Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies gevraagd : Camera tussen 300-400€ ? Sony/Panasonic/Nikon/Fujifilm??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Advies gevraagd : Camera tussen 300-400€ ? Sony/Panasonic/Nikon/Fujifilm??

Ik heb al verschillende reviews(cameratown.com ,dpreview.com,dpphotojournal.com,photography.consu merelectronics.com, ....)over beide toestellen gelezen ondertussen , maar uiteraard worden de camera's niet overal hetzelfde beoordeeld ,wat de keuze niet vergemakkelijkt ...

Maar ik neig toch meer naar de Sony , deze heeft wat meer features die mij ook wel aanspreken (9.1MP,remote,nightshot,kan wel zoomen tijdens het filmen..) maar heeft dan wel maar 15X ipv 18X zoom , en begint bij 31MM ipv 28MM voor de Lumix .

Heeft iemand trouwens voorbeeldfoto's van wat dit verschil ongeveer uitmaakt?

Comment

Kan iemand ongeveer uitleggen , eventueel adhv wat foto's wat dat verschil uitmaakt ,

dus het verschil 15X(Sony H-50) of 18X(Lumix FZ18) zoom , en 28 of 31MM beginwaarde voor de lens?

Alvast bedankt voor de moeite !!

Comment

Download dit eens, staan genoeg voorbeelden in van 28mm voorbeelden enz

brochure 2008: http://www.panasonic.co.uk/get/param...ure%202008.pdf
        Last edited by lapino; 22 augustus 2008, 15:37.
        Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Heb mij onlangs zelf een sony H50 aangeschaft, en moet zeggen dat hij me blijft verbazen. Qua helderheid van de foto's, de mogelijkheden om de instellingen te personaliseren, de duidelijkheid en eenvoudigheid van het menu, het voordeel van een kantelbaar scherm, kortom, volgens mij een aanrader...

Comment

Ik heb de brochure van Panasonic eens afgehaald , daar staan inderdaad goede voorbeelden in van het verschil tss 28-35MM , dus dan heb ik toch al een goed idee ...

Zou de Photokina '08 nog veel aan de prijs gaan doen (en dan bedoel ik naar beneden toe )?

Comment

als blijkt dat fotografie een belangrijke hobby kan worden, ben je op langere termijn denkend, beter gediend met een spiegelreflex. Heel wat mensen met mega-zooms zijn ontgoocheld na een paar maanden en zitten daar met hun toestel.

Vooral rekening houdend met de vrij goedkope en kwalitatieve instappers van Nikon/Canon/Sony/Olympus is de keuze voor de aankoop van een compact steeds moeilijker te verdedigen.
              De grote sensor van de reflexen zorgt voor bijna ruisvrije foto's.

Het maken van filmpjes, foto's met mega-zoom van een vogel of vlinder, macro's van uw bloemen, ... dat zijn allemaal thema's die je eventjes zal doen maar die goesting is van korte duur.

Het belangrijkste blijft een goed portret, een geslaagde reportage van een huwelijk, communie, doop, ... een stevige flits of net het omgekeerde : kunnen foto's nemen bij weinig licht, ...

Ook niet te onderschatten : met een reflex wordt je net dat ietsje serieuzer genomen in het fotografie-wereldje. Als mensen zien dat je zo'n ("groot") reflex-toestel hebt, wordt je al eens gevraagd voor een kleine opdracht hier en daar. Het lokale krantje of schoolkrantje kan bijv. ook foto's van jou gebruiken, enz... In je eigen familie wordt je snel 'de' fotograaf omdat jij alleen zo'n 'echt' toestel heeft... Laatst nam ik gewoon foto's op een trouw, met m'n reflex, en enkele mensen kwamen gewoon naar me toe voor een portret. Zo kan je wat centjes bijverdienen... (niet iedereen weet hoe goedkoop die afdrukcentrales wel zijn).
              Je 'imago' is plots anders met een reflex dan met een compacttoestel. Niet belangrijk natuurlijk maar toch leuk...

Think twice.... met een Nikon D40x / D60 of Canon D400 / D450 kan je zeker niet missen. Goede kwaliteit/garantie/uitbreidbaar volgens je eigen interesse en budget/de lens heb je voor eeuwig ... Probeer zeker de piste van een tweedehands te verlaten, daarvoor zijn ze nieuw echt te goedkoop.

Bye
              Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
                als blijkt dat fotografie een belangrijke hobby kan worden, ben je op langere termijn denkend, beter gediend met een spiegelreflex. Heel wat mensen met mega-zooms zijn ontgoocheld na een paar maanden en zitten daar met hun toestel.

Vooral rekening houdend met de vrij goedkope en kwalitatieve instappers van Nikon/Canon/Sony/Olympus is de keuze voor de aankoop van een compact steeds moeilijker te verdedigen.
                De grote sensor van de reflexen zorgt voor bijna ruisvrije foto's.

