Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 50d 15mp

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Canon 50d 15mp

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
    daar waar 90% van de belekes gemaakt worden
    90% van uw belekes misschien, maar slechts 10% van mijn belekes.

Dave
    pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
      90% van uw belekes misschien, maar slechts 10% van mijn belekes.

Dave
      Ik neem aan dat jij omwille van de beeldkwaliteit op hogere iso nog steeds de 5D verkiest ?
      5DMarkII+ Canon 24-105 F4 IS USM L+Canon 70-200 USM F2.8L + 50mm 1.8 + Speedlite 550EX + ..
      Fuji Finepix F30

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tinky-winky Bekijk bericht
        En FF ? Overrated ?
        3 jaar terug niet.

En vandaag ook niet, maar dan bij 20 MP of hoger.

1 voordeel van een grotere sensor samen met een kleinere sensor blijft altijd behouden.
        Dezelfde lens krijgt een ander bereik op APS en op FF.

Er is ook nog een diffractie voordeel voor FF bj hetzelfde aantal MP.

Off topic: In verband met de vergelijking tussen de 5D en de D700.
        Ik weet zeker dat de D700 een heel erg goede Nikon is.
        Maar na 3 jaar 5D wil ik een echte upgrade.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tinky-winky Bekijk bericht
          Ik neem aan dat jij omwille van de beeldkwaliteit op hogere iso nog steeds de 5D verkiest ?
          Ik heb een tijdje met de 5D gewerkt, maar vandaag werk ik met de 1DMkIII die t.o.v. 5D toch nog een ruisvoordeel heeft. Ik zou niet zeggen, een volledige stop, maar ik trek vandaag toch zonder twijfelen op ISO1600 en voor zaken die enkel op een website komen op ISO3200.

Dave
          pixelpusher

Comment

De komst van de 50D heeft niets veranderd aan de voordelen van FF.
            Het IQ voordeel was ervoor al beperkt geworden.

En wat de 50D biedt, zullen we maar echt weten als die uit is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
              't is een beetje afwegen he, het verlies aan tele bij een FF wordt dan weer gecompenseerd door de winst aan breedhoek, wat het meeste voordeel biedt moet iedereen eigenlijk voor zichzelf uitmaken. Ik werk nu ook met een FF en heb 2de hands een Sigma 15-30 voor 175€ op de kop kunnen tikken die het perfect doet op een FF, wanneer ik echter naar de zoo ga, mis ik natuurlijk een stukje van het telegebied dat ik vroeger wel had, een oplossing hiervoor zou bvb een goedkope backup crop camera kunnen zijn, zoals bvb een Fuji S3 Pro of een D40X tweedehands die je beiden kan vinden voor prijzen tussen de 200 en 400€.
              De stelling 'winst aan breedhoek en verlies aan tele' gaat mijns inziens niet helemaal op.
              Nemen we uw 15-30mm lens als voorbeeld dan geeft 15 mm een beeld dat met dezelfde lens op een 1,6x cropcamera niet is te interpoleren naar de beeldhoek van de full frame.... vult u de rest zelf maar in
              Ik zou de 50D een optie voor inruil vinden als de beeldkwaliteit, waaronder scherpte en dynamisch bereik, een significante verbetering zou laten zien ten opzichte van mijn 5D. Verder heeft de 5D alles wat ik nodig heb.

Comment

Alle recente APS-C's hebben zelfde, meestal beter dynamisch bereik dan de 5d, verwacht van de 50d hetzelfde.
                Als je een tele-gebruiker bent is APS-C zekers de betere keuze.
                Je moet het prijsverschil eens zien in lenzen tussen 300 en 4 a 500mm, daar kun je een tweede body van kopen. En het voordeel van hoge ISO, dat waarschijnlijk ook al geminimaliseerd is met de 50d, verkleind nog bij tele. Immers de minimum f-waarde neemt af naarmate brandpunt van de lens stijgt.

O ja, je kunt croppen met een 5d beeld om meer tele te krijgen, maar ja dat kun je met een beeld van de 50d ook weeral, misschien nog zelfs net iets beter door zijn hoger aantal mp's. Met de 20 a 25mp FF toestellen die er straks (vandaag) aankomen wordt croppen dan weer wel een bruikbaar voordeel toz van APS-C

De 5d is verouderd, de APS-C toestellen zijn op een paar jaar heel sterk geëvolueerd, en zijn op veel punten de 5d voorbijgestreefd.
                Moet je daarvoor de 5d weg doen zekers niet, maar als je moet kiezen tussen nieuw, is het toch wel een belangrijk punt.

O ja, de 20mp + toestellen gaan waarschijnlijk meer ruis vertonen op hoge ISO, maar dit vervalt als je je beeld downsized naar 12mp.

Je moet enkel letten als je APS-C gebruikt dat je lens voldoende scherp is.
                Maar dat is morgen voor de FF's ook zo, waarschijnlijk is 30mp de mijlpaal voor de volgende generatie FF toestellen.(1,5 jaar van nu, of vlugger ??)

Comment

Alle recente APS-C's hebben zelfde, meestal beter dynamisch bereik dan de 5d, verwacht van de 50d hetzelfde.
                  Uiteraard. Recente Canon en Nikon toestellen werken met 14-bit beeldverwerking, de 5D nog met 12-bit.

Dave
                  pixelpusher

Comment

Uiteraard. Recente Canon en Nikon toestellen werken met 14-bit beeldverwerking, de 5D nog met 12-bit.

Dave
                    niets mee te maken, de sony A700 gebruikt maar 12 bit en zelfs op 12 bit mode heeft de D300 een beter DR dan de 5d.

Comment

niets mee te maken, de sony A700 gebruikt maar 12 bit en zelfs op 12 bit mode heeft de D300 een beter DR dan de 5d.
                      Laat me niet lachen.

DR wordt bepaald door het aantal bits in het RAW formaat.

Dave
                      pixelpusher

Comment

Heeft iemand weleens het verschil tussen 12 en 14 bits op een grote afdruk duidelijk zichtbaar kunnen maken?
                        Ik wacht wel op een 16 bits.

Comment

Laat me niet lachen.

DR wordt bepaald door het aantal bits in het RAW formaat.

Dave
                          Je bent 2 zaken door elkaar aan het halen, namelijk tonaliteit en DR, zijn 2 verschillende zaken.
                          Raad je aan van je eerst eens goed te informeren.

Comment

Je bent 2 zaken door elkaar aan het halen, namelijk tonaliteit en DR, zijn 2 verschillende zaken.
                            Dave weet dat wel hoor. Hij was het gewoon vergeten.

Of niet, want hierboven zegt hij het nog eens.
                            Neen, DR wordt bepaald door het analoge gedeelte van de sensor.
                            De bits is gewoon een bak waar je data kan ingooien, maar wat er niet is, kan je er ook niet ingooien.

Comment

Ha! Nu beledig je mijn intelligentie. Elke extra bit die in je in je informatie aantreft verhoogt je DR met 3dB. Er van uitgaande dat die informatie in je laatste bits nuttige informatie is, en geen ruis.

Das de reden waarom DR afneemt naarmate je ISO omhoog gaat.

Dave
                              pixelpusher

Comment

Das de reden waarom DR afneemt naarmate je ISO omhoog gaat.
                                Nee hoor, da's gewoon dat tellerke die het hem doet.

Comment

Working...
                                X