Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk een bridge kunt u mij aanraden uit eigen ervaring?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: welk een bridge kunt u mij aanraden uit eigen ervaring?

    Hey

    Ik heb anderhalf jaar de FZ50 van panasonic gehad, was er zeeeeer tevreden over, goede fotokwaliteit en makkelijk in gebruik.

    Je kan ook bijna alles handmatig instellen bij dit toestel.

    Mischien vind je het wel wat te groot en te zwaar...


    Groetjes
    Kevin
    Groetjes

    CANON EOS 450D + 18-55 IS + 55-250IS + Speedlite 420Ex + RC1

    Comment


    • #17
      Re: welk een bridge kunt u mij aanraden uit eigen ervaring?

      Allen bedankt.

      Na veel zoekwerk en teveel chocolade (voor wat goed is voor me) besluit ik toch bij de G9 te blijven. Er zijn toestellen die beter fototechnisch zijn maar
      als ik die G9 zie, dan wil ik daar gewoon foto's mee nemen, het ziet er zo een lekker ding uit.

      Ik wacht wel nog een beetje totdat de cursus begint in September. Mogelijks zakt de prijs nog wat. (en zeggen dat ik vroeger 1000 euro betaald heb voor mijn G2 vroeger)

      Comment


      • #18
        Re: welk een bridge kunt u mij aanraden uit eigen ervaring?

        Beste
        Ik heb de eerste en de 2de module fotografie aan het kisp in deinze gevolgd (zelfde leraars als in gent) met een panasonic FZ30. Er was wel een verschil te merken met de reflextoestellen, maar ik heb de truken van de foor geleerd met dat toestel en de resultaten mochten er zijn (te oordelen naar de punten die ik kreeg)
        Met het toestel kan je alles meevolgen in de cursus, ook al blijven er natuurlijk beperkingen (vooral diafragma en iso zijn een probleem) maar verder is dit een prima toestel
        Ik moet je eerlijkheidshalve wel zeggen dat met liefst heeft dat je met een reflextoestel werkt , maar als je overtuigd bent, laat je dan vooral niet afschrikken
        Ik heb het nu aan de kant gelegd voor een reflextoestel (ik ben een beetje gebeten geraakt door de fotografie) en eigenlijk verdient het beestje wel iets meer dan dat, (als je geînteresseerd bent, laat iets weten)
        Ik wens je vooral evenveel plezier tijdens de cursus als ik eraan heb. Ik kan niet wachten om aan de derde module te beginnen
        katleenvdp
        Last edited by katleenvdp; 18 augustus 2008, 14:57.

        Comment


        • #19
          Re: welk een bridge kunt u mij aanraden uit eigen ervaring?

          Oorspronkelijk geplaatst door maxibaut Bekijk bericht
          Allen bedankt.

          Na veel zoekwerk en teveel chocolade (voor wat goed is voor me) besluit ik toch bij de G9 te blijven. Er zijn toestellen die beter fototechnisch zijn maar
          als ik die G9 zie, dan wil ik daar gewoon foto's mee nemen, het ziet er zo een lekker ding uit.

          Ik wacht wel nog een beetje totdat de cursus begint in September. Mogelijks zakt de prijs nog wat. (en zeggen dat ik vroeger 1000 euro betaald heb voor mijn G2 vroeger)
          Wacht nog even, straks wordt waarschijnlijk de G10 aangekondigd, plus nog een aantal andere nieuwe camera's, ter gelegenheid van Photokina. Ik houd mijn adem in...
          http://users.telenet.be/patric/

          Comment


          • #20
            Re: welk een bridge kunt u mij aanraden uit eigen ervaring?

            Pas 3 jaar geleden ben ik van analoge fotografie overgestapt op digitale fotografie en ik heb toen gekozen voor de Panasonic DMC-FZ5. Ik wou geen klein onnozel toestelletje en reflexcamera's waren op dat moment nog te duur voor mij. Ik ben nog altijd zeer tevreden over mijn keuze. Vooral voor macro's en portretten. een goed toestel. Bovendien een goede ergonomie en niet te licht en niet te zwaar in de hand. En uiteraard de Leica lens. Ik weet niet hoe het met de opvolgers van dit toestel gesteld is.

            Comment


            • #21
              Re: welk een bridge kunt u mij aanraden uit eigen ervaring?

