Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versleten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Versleten

    Dag allen!

    Ik heb een algemeen vraagje over DSLR's.

    Mijn D70s heeft nu over de 65 duizend foto's gemaakt. Nou is mijn vraag is er een punt waarop een camera versleten is?

    Bedankt voor jullie hulp!

    Gr.

    Vu

  • #2
    Re: Versleten

    Ja, voor sommigen is dat als hij niet meer werkt, voor anderen is dat als er een nieuw model op de markt is.
    Ik ben van mening dat het eerste van toepassing is.
    Vriendelijke groeten,Raf

    www.rafvandenbogaert.be

    Comment


    • #3
      Re: Versleten

      Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
      Ja, voor sommigen is dat als hij niet meer werkt, voor anderen is dat als er een nieuw model op de markt is.
      Prachtig !!!

      Comment


      • #4
        Re: Versleten

        Ik vind de vraag op zich wel interessant. Want je wil natuurlijk vermijden dat je camera het definitief begeeft tijdens een vakantie of belangrijke fotoshoot.
        Nikon D300, D50 -- Sigma 10-20 f/4-5.6 -- Sigma 24-70 f/2.8 -- Nikor 70-200 f/2.8 VRII -- Nikor 50mm f/1.8 -- Nikor 85 f/1.4

        Comment


        • #5
          Re: Versleten

          Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
          Ja, voor sommigen is dat als hij niet meer werkt, voor anderen is dat als er een nieuw model op de markt is.
          Daar zit inderdaad veel waarheid in, alhoewel je moet toegeven dat de huidige generatie toestellen er toch een stuk is op vooruit gegaan.

          65 K foto's is naar mijn inzien toch reeds een behoorlijk aantal voor een D70s, ik denk dat je vanaf nu niet echt een reden tot klagen meer hebt moest het toestel de geest geven, maar het kan ook zijn dat ie nog het dubbele haalt, wie zal het zeggen, een feit is wel, dat het vanaf nu niet meer de moeite loont om er nog echt kosten aan te doen.

          Vanaf nu kan jij ook terecht zeggen dat je een goede Nikon hebt. en hopelijk wordt de opvolger nog beter.

          Comment


          • #6
            Re: Versleten

            Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
            Ja, voor sommigen is dat als hij niet meer werkt,
            Precies, maar is er een gemiddeld aantal foto's op te noemen waarbij je kan zeggen dat de camera in feite "klaar" is.

            Ter vergelijking....bij een X aantal kilometers dien je toch ook de riemen van een auto te vervangen.

            Comment


            • #7
              Re: Versleten

              Oorspronkelijk geplaatst door Fumacher Bekijk bericht
              Precies, maar is er een gemiddeld aantal foto's op te noemen waarbij je kan zeggen dat de camera in feite "klaar" is.

              Ter vergelijking....bij een X aantal kilometers dien je toch ook de riemen van een auto te vervangen.
              Neen, er is niet echt een of andere tabel die aangeeft NU MOET DIT OF DAT VERVANGEN, maar moest je hem opsturen naar Nikon, dan zouden ze volgens mij meteen de sluiter gaan vervangen, maar zolang deze zijn werk naar behoren doet, denk ik niet dat je deze kost nog moet maken.

              Als je de vergelijking wil doortrekken naar een auto, dan heb je er ook die met het hoogst noodzakelijke onderhoud 500.000 Km bollen, maar je hebt er ook die met keurig om de 5.000 Km naar de garage, en om de afgesproken tijd een nieuwe distributieriempje maar 200.000 Km bollen, alles hangt ook een beetje af van de mannier van gebruik, en hoe intensief dat gebruik is.

              Er is hier vroeger eens een tabelletje te vinden geweest, met de verwachte levensduur van een camera, maar vanwaar komt dat, en in hoever klopt dat met de werkelijkheid, ik denk dat je het allemaal met een korrel zout moet nemen.

              Comment


              • #8
                Re: Versleten

                Oorspronkelijk geplaatst door Fumacher Bekijk bericht
                Precies, maar is er een gemiddeld aantal foto's op te noemen waarbij je kan zeggen dat de camera in feite "klaar" is.

                Ter vergelijking....bij een X aantal kilometers dien je toch ook de riemen van een auto te vervangen.
                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Er is hier vroeger eens een tabelletje te vinden geweest, met de verwachte levensduur van een camera, maar vanwaar komt dat, en in hoever klopt dat met de werkelijkheid, ik denk dat je het allemaal met een korrel zout moet nemen.
                Dat lijstje vind je (als je effe zoekt op levensduur) terug in dit Topic.
                Het lijstje is gebaseerd op testen van de fabrikanten. Natuurlijk zijn er nog andere factoren buiten die sluiter ,die de levensduur van de camera bepalen.
                Vriendelijke groeten,Raf

                www.rafvandenbogaert.be

                Comment


                • #9
                  Re: Versleten

                  Hoe kun je weten hoeveel foto' je geschoten hebt, staat er een teller op?
                  Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

                  Comment


                  • #10
                    Re: Versleten

                    Met onze oude Pentax ME (volledig analoog) kwam het geleidelijk: de sluiter bleef soms even hangen waarna er een hele tijd niets speciaals vast te stellen.
                    Het werd beetje bij beetje erger.
                    Ik denk dat dit bij de digitaaltjes ook zo zal gaan.
                    Een goede reiziger heeft geen vaste plannen en is niet van plan om aan te komen. (Lao Tzu)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Versleten

                      Oorspronkelijk geplaatst door SteFoto Bekijk bericht
                      Hoe kun je weten hoeveel foto' je geschoten hebt, staat er een teller op?
                      De teller is de filenaam van je foto. Als je deze nog niet gereset hebt heeft dit het aantal getrokken foto's weer.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Versleten

                        Oorspronkelijk geplaatst door Fumacher Bekijk bericht
                        Dag allen!

                        Ik heb een algemeen vraagje over DSLR's.

                        Mijn D70s heeft nu over de 65 duizend foto's gemaakt. Nou is mijn vraag is er een punt waarop een camera versleten is?

                        Bedankt voor jullie hulp!

                        Gr.

                        Vu


                        Hit 1 bij Google.....
                        Heb je meer aan dan opgave fabrikant denk ik zo.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Versleten

                          Ik heb het idee dat alleen de sluiter kapot kan, mar volgens mij kan de lectronica ook gewoon de geest geven of een sluiterknop.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Versleten

                            Oorspronkelijk geplaatst door joseph_noelmans Bekijk bericht
                            Ik vind de vraag op zich wel interessant. Want je wil natuurlijk vermijden dat je camera het definitief begeeft tijdens een vakantie of belangrijke fotoshoot.

                            daarom nemen sommige mensen een backup toestel mee bij die gelegenheden...
                            erik, Nikon materiaal

                            'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

                            Comment

                            Working...
                            X