Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Digital IXUS 60

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon Digital IXUS 60

Hey allemaal

Ik ben net nieuw op dit forum en registreerde me omdat ik gigantisch geïnteresseerd ben in fotografie en me er graag wat zou in verdiepen.

Ik vroeg me nu af, ik heb een eigen digitaal cameraatje, Canon Digital IXUS 60, al zo'n 3 jaar oud. Ik gebruik 'm heel regelmatig en hij gaat overal mee naartoe. Nu vroeg ik me af of deze camera volstaat om écht mooie professionele foto's te kunnen maken. Hij heeft heel wat mogelijkheden, maar omdat ik geen échte kenner ben (jammer genoeg, maar daarvoor kom ik op dit forum), weet ik zo niet waar ik eigenlijk aan toe ben met deze.

Re: Canon Digital IXUS 60

Heb ook een ixus, een 90IS. Is handig om overal mee naartoe te nemen, maar de mogelijkheden van een reflex of zelfs een gevorderde compact zoals de canon G9/fuji S100FS of panasonic heeft ie niet.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Daar heb je 't al, ik weet niet eens wat 'gevorderde compact' betekent.

Comment

Een gevorderde compact:
        een toestel dat je ook manueel