Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon A70 & Transcend troubles

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon A70 & Transcend troubles

    Ik heb laatst een 256Mb Transcend kaartje besteld voor een Canon A70 om iemand een plezier te doen. (Moest net zelf een bestelling plaatsen)

    Nu heeft die persoon soms bij het opstarten van zijn camera een 'card error'. Ik heb al verschillende keren geprobeerd en het is echt een random fenomeen...

    Zijn er nog andere A60/A70 gebruikers met een transcend kaartje die problemen hebben?

    Ik was van plan zelf een A60 te kopen als tweede cam naast mijn E-10, maar aangezien ik enkel Ridata & Transcend gebruik


    Als je een compatibiliteitprobleem is tussen de A70 en het Transcend kaartje, neemt Vasa die dan zonder morren terug?

    Groeten,
    Nick
    Nikon D300 & een beetje glas...
    Iets kleiners als carry everywhere

  • #2
    Ja!

    Comment


    • #3
      OK, dat is toch al één reactie, maar ik ben er niet veel mee...

      Wat bedoel je met JA???

      Heb je zelf een A70/A60 en dus problemen met een Transcend/Ridata kaartje? Of heb je dat ergens gelezen op het net? Of heb je gewoon een visioen gehad?

      Een beetje concrete info graag.

      Nick
      Nikon D300 & een beetje glas...
      Iets kleiners als carry everywhere

      Comment


      • #4
        Originally posted by Infernoken
        Wat bedoel je met JA???
        Dat Vasa die kaart terugneemt en wisselt voor een andere, vermoed ik.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          Originally posted by Infernoken
          OK, dat is toch al één reactie, maar ik ben er niet veel mee...

          Wat bedoel je met JA???

          Heb je zelf een A70/A60 en dus problemen met een Transcend/Ridata kaartje? Of heb je dat ergens gelezen op het net? Of heb je gewoon een visioen gehad?

          Een beetje concrete info graag.

          Nick
          Je stelde een vraag, nl of Vasa die kaartjes wisselt. Het antwoord is JA omdat ik kortgeleden heb gevraagd aan Vasa wat die Multicell en Singlecell BS van OK te betekenen heeft en of hij daar ooit al mee te maken heeft gehad. Hij zei dat Ridata levenslange garantie heeft en je die altijd kunt omruilen en de transcent heeft 5 jaar garantie. Het aantal omruilingen was quasi nihil op zijn totale verkoop. Ondertussen weet iedereen op BD wel dat PIN echt niet moeilijk doet over omruilingen en garantieservice.
          Ik hoop dat het nu wat duidelijker is voor u ?

          Comment


          • #6

            Indien u het omruilt vraag dan meteen naar SLC CF Memory anders blijft u omruilen. De Canons A60, A70, Powershot S45, S50, Canon G3, G5, Eos 10 D, Nikon 5400 en 5700 an alle Minolta's werken alleen probleemloos met CF kaartjes die uit Single Level Cell Flash Memory bestaan.

            Deze problemen onstaan vooral bij 256 MB, 512 MB en 1 Gigabyte. Compact Flash kaarten. De kaarten van 32 MB en 64 MB zijn hoofdzakelijk altijd uit SLC Flash Memory opgebouwd. Maar de gebruiker vraagt om supersnelle kaarten tegen super lage prijzen en daarom begint de ellende bij 128, nog meer bij 256 en vooral bij 512 MB en 1 Gigabyte is het continue prijs. Met die levenslange garantie koop je natuurlijk niets als u ook de data kwijt raakt. Vooral leuk tijdens de vakantie of huwelijksrapportages.
            Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

            Comment


            • #7
              Wanneer ga je nu eens met die onzin ophouden ?
              Bewijs eerst eens dat het probleem bestaat.
              TOON HET AAN MET LINK EN URL ipv te zeggen dat ik u maar moet geloven of niet.
              Vasa heeft nog geen enkel van die problemen ervaren van wat jij beweert en die man verkoopt meer kaartjes op 1 dag dan jij op 1 jaar, en daar zullen heus wel de door u vermelde 'probleemcameras' bij zijn. Op 5000 verkochte kaarten zijn slechts 30 die teruggestuurd worden voor omruiling en daarvan zijn slechts 10 stuks echt defect, aldus Vasa.

              Comment


              • #8
                Ik vraag me trouwens af wat Canon vindt over wat jij over hun toestellen beweert, zonder dat jij het staaft met een link van Canon zelf. Of heb je een scan van een intern document misschien ?
                Als je niet kan bewijzen is het pure laster.

                Comment

                Working...
                X