijn 70-300 van 50 euro (2de hands) beter, die is vol open echt wel scherp tot zo'n 230 mm en echt héél scherp rond tot zo'n 190mm, da's dan ook meteen de reden dat ik (wsl) nooit voor een 70-200 F4 zou opteren, die zou niet veel voordeel hebben buiten snellere focus (steviger is van geen belang daar ik deze 50 euro best wil riskeren in eender welke situatie )

succes ermee in ieder geval
                            Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Tja oermens, ik ben zoals gij over uw 70-300 ook vree tevreden over mijn 18-200VR. Hiermee maak ik ook goede foto's. Voorlopig blijft hij er dan ook op de camera zitten voor telewerk. Ik vertrouw de focus momenteel zeker niet met mijn 80-200. Liever met mijn zogezegd "minder scherpe" 18-200 trekken dan "out of focus fotos". Ze moet 100% scherp werken of ik ben beter af met de 18-200VR toch? AF-tuning en foefelare zodat ze 90% goed scherpstelt is voor mij totaal geen optie, dat is prutswerk. Ik heb de lens speciaal gekocht om scherpere foto's te maken bij bv. concerten, sport, mindere lichtomstandigheden.

Inderdaad ook zoals hier al gezegd, op 200mm en dan van 5 of 6 meter geeft inderdaad de slechtste resultaten. Ik heb mijn lens nu vandaag meegegeven aan een D80 bezitter die ze vanavond eens zal testen op zijn body. Tevens bij Nikon een supportcall aangemaakt hoe dit op te lossen.

En ik maar de Nikon verkiezen boven Sigma 70-200 of de nieuwe Tamron 70-200 na nachtenlang reviews gelezen te hebben over de lens om zeker te zijn dat hij 100% compatibel zou zijn. TARARA man. De lens zal voor de vuilbak zijn denk ik.

Comment

Working...
                              X