              Oorspronkelijk geplaatst door willem vm Bekijk bericht
              Pas 3 jaar geleden ben ik van analoge fotografie overgestapt op digitale fotografie en ik heb toen gekozen voor de Panasonic DMC-FZ5. Ik wou geen klein onnozel toestelletje en reflexcamera's waren op dat moment nog te duur voor mij. Ik ben nog altijd zeer tevreden over mijn keuze. Vooral voor macro's en portretten. een goed toestel. Bovendien een goede ergonomie en niet te licht en niet te zwaar in de hand. En uiteraard de Leica lens. Ik weet niet hoe het met de opvolgers van dit toestel gesteld is.
              Thx for the update:
              Page not found - Cameraderie - Photography forum community for sharing photos, information, and talking camera gear.


              Hier wordt daar inderdaad over gesproken. Je bent dan natuurlijk wel vertrokken op het treintje van goed-beter-best en voor je het weet geef je 200 euro meer uit dan voorzien.
              Als een G10 uitkomt zou dat in ieder geval goed zijn voor de prijszetting van de G9, die kan dan maar zakken.

              Comment


              • #22
                Re: welk een bridge kunt u mij aanraden uit eigen ervaring?

                Oorspronkelijk geplaatst door maxibaut Bekijk bericht
                Nu mijn vraag: Ik ken enkel de Canon bridge toestellen een beetje. Ik denk (zonder research) een G9 te kopen. Zijn er andere toestellen in dezelfde prijsklasse en functionaliteiten die de moeite zijn om te overwegen?

                Graag uw mening.
                De Canon G9 is een kwalitatief hoogstaande bridge camera, waar je zeker veel plezier zult aan beleven.
                Kijk echter ook eens naar de Panasonic FZ18 waar ik persoonlijk reeds heel wat ervaring mee heb.

                De FZ18 is echt een klein wonder met ingebouwde IS en doet het werkelijk uitstekend .

                Vooral zijn uiterst groot bereik is heerlijk om mee te werken : 28mm - 504mm, wat echt wel héél straf is hoor !
                Met de teleconverter er op gaat dit tot 850mm (en zelfs tot 1350mm op 3M).

                Beeldkwaliteit : uitstekend op ISO 100 en 200. ISO 400 : goed tot zeer goed (vooral in RAW).

                Scherpte van de Leicalens : top. Een juweel van een lens, die me nog steeds elke dag verbaast met zijn verbluffende scherpte !

                Verder bezit hij vele eigenschappen die je ook op een dslr terugvind : belichtingskompensatie, auto bracket, burst, sluitertijdvoorkeuze, diafragmavoorkeuze, volledig manuele instelling, slimme ISO, RAW en zelfs RAW+JPG tegelijkertijd, autofocus of manuele focus, diverse instelbare lichtmetingen, gezichtsherkenning, zeer helder en scherp LCD-scherm, uitstekende makro- en telemakro-instellingen, 20-tal diverse scène-instellingen, 2 verschillende IS-modes, enz...enz... Dit is wat mij zo wat spontaan te binnen schiet, maar de 173 bladzijden tellende manual beschrijft nog méér mogelijkheden.

                De meegeleverde SYLKYPIX-software om RAW te ontwikkelen is een plezier om mee te werken en bulkt van de mogelijkheden.

                Velen vinden het ontbreken van een handmatig bedienbare zoom (zoals op de FZ50) een nadeel, maar ik persoonlijk heb daar totaal geen last van.

                Met de FZ18 doe je in ieder geval zeker géén miskoop !

                Comment


                • #23
                  Re: welk een bridge kunt u mij aanraden uit eigen ervaring?

                  Oeps, Ik denk een leuke variant gevonden te hebben voor de G9 (380gr)
                  Panasonic Lumix DMC-LX3 (265 gr)

                  Hij heeft ook een externe flashschoen, raw shooting, ...
                  Hier heb je hem



                  Nikon Coolpix P6000 (280 gr)

                  zou volgens dit forum een equivalent zijn.
                  http://www.seriouscompacts.com is a forum-based community focused on photography using smaller cameras. This Flickr Group is a place for Serious Compacts readers to share photos and discuss anything related to photography with compact gear. If you see an image you like in the pool, please take a moment to comment. Also, let others know where you saw the image by copying the following code and pasting it after your comments: Seen in the SeriousCompacts.com pool. It will appear like this: flickr.com/groups/seriouscompacts/ If you see an image somewhere else in Flickr that you think belongs in the SeriousCompacts pool, copy and paste the code below to your comment in order to invite the photographer to post here. Please post this photo to the SeriousCompacts.com pool. This will appear as follows: flickr.com/groups/seriouscompacts/

                  Comment

                  Working...
                  X