Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 50d 15mp

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Canon 50d 15mp

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
    De Bayer filter mist per pixel twee derde van de kleurinformatie. DIe wordt door er bij gezet door interpolatie. Eigenlijk bevat een 12MP sensor ook maar 4MP echte kleurinfo.
    Tel het nu zelf maar uit. 4MP ongeinterpoleerd of 12MP geinterpoleerd!!!
    djeezes christ .. zoals gezegd .. je snap geen fluit van Bayer .. blijft maar emmeren over die "ontbrekende" kleurinformatie en die is voor de finale beeldvorming niet eens direct relevant .. Bayer mist per pixel HELEMAAL NIETS om de eenvoudige reden dat Bayer interpolatie ZO NIET WERKT ! en spreken over een "ongeinterpoleerde" Bayer beeldinformatie is ronduit belachelijk om de eenvoudige reden dat die er nooit is .. en om het u nog eens uit te spellen er zijn op het nivo van de meting GEEN PIXELS misschien kunt ge het dan snappen als ge dat star conceptueel vooroordeel van "pixels op sensor nivo" verlaat ... enfin .. mijn leraar zei het 50 jaar geleden al "hele geslachten die het nooit zullen leren"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
      BTW.:Televisie werkt wel iets anders hoor.
      Ah ja? Is het concept van een 4:1:1 NTSC of 4:2:0 PAL signaal dan zoveel verschillend? Of de manier waarop kleur harder gecomprimeerd wordt dan luminantie in JPEG? Dat wordt allemaal afgeleid uit de manier waarop onze ogen omspringen met kleur en scherpte.

Dave
      pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        djeezes christ .. zoals gezegd .. je snap geen fluit van Bayer .. blijft maar emmeren over die "ontbrekende" kleurinformatie en die is voor de finale beeldvorming niet eens direct relevant .. Bayer mist per pixel HELEMAAL NIETS om de eenvoudige reden dat Bayer interpolatie ZO NIET WERKT ! en spreken over een "ongeinterpoleerde" Bayer beeldinformatie is ronduit belachelijk om de eenvoudige reden dat die er nooit is .. en om het u nog eens uit te spellen er zijn op het nivo van de meting GEEN PIXELS misschien kunt ge het dan snappen als ge dat star conceptueel vooroordeel van "pixels op sensor nivo" verlaat ... enfin .. mijn leraar zei het 50 jaar geleden al "hele geslachten die het nooit zullen leren"
        Dat kan allemaal best waar zijn maar een beetje manieren heeft uw leraar u toch ook niet kunnen leren lijkt me ...

Comment

Heel concreet, waarom zou ik een 50d moeten kopen en niet de 'ouwe' 5d ?
          Al wat ik wil, is een snelle autofocus en haarscherpe beelden, ook op hogere iso's....
          De testshots van de 50d hebben mij nog niet kunnen overtuigen van de toegenomen kwaliteit ....
          5DMarkII+ Canon 24-105 F4 IS USM L+Canon 70-200 USM F2.8L + 50mm 1.8 + Speedlite 550EX + ..
          Fuji Finepix F30

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Typhon- Bekijk bericht
            http://photography-on-the.net/forum/...d.php?t=564297

