Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compacte camera (naast een DSL)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Compacte camera (naast een DSL)

Hallo..

Ik heb een Canon 40D en ben hier super tevreden over.. Maar dat is niet om even boven te halen.. Wat raden jullie aan als goede echt compacte camera (voor foto's op feestjes of als ik ne keer op stap ben en toch iets leuks zie om te fototgraferen..)

wat raden mij jullie aan? Sorry voor laxheid (weinig tijd) maar ik heb niet het forum afgezocht. Verwijzen naar linken mag ook..

Alvast bedankt..
    --> www.browet-photography.be <-- Canon EOS 5D Mark II - Canon 50mm 1.4 - Canon 24 L 1.4 - Tamron AF 90mm 2.8 macro - canon 135 L 2.0 - speedlite 430 EX en 580 II - LEE filters, Mafrotto statief, California sunbounce

Re: Compacte camera (naast een DSL)

Als jij te laks bent om de zoekfunctie te gebruiken, waarom verwacht je dan van ons dat we hier links posten ? Sorry, da's me er een klein beetje over.
    Typ gewoon "compact" in bij de zoekfunctie en je hebt 1000 links.

Een tip die ik je nog kan meegeven... zeker Lumix niet over 't hoofd zien. Heel goeie beeldstabilisator, heel goeie sensor = heel kleurecht en scherp, heel goeie (Leica) lens.
    Ik opteerde zelf voor een Olympus Mju 790, inmiddels de Mju 850 omdat daarmee onderwaterfotografie mogelijk is. Hij kan dus meer dan mijn DSLR. Eentje die niet stuk is na een dagje strand of wat water. Beeldkwaliteit is goed, maar niet die van de Lumix. (Reeksje met de Mju 790 gemaakt, nabewerking in photoshop = autolevels, autocontrast, 1x verscherpen, eventueel kleine crop of 2/3 crop - verkleind met BD-sizer 10% verscherpt)

Comment

Ik heb een voorloper, de Olympus mju 770 en heb er al veel leuke herinneringen mee vastgelegd. De spelende kleinkinderen fotograferen met een snelheid van meer dan 3 fps bij een gereduceerde resolutie van 2048x1536 pixels, tot het geheugenkaartje vol is en goed voor een afdruk op 20x15 cm en zelfs een A4tje, zijn toch echt wel bijzondere prestaties. En dat ook nog eens onder water!
      1,5 fps met gebruik van flitser is ook niet slecht.
      Als je na een dagje strand of het zwembad thuiskomt dan neem je hem gewoon mee onder de douche en hij is weer als nieuw
      Ook staat je hart niet stil als de allerkleinsten ook eens een foto willen maken, hij kan echt tegen een stootje.
      Er zullen best betere compacten zijn, maar waterdicht en schokvast zijn toch specificaties waar je veel plezier van zult hebben.

Comment

Als je een 4OD hebt en gewoon bent kan ik maar een goude tip geven heb hem zelf ook canon G9
        Is niet zo compact als sommige andere maar supertoestel

veel geluk
        wannes

Comment

Ik heb zonet mijn Fuji F30 verkocht en ga die vervangen door een Panasonic TZ5. Vooral bedoeld om de TZ5 mee te nemen op vakantietrips, reisjes enz waar echt geen DSLR nodig is.
          Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Naast mijn Canon Reflex body's heb ik een digital IXUS 750 om in de handtas te stoppen. Nu zijn er nieuwer type's IXUS maar ik ben der van overtuigd dat je der tevreden van gaat zijn !

MVG, Jeff
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan michiels Bekijk bericht
              Als je een 4OD hebt en gewoon bent kan ik maar een goude tip geven heb hem zelf ook canon G9
              Is niet zo compact als sommige andere maar supertoestel

veel geluk
              wannes
              Dat kan ik beamen. Ik heb zelf een G7. Vooral als je wat beter wil flitsen, plaats je gewoon je 430EX of 580EX flitser boven je G9.

Dave
              pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                Als jij te laks bent om de zoekfunctie te gebruiken, waarom verwacht je dan van ons dat we hier links posten ? Sorry, da's me er een klein beetje over.
                Typ gewoon "compact" in bij de zoekfunctie en je hebt 1000 links.

Een tip die ik je nog kan meegeven... zeker Lumix niet over 't hoofd zien. Heel goeie beeldstabilisator, heel goeie sensor = heel kleurecht en scherp, heel goeie (Leica) lens.
                Ik opteerde zelf voor een Olympus Mju 790, inmiddels de Mju 850 omdat daarmee onderwaterfotografie mogelijk is. Hij kan dus meer dan mijn DSLR. Eentje die niet stuk is na een dagje strand of wat water. Beeldkwaliteit is goed, maar niet die van de Lumix. (Reeksje met de Mju 790 gemaakt, nabewerking in photoshop = autolevels, autocontrast, 1x verscherpen, eventueel kleine crop of 2/3 crop - verkleind met BD-sizer 10% verscherpt)
                Dat is er zeker niet over.. iK weet dat ook wel zunne dat dit niet de manier van handelen is maar ik had zowat 5 min gisteren en daarom deze manier.. ik kom nu even lezen en dan ga ik morgen ene kopen... bedankt om toch nog beleefd te blijven en mij te willen helpen.. Maar kan u melden dat ik normaal niet zo lui en te druk bezet ben..

Wow mooie foto's..
                --> www.browet-photography.be <-- Canon EOS 5D Mark II - Canon 50mm 1.4 - Canon 24 L 1.4 - Tamron AF 90mm 2.8 macro - canon 135 L 2.0 - speedlite 430 EX en 580 II - LEE filters, Mafrotto statief, California sunbounce

Comment

Kan toch geen kwaad om gewoon even kort hulp te geven of paar links te posten, zelfs al is het informatie die hier te vinden is. Vraag dus gerust.
                  Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Gewoon een G9 kopen. Is niet supercompact dus niet als je dat zoekt maar voor de rest is het een prachttoestel.

En zeker doen als je een RAW fanaat zoals ik ben. Het toestel verbaasd mij toch steeds met zijn kwaliteit voor een niet DSLR. En je canon flitser past er ook op en ook dat heb ik toch al veel gebruikt. Zot zicht voor velen tot ze de foto's zien

Comment

Working...
                    X