Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

analoog versus digitaal

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• analoog versus digitaal

Sedert vandaag heb ik mij ingeschreven bij Bd, en eerlijk toegegeven al heel wat mooie resultaten gezien.
    Ik had een vraag ivm mijn huidig analoog fototoestel, het betreft een Minolta 303 si met 2 bijhorende lenzen. Heel binnenkort zou ik mij graag een digitaal toestel aanschaffen, en vroeg mij af of de vroegere lenzen passen op de huidige digitale body's van Minolta? Is het ook zo bij aanschaf van een nieuwe body dat er standaard geen lens bij is, of heb ik dit verkeerd voor?

Alvast bedankt voor jullie reactie!!!

Groeten, Dominique

Re: analoog versus digitaal

Ahum, sedert januari 2006 is Minolta gestopt met het maken van camera's.
    Sony heeft dit overgenomen.
    Of uw oude lenzen zouden passen op een Sony dus, weet ik niet maar ik denk van wel. Hier zouden de Sony bezitters een beter antwoord kunnen op geven.

BTW: Welkom op BD

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Ik ben geen sony bezitter (wel minolta gehad), maar alle Minolta lenzen met een minolta A-vatting passen ook op Sony DSLR's. De Minolta 303 heeft ook een A-vatting dus de lenzen zullen ook op een sony passen.

Realiseer je wel dat de beeldhoek wel veranderd op de Sony DSLR, je krijgt minder groothoek.

Wat voor lenzen heb je? Hm ik denk niet dat je omwille de lenzen je keuze tot Sony moet beperken. De meeste DSLR's worden trouwens met een kitlens verkocht.
      Last edited by Kiekvogel; 15 augustus 2008, 13:06.
      Ik ben op zoek naar een MB-20.

Comment

Hallo, blijkbaar moet ik nog veel bijleren, maar via deze site zal dit me wel lukken. De 2 lenzen die ik heb zijn Minolta AF lenzen type, 70-210 en 35-80.
        Bedankt voor jullie antwoord.

Comment

de minolta lens 70-210 F4 (beercan genaamd) is legendarisch geworden omwille van zijn scherpte en uitzonderlijk mooi bokeh en is zeer in trek bij Sony/minolta gebruikers.
          Hier kun je je lenzen terug vinden.
          Dyxum lens guide provides information about most lenses ever released for Minolta and Sony Alpha system (A-mount and E-mount DSLR, SLT, and ILC cameras)

Passen op alle sony toestellen zijnde de A200-a300-a350 en de A700.
          Zelfs zonder lenzen in je bezit zijn dit aanraders.

Comment

ik zal zeker de verschillende types van Sony vergelijken, verder vraag ik me af of er grote verschillen zijn in beeldkwaliteit tussen Sony & Nikon, Canon. Of heb je zelf (prijs/kwaliteit) een toestel waarvan je zegt, dit is het?
            Ik heb vroeger enkel die Minolta 303 si gehad.

Comment

prijs kwaliteit is volgens mij de sony A200 het beste toestel in het instapsegment.
              Beeldkwaliteit is zeer goed,een van de beste in zijn class, biedt veel mogelijkheden en heeft ingebouwde beeldstabilisatie. De A300 is gelijk aan de A200 maar dan met live-view.
              Heeft kantelbaar LCD-scherm en je kunt integenstelling tot de concurrentie, autofocus normaal gebruiken tijdens live-view mode, en LV geeft ook geen extra vertragingen. De A350 is gelijk aan de A300 maar dan met een 14mp sensor ipv 10mp voor de a200 en de a300.
              Persoonlijk gaat mijn voorkeur naar de A200 of A300 afhankelijk van het belang dat je hecht aan LV.

In het hogere segment (midsegment) heb je de A700, zeer performant en gebruiksvriendelijk toestel, ook met ingebouwde beeldstabilisatie. Zeer degelijk toestel.

Als je nog een trapje hoger wilt moet je nog even wachten.
              Op een 2 daagse sessie (13 en 14 september) wordt in aanloop van photokina, met vrij grote zekerheid de Sony 24mp FF DSLR aan de pers voorgesteld. Prijskaartje is nog niet gekend maar dit zal rond de 3000 euro hangen, kan ook meer of minder zijn, zijn pure speculaties. Zou in de winkel liggen eind september.

hier vind je een voorbeeld van de prijzen

Comment

Hallo, bedankt voor het doorlichten van de informatie, foto Rubens is trouwens een zeer interessante site.

Comment

Working...
                X