Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonder CF werken -> probleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zonder CF werken -> probleem

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
    Kan ook betekenen opnames maken via PC-transfer, dwz. beelden rechtstreeks op PC of andere externe bron schrijven.

Dus wel degelijk een zinvolle functie
    Canikon 40D - D200, D300

Comment

Ik ben al een paar keer mijn CF vergeten
      Is mij ook één keer overkomen, sindsdien altijd extra kaartje(s) in de tas

Het is trouwens een goede gewoonte voor het vertrek na te kijken of alle instellingen op normale waarden staan (een weekend aan zee op ISO 1600 )

Een .... stoot zich geen 2 keer enz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
        een weekend aan zee op ISO 1600
        Verwondert me niks met het weer de laatste weken
        Canikon 40D - D200, D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
          Het is trouwens een goede gewoonte voor het vertrek na te kijken of alle instellingen op normale waarden staan (een weekend aan zee op ISO 1600 )

Een .... stoot zich geen 2 keer enz

Zoiets als een checkist. Dat behoort tot de routinehandelingen in de vliegerij.

Groetjes,
          Pol.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Als je een nieuwe Canon uitpakt, dan kan je "foto's maken" zonder een geheugenkaartje. Het eerste wat ik dan doe is ervoor zorgen dat de camera dienst weigert als er geen geheugenkaartje inzit. Dit om te vermijden dat ik per ongeluk aan een fotoshoot zou beginnen zonder een geheugenkaartje.

Je krijgt dan direkt een waarschuwing dat er iets mis is.

Het toestel terug op een "standaardwaarde" (iso, lichtmeting, belichtingscompensatie, witbalans, AF-mode...) zetten na een fotoshoot is ook zeker aan te raden.

En voor je vertrekt moet je controleren of je het juiste materiaal mee hebt (ik had een paar weken geleden ook de 100-400 bij in plaats van de 70-200).

Je vertrekt dus met volle accu's, lege geheugenkaartjes, de juiste camerabody('s) en de juiste lenzen, en de andere accessoires als je denkt dat je die nodig zal hebben (flitser, statief, reflectiescherm...) .

Als je vergeetachtig bent, dan maak je misschien best een checklist zoals Pol Callens voorstelde.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anak Bekijk bericht
              Ik ben al een paar keer mijn CF vergeten tijdens een weekendje weg. Geen nood. Menu -> Zonder CF en klaar is kees.

Thuis gekomen hang in de Canon 400D aan de PC maar helaas... nergens foto's te bespeuren.

Iemand een idee wat het probleem is?
              Misschien toch eens een handleiding doorbladeren voor je aan de slag gaat.
              http://frederikherregods.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black [email
                B@ndit;1961613]...En[/email] voor je vertrekt moet je controleren of je het juiste materiaal mee hebt (ik had een paar weken geleden ook de 100-400 bij in plaats van de 70-200)...
                En precies dàt was de reden voor mijn vroegere thread over welke lens voor welke gelegenheid. Ik ben nl. onlangs nog aan de zee op stap gegaan met mijn 55-250mm, terwijl ik wellicht beter mijn 17-55mm had gestoken. Maar dat gebeurt, en zal blijven gebeuren. Typisch trouwens voor een dSLR waar mijn vrouw met haar FZ18 geen probleem mee had...

Maar een checklist is inderdaad hoogst interessant (ik heb ook al de te hoge ISO-waarde met mijn 350D meegemaakt). Bestaat er een standaard, of moeten we het warm water opnieuw uitvinden?
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Onlangs hetzelfde tegengekomen; toen ik mijn batterij uit mijn camera haalde werkte mijn camera plots niet meer. Voordien wel.
                  Kan iemand mij helpen?
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Standaard voor iso-> zo laag mogelijk, maar dan komen de uitzonderingen weer: het bevriezen van snelle bewegingen, statief vergeten.

Er is eigenlijk maar één standaard: logisch nadenken over wat je doet.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      Standaard voor iso-> zo laag mogelijk, maar dan komen de uitzonderingen weer: het bevriezen van snelle bewegingen, statief vergeten.

Er is eigenlijk maar één standaard: logisch nadenken over wat je doet.
                      We zijn wellicht off topic, maar misschien toont de D300 hier iets dat de 350D (andere prijsklasse trouwens) niet standaard doet. Eén boodschap met mijn type van toestel: check de ingestelde ISO onmiddellijk bij het opstarten, een kleine moeite, maar vaak veel 'ellende' uitgespaard.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ik had met mijn D70 geen iso in de zoeker, maar als je bij grijs weer ineens 1-2000ste ziet, moet er een lampje gaan branden. Nu heb ik iso in de zoeker, maar ik hoor het vaak als ik de eerste foto neem dat de iso te hoog staat.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                          Onlangs hetzelfde tegengekomen; toen ik mijn batterij uit mijn camera haalde werkte mijn camera plots niet meer. Voordien wel.
                          Kan iemand mij helpen?
                          Mss krijgen we in de toekomst wel eens camera's die hun batterijen laden met zonlicht

Handleiding lezen... ja dat weet ik. Maar hij steeds zijn handleidingen van een nieuwe aankopen volledig van A tot Z heeft gelezen alvorens het toestel te gebruiken mag de eerste steen werpen. Niet de paus gaan uithangen he.

Ik heb me een boek (Digitale fotografie - Easy Computing) aangeschaft voor mijn Canon 400. Een boek van €39,90. Beter als de handleiding! Ik experimpenteer en als iets niet wil lukken zoek ik het weer op want een volledige handleiding of boek uitlezen en er dan aan beginnen is geen optie voor mij. Ik heb een slecht geheugen.
                          Last edited by anak; 22 augustus 2008, 20:06.
                          | Canon EOS 400D | Canon 18-55 | Canon EF 70-200 f/4L USM |

Comment

Ik heb me een boek (Digitale fotografie - Easy Computing) aangeschaft voor mijn Canon 400. Een boek van €39,90. Beter als de handleiding! Ik experimpenteer en als iets niet wil lukken zoek ik het weer op want een volledige handleiding of boek uitlezen en er dan aan beginnen is geen optie voor mij. Ik heb een slecht geheugen.
                            Door te experimenteren, en verschillende soorten fotografie uit te proberen zal je het snelst leren fotograferen.
                            Dat is net het grote voordeel van digitale fotografie, je moet niet wachten op afdrukken waarvan je niet meer weet met welke instellingen je ze hebt gemaakt.
                            Nu kan je alle informatie van elke foto terugvinden als dat nodig is, en dan kan je daaruit meestal wel zien wat er is misgelopen als de foto's tegenvallen. Dan weet je de volgende keer waar je op moet letten.

En door te experimenteren zal je ook sneller merken welke soort fotografie je het liefst doet (natuur, model, sport.....).
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

Comment

Mss krijgen we in de toekomst wel eens camera's die hun batterijen laden met zonlicht

Handleiding lezen... ja dat weet ik. Maar hij steeds zijn handleidingen van een nieuwe aankopen volledig van A tot Z heeft gelezen alvorens het toestel te gebruiken mag de eerste steen werpen. Niet de paus gaan uithangen he.

Ik heb me een boek (Digitale fotografie - Easy Computing) aangeschaft voor mijn Canon 400. Een boek van €39,90. Beter als de handleiding!
                              Een handleiding legt uit hoe je de camera moet bedienen en is natuurlijk in de verste verte geen cursus fotografie, dat misverstand komt nogal eens voor ....

Comment

Working...
                              X