Het maken van filmpjes, foto's met mega-zoom van een vogel of vlinder, macro's van uw bloemen, ... dat zijn allemaal thema's die je eventjes zal doen maar die goesting is van korte duur.

Het belangrijkste blijft een goed portret, een geslaagde reportage van een huwelijk, communie, doop, ... een stevige flits of net het omgekeerde : kunnen foto's nemen bij weinig licht, ...

Ook niet te onderschatten : met een reflex wordt je net dat ietsje serieuzer genomen in het fotografie-wereldje. Als mensen zien dat je zo'n ("groot") reflex-toestel hebt, wordt je al eens gevraagd voor een kleine opdracht hier en daar. Het lokale krantje of schoolkrantje kan bijv. ook foto's van jou gebruiken, enz... In je eigen familie wordt je snel 'de' fotograaf omdat jij alleen zo'n 'echt' toestel heeft... Laatst nam ik gewoon foto's op een trouw, met m'n reflex, en enkele mensen kwamen gewoon naar me toe voor een portret. Zo kan je wat centjes bijverdienen... (niet iedereen weet hoe goedkoop die afdrukcentrales wel zijn).
                Je 'imago' is plots anders met een reflex dan met een compacttoestel. Niet belangrijk natuurlijk maar toch leuk...

Think twice.... met een Nikon D40x / D60 of Canon D400 / D450 kan je zeker niet missen. Goede kwaliteit/garantie/uitbreidbaar volgens je eigen interesse en budget/de lens heb je voor eeuwig ... Probeer zeker de piste van een tweedehands te verlaten, daarvoor zijn ze nieuw echt te goedkoop.

Bye
                Toch leuk? Niet echt.
                Ik moet morgen naar een babyborrel (??) en er wordt van mij verwacht dat ik een knappe zwart/wit foto van de kleine maak voor tegen de muur te hangen. Ik kan amper een bloem deftig in beeld brengen

Comment

dat zwart-wit is niet echt een probleem, dat kan achterna. Een mooie compositie is het belangrijkste. Neem enorm veel foto's. Kies niet voor de zw/w stand op uw toestel.

Met Photoshop Elements kan je makkelijk achterna omzetten in zw/w, technieken genoeg, als je hem naar deze site doorstuurt (bij 'Software') zullen er zeker mensen zijn die hem willen omzetten in zw/w, om ter mooist.

Neem uw foto's ... voor je deelneemt aan die baby-'borrels' ...

D
                  Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
                    dat zwart-wit is niet echt een probleem, dat kan achterna. Een mooie compositie is het belangrijkste. Neem enorm veel foto's. Kies niet voor de zw/w stand op uw toestel.

Met Photoshop Elements kan je makkelijk achterna omzetten in zw/w, technieken genoeg, als je hem naar deze site doorstuurt (bij 'Software') zullen er zeker mensen zijn die hem willen omzetten in zw/w, om ter mooist.

Neem uw foto's ... voor je deelneemt aan die baby-'borrels' ...

D
                    Goei denkwerk bedankt voor het advies
                    Groeten
                    Pat

Comment

Ik sta toch altijd verbaasd bij het advies om direct een spiegelreflex te kopen. Als dan blijkt dat fotografie toch niet je ding is, het te veel tijd vraagt, je vrouw niet wil dat je er altijd in je eentje op uit trekt... dan vind ik een 600-700 euro toch veel geld voor een instap reflex en een zoom lens en ik schat nog laag denk ik.

Ik heb een tweedhands FZ-18 gekozen. Blijk ik binnen een jaar serieus hobby fotograaf geworden en ben ik hem toch beu, dan raak ik hem wel weer kwijt tegen een deftige prijsje en kan ik alsnog overschakelen.

Comment

@ Reginald Dwight : Ik heb ondertussen vorige dinsdag de Sony H-50 gekocht en ben er toch wel tevreden van ..

Ik begrijp jouw denkpiste ook wel , maar ik had ook nog een paar andere vereisten(uiteraard vooral de prijs), en ook , zoals al gezegd , als het mij écht gaat interesseren , kan ik nog altijd de overstap maken naar een reflex , en deze (hopelijk) voor een mooie prijs van de hand doen .

Ik begin nu pas te 'leren' over diafragma en sluitertijd etc , laat staan dat ik al de goede belichting/compositie voor een foto weet/vind , dus dit is volgens mij een goed toestel om daar eens mee te beginnen

En in mijn familie ben ik met dit toestel al 'de' fotograaf , dat zegt genoeg hè ..

Ik ga nog wat foto's posten in de beginnershoek en dan hoop er ik daar met wat tips toch wel wat op vooruit te gaan ..

Alvast bedankt voor de tips allemaal !

Comment

Working...
                        X