Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 50d 15mp

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Canon 50d 15mp

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
    We mogen precies verwachten dat de opvolger van de 5d zich ook in de 20mp regionen zal vertoeven. Ook mischien de reden waarom ie langer uitblijft dan verwacht.
    Hmm.. Dan mogen er maar héél weinig toeters en bellen op zitten, of niemand koopt de 1Ds III nog.. Ik wacht in elk geval af.
    Kan ook goed zijn dat hij qua pixels rond dezelfde hoogte blijft hangen als de 50D, maar dan met meer nadruk op beeldkwaliteit en hoge gevoeligheid.
    Enfin - wait and see.

Comment

De 50D is geen opvolger van de 40D, maar komt tussen de 40D en 5D in Hoeveel marktsegmenten zijn er eigenlijk wel niet volgens Canon....

Als ik dit zo hoor krijg ik eerder het vermoeden dat ze nog erg veel 40D exemplaren op de plank hebben liggen die nog wel verkocht moeten worden.....
      www.indetailfotografie.nl

Comment

de 50D schijnt niet de opvolger van de 40D te zijn... het is "een uitbreiding van de lineup" zeggen ze bij Canon

en wél een DIGIC IV, de adviesprijs van de body van de 50D ligt rond de 1399.

review en filmpje
        Nikon D80 - Nikon AF Nikkor 28-80mm f/3.5-5.6D

Comment

Vandaag in de krant: voor het eerst is er een daling van het aantal verkochte digitale toestellen in België.
          Voor compacts wordt een daling verwacht van 5%, maar voor reflexcamera's een stijging van 35%!
          Maw: veel mogelijkheden (en vooral: prijsklasses) hebben kan geen kwaad denkt Canon.

Maar in de hogere regionen van het assortiment komt het toch allemaal dicht bij elkaar te liggen.
          Dat het lang duurt voor er een 5D II komt kan zelfs liggen aan het feit dat ze al snel een opvolger voor de 1Ds III klaar willen hebben.
          Zoals het er nu naar uitziet moet het gamma wel snel naar boven uitbreiden als er een opvolger van de 5D komt (die nog moet overtuigen om naar FF over te stappen en geen 50D te kopen) - of de nog jonge 1Ds III verkoopt voor geen meter meer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door S02 Bekijk bericht
            Vandaag in de krant: voor het eerst is er een daling van het aantal verkochte digitale toestellen in België.
            Voor compacts wordt een daling verwacht van 5%, maar voor reflexcamera's een stijging van 35%!
            Maw: veel mogelijkheden (en vooral: prijsklasses) hebben kan geen kwaad denkt Canon.

Maar in de hogere regionen van het assortiment komt het toch allemaal dicht bij elkaar te liggen.
            Dat het lang duurt voor er een 5D II komt kan zelfs liggen aan het feit dat ze al snel een opvolger voor de 1Ds III klaar willen hebben.
            Zoals het er nu naar uitziet moet het gamma wel snel naar boven uitbreiden als er een opvolger van de 5D komt (die nog moet overtuigen om naar FF over te stappen en geen 50D te kopen) - of de nog jonge 1Ds III verkoopt voor geen meter meer.
            Is er een daling, of verwacht men een daling? Die twee worden nogal eens verwisseld.

En een mogelijke 5D MkII is geen roet in het eten voor de 1Ds MkIII, zelfs al hebben ze dezelfde sensor. Kijk naar de D3 en D700, beide hebben dezelfde sensor, en toch is er nog een bestaansreden voor de D3.

Robuustheid, AF, ingebouwde grip, batterij en helderdere zoeker zijn zeker nog verkoopsargumenten.

Dave
            pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
              De 50D is geen opvolger van de 40D, maar komt tussen de 40D en 5D in Hoeveel marktsegmenten zijn er eigenlijk wel niet volgens Canon....

Als ik dit zo hoor krijg ik eerder het vermoeden dat ze nog erg veel 40D exemplaren op de plank hebben liggen die nog wel verkocht moeten worden.....
              De 50D is logischerwijze de opvolger van de 40D ... idem 450-400D ... tot de stocks op zijn (die van de pipeline in de fabriek / toeleveranciers inbegrepen niet te vergeten) kunnen ze niks anders zeggen.

Comment

Nog wat voorbeeldfoto's , Er zitten er een aantal bij op hoger ISO. ziet er heeel goed uit
                http://frederikherregods.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fredder Bekijk bericht
                  http://cweb.canon.jp/camera/50d/index.html

Nog wat voorbeeldfoto's , Er zitten er een aantal bij op hoger ISO. ziet er heeel goed uit
                  Ik zie daar geen voorbeeldfoto's?
                  Canon EOS 400D - Canon 10-22mm 3.5-4.5 USM - Sigma 18-50mm 2.8 EX DC Macro - Canon EF 50mm 1.8 - Canon EF 70-300mm 4-5.6 IS USM - Speedlight 430EX - Battery Grip

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                    Is er een daling, of verwacht men een daling? Die twee worden nogal eens verwisseld.

