Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D80

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D80

vraagje...

wat vinden jullie hiervan:
    D80 body aankopen en lenzen behouden :AF-S 18-55 en 55-200 (standaard kitlens van een D40)

OF

D80 body aankopen, standaard kitlenzen verkopen en 18-200 VR lens aankopen?

is het prijs/kwaliteit een groot verschil?

gegroet
    Nikon D300

Re: D80

De 18-200 VR heeft ... VR en dat alleen vind ik al de moeite. De VR van de 18-200 werkt zeer goed.

Ik heb zeer goeie ervaringen met de Nikon 18-200 die ik bijna steeds op reis gebruik. Op reis of op een trip fotografeer je van alles en dan is het steeds wisselen van lenzen miserie en soms moet je het in niet ideale omstandigheden doen (stof, enz...). Soms ontzie je het om voor die ene foto van lens te wisselen of heb je gewoon de tijd niet.
    De VR is in musea of kerken waar je meestal geen flits mag gebruiken interessant. Ook voor 's avonds buiten.

Beeldkwaliteit vind ik ook beter dan de 18-55 kitlens. Met de 55-200 heb ik geen ervaring. De 18-200 is ook steviger en leuker in gebruik.

Als je duidelijk betere kwaliteit wil dan de 18-200 moet je voor dit bereik naar de 17-55 2.8 + 70-200 2.8 maar dat sleep ik niet dikwijls mee + veel duurder. Veel te zwaar tenzij je op trip gaat met als hoofdbedoeling foto's te maken.

D80: misschien effe wachten want de geruchten van de D90 zijn nu toch zeer sterk.
    Last edited by timefreezer; 19 augustus 2008, 12:01.

Comment

hartelijk bedankt voor deze reactie, zeker de moeite!

Inderdaad ik las er al over op het net maar durf me er niet teveel van voorstellen van die D90

D90 + die VR wordt dan wel wat duur voor mijn portomonee vermoed ik... ik bekijk het eens maar allezins bedankt voor je post!

groeten!
      Nikon D300

Comment

Je hebt een D200 plus al glas.

Waarom dan een D80 kopen
        Ik ben op zoek naar een MB-20.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kiekvogel Bekijk bericht
          Je hebt een D200 plus al glas.

Waarom dan een D80 kopen
          Ofwel wil Matheww_1 een backup body
          ofwel is Matheww_1_junior stiekem op de PC van Matheww_1 aan het spelen
          Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matheww_1 Bekijk bericht

Inderdaad ik las er al over op het net maar durf me er niet teveel van voorstellen van die D90

D90 + die VR wordt dan wel wat duur voor mijn portomonee vermoed ik... ik bekijk het eens maar allezins bedankt voor je post!

groeten!
            mijn beste, het punt van de D90 is niet daar op te springen als een kieken zonder kop, maar te profiteren van de vloed van tweedehands-D80 van andere kiekens zonder kop die hun D80 gaan weg doen aan een zacht prijsje voor de D90 (én natuurlijk de te verwachten prijsvermindering van de nieuwe D80s) (behalve natuurlijk indien de D90 ook de full frame sensor van de D3 en de D700 zou hebben om de D5/D6 de duvel aan te doen want dat zou een heel nieuw ballgame zijn).
            erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

groeten!
              Ik heb voor D80 + 18-200 VR 1249 Euro betaald bij een echte fotoboer, dus geen dozenschuiver.
              Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
                behalve natuurlijk indien de D90 ook de full frame sensor van de D3 en de D700 zou hebben om de D5/D6 de duvel aan te doen want dat zou een heel nieuw ballgame zijn.
                En toen werd hij wakker
                Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
                  mijn beste, het punt van de D90 is niet daar op te springen als een kieken zonder kop, maar te profiteren van de vloed van tweedehands-D80 van andere kiekens zonder kop die hun D80 gaan weg doen aan een zacht prijsje voor de D90 (én natuurlijk de te verwachten prijsvermindering van de nieuwe D80s)
                  Zijn dat lekkere kiekens ?

Bij Full-Frame hoort dan wel een Full-Frame prijs.
                  Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                    En toen werd hij wakker
                    FF zat eerst in full-pro D3 en nu in semi-pro D700. De vraag is niet of fullframe naar het betere consumersegment komt maar wanneer. Laatst nog professionele DX lenzen zien uitkomen à la 17-55 2.8DX? De andere vraag is of DX nog een toekomst heeft - dus: 'is over 2 jaar de D65 -of hoe de opvolger van de D60 over 2 jaar ook zal heten - de laatste DX van Nikon?'
                    erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

vraagje...

wat vinden jullie hiervan:
                      D80 body aankopen en lenzen behouden :AF-S 18-55 en 55-200 (standaard kitlens van een D40)

OF

D80 body aankopen, standaard kitlenzen verkopen en 18-200 VR lens aankopen?

is het prijs/kwaliteit een groot verschil?

gegroet
                      Waarom wil je overstappen van D40 naar D80 ? Ik hoop dat je geen noemenswaardig kwaliteitsverschil verwacht in je foto's?
                      Vooraleer je iemands advies volgt, beoordeel zeker hun foto's eens
                      Flickr album Homepage

Comment

Working...
                      X