Toch een goede 1 stop dat hij beter is dus. Ik vind het allesinds de moeite voor concertfotografie en consoorten, qua contrast konden de afbeeldingen wel beter, maar of dat aan de lichtomstandigheden terplaatse ligt of aan de camera is natuurlijk de vraag...
            Allee deze zien er al wat beter uit er is dus nog hoop. Eens zien wanneer hij nu eigenlijk uit gaat komen want alleen dan gaan we het echt weten he.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tinky-winky Bekijk bericht
              Al wat ik wil, is een snelle autofocus en haarscherpe beelden, ook op hogere iso's....
              De testshots van de 50d hebben mij nog niet kunnen overtuigen van de toegenomen kwaliteit ....
              Maar die oude 5D heeft nu ook niet de snelste AF. Ik denk dat een 40D en 50D op dat punt beter presteren. Ik heb er ook lang over getwijfeld maar toch de 5D boven de 40D gekozen toen. Nu is het nog wat afwachten voor er meer tests van de 50D ter beschikking zijn.
              Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Je kan ook wachten op de nieuwe 5D, die zal zeker een beter AF-systeem krijgen dan de oude. Als ze er ongeveer dezelfde AF inbouwen als in de 40D, dan is die in ieder geval al heel erg snel en betrouwbaar (bij mijn 40D is dat toch zo).
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Je kan ook wachten op de nieuwe 5D, die zal zeker een beter AF-systeem krijgen dan de oude. Als ze er ongeveer dezelfde AF inbouwen als in de 40D, dan is die in ieder geval al heel erg snel en betrouwbaar (bij mijn 40D is dat toch zo).
                  De nieuwe 5D gaat wel een heel stuk meer kosten. Ik ga er dan wel vanuit dat die inderdaad een pak beter zal presteren.
                  Op dit eigenste moment staat een oude 5d maar 200 euro duurder dan een nieuwe 50d, maar je hebt wel een FF met de 5d...
                  De nieuwe 5D gaat te duur zijn voor wat ik er mee doe...
                  Dilemma oh dilemma...
                  Bovendien zou ik dan ook de 350d inclusief grip verkopen, en geen idee wat er daar nog voor gegeven wordt, met een 5000 clicks..
                  5DMarkII+ Canon 24-105 F4 IS USM L+Canon 70-200 USM F2.8L + 50mm 1.8 + Speedlite 550EX + ..
                  Fuji Finepix F30

Comment

De nieuwe 5D gaat wel een heel stuk meer kosten. Ik ga er dan wel vanuit dat die inderdaad een pak beter zal presteren.
                    Op dit eigenste moment staat een oude 5d maar 200 euro duurder dan een nieuwe 50d, maar je hebt wel een FF met de 5d...
                    De nieuwe 5D gaat te duur zijn voor wat ik er mee doe...
                    Dilemma oh dilemma...
                    Bovendien zou ik dan ook de 350d inclusief grip verkopen, en geen idee wat er daar nog voor gegeven wordt, met een 5000 clicks..
                    Als de beeldkwaliteit van de 50D volledig gelijk is aan de beeldkwaliteit van de oude 5D dan is er geen enkele reden om ooit nog een 5D te kopen en heeft een oude 5D alleen nog een aantal nadelen tegenover de 50D.

Als...

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                      Als de beeldkwaliteit van de 50D volledig gelijk is aan de beeldkwaliteit van de oude 5D dan is er geen enkele reden om ooit nog een 5D te kopen en heeft een oude 5D alleen nog een aantal nadelen tegenover de 50D.

Als...

Jan.
                      En FF ? Overrated ?
                      Fuji Finepix F30

Comment

En FF ? Overrated ?
                        Zoals Jan het zegt: als de beeldkwaliteit volledig dezelfde is. Dan speelt FF geen rol meer, denk ik, niet?

Dave
                        pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                          Zoals Jan het zegt: als de beeldkwaliteit volledig dezelfde is. Dan speelt FF geen rol meer, denk ik, niet?

Dave
                          Ik zou het ni erg vinden om de 24mm stand van de lens terug als groothoek te kunnen gebruiken, maar tegen een verantwoorde kost.
                          Fuji Finepix F30

Comment

't is een beetje afwegen he, het verlies aan tele bij een FF wordt dan weer gecompenseerd door de winst aan breedhoek, wat het meeste voordeel biedt moet iedereen eigenlijk voor zichzelf uitmaken. Ik werk nu ook met een FF en heb 2de hands een Sigma 15-30 voor 175€ op de kop kunnen tikken die het perfect doet op een FF, wanneer ik echter naar de zoo ga, mis ik natuurlijk een stukje van het telegebied dat ik vroeger wel had, een oplossing hiervoor zou bvb een goedkope backup crop camera kunnen zijn, zoals bvb een Fuji S3 Pro of een D40X tweedehands die je beiden kan vinden voor prijzen tussen de 200 en 400€.
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Heb nu een paar testshots gezien op dpreview, met deftige lenzen ziet dit er wel goed uit. Iso 400 en zelfs 1600 mogen nog gezien worden.
                              Fuji Finepix F30

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht

Als...

Jan.
                                Zal op lage ISO waarde (tem 800 ISO), daar waar 90% van de belekes gemaakt worden, toch beter mogen presteren dan de 5d, in combi met een goede lens heb je dan nog extra detail ook. En hopelijk ook veel betere AF en lichtmeting dan op de 5d.

Comment

Working...
                                X