En een mogelijke 5D MkII is geen roet in het eten voor de 1Ds MkIII, zelfs al hebben ze dezelfde sensor. Kijk naar de D3 en D700, beide hebben dezelfde sensor, en toch is er nog een bestaansreden voor de D3.

Robuustheid, AF, ingebouwde grip, batterij en helderdere zoeker zijn zeker nog verkoopsargumenten.

Dave
                    Er is een daling aan de gang - en voor 2008 verwacht men dat die zal uitkomen op 2% (waarbij dus compact -5%, reflex +35%)
                    Zie artikel in De Morgen.

En een 5D II als uitgeklede 1Ds III? Laat maar komen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door S02 Bekijk bericht
                      Er is een daling aan de gang - en voor 2008 verwacht men dat die zal uitkomen op 2% (waarbij dus compact -5%, reflex +35%)
                      Zie artikel in De Morgen.

En een 5D II als uitgeklede 1Ds III? Laat maar komen!
                      Men verwachtte evengoed een daling van de vastgoedprijzen, tot ieders verbazing..

Dave
                      pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                        Men verwachtte evengoed een daling van de vastgoedprijzen, tot ieders verbazing..

Dave
                        Euh.. Ja.
                        Je kan ook commentaar geven op het artikel op de site van De Morgen.
                        Correctie trouwens: men verwachtte een stagnatie.

On topic: ik plaatste het artikel als kanttekening bij de evolutie in het gamma van Canon. Relevant daarbij is dat de reflexmarkt ontegensprekelijk nog sterk groeit en zo het assortiment tekent.

Comment

Zou de snelheid van opvolging 40D > 50D niet iets te maken kunnen hebben, met de : err.99 van de 40D?
                          Vermits ze er totaal niet in slagen om het via firmware te doen!!
                          De 50 is wel een pak prijziger!! (momenteel)
                          ...en zo wordt: mijn/onze loodzware horror-rugzak, toch iets lichter om te dragen

SF

P's Ik moet morgen, voor de zaak, 2 dagen naar de IFA, benieuwd!
                          Last edited by StoneFree; 30 augustus 2008, 17:53.
                          00.00 Gone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
                            Zou de snelheid van opvolging 40D > 50D niet iets te maken kunnen hebben, met de : err.99 van de 40D?
                            Vermits ze er totaal niet in slagen om het via firmware te doen!!
                            De 50 is wel een pak prijziger!! (momenteel)
                            ...en zo wordt: mijn/onze loodzware horror-rugzak, toch iets lichter om te dragen

SF

P's Ik moet morgen, voor de zaak, 2 dagen naar de IFA, benieuwd!
                            Nee, dat denk ik niet.
                            Canon heeft eenvoudigweg teveel concurrentie in eigen huis (450D), daardoor kwam de EOL van de 40D wat eerder.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                              Nee, dat denk ik niet.
                              Canon heeft eenvoudigweg teveel concurrentie in eigen huis (450D), daardoor kwam de EOL van de 40D wat eerder.....
                              juist even gekeken op DPReview
                              Canon EOS 40D, previewed
                              Monday, 20 August 2007 04:10 GMT

Dat is juist één jaar verschil, allez dat valt nog mee!!
                              SF
                              00.00 Gone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                                Nee, dat denk ik niet.
                                Heel wat mensen kijken vooral naar het aantal megapixels, en daarom was het vrij moeilijk om een 40D te verkopen nu de 450D meer pixeltjes heeft.

Met de komst van de 50D met 15 megapixels zal er hier op het forum ook niet meer zoveel gevraagd worden of de aankoop van het semi-professioneel toestel wel verantwoord is als dat minder pixeltjes heeft.

Er zijn meer kwaliteiten die meetellen, 10 megapixels is voor de meesten ruim voldoende, maar iedereen denkt nog dat méér altijd beter is. Hopelijk is Canon er in geslaagd om dat waar te maken met de 15 megapixel-sensor van de 50D.

De "beruchte" ERROR 99 kan er misschien wel iets mee te maken hebben, maar volgens mij blijft het toch nog altijd een beperkt aantal dat er last van heeft. Er zijn er hier op het forum een paar met dat probleem, maar hoeveel zijn er hier die zonder problemen met een 40D werken?
                                Van die laatsen hoor je hier nooit iets, alleen als er ergens een probleem is dan wordt het via een forum direkt opgeblazen, en denkt iedereen dat alle 40D's binnenkort defect raken, ook al is dat helemaal niet zo...
                                http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

Comment

Working...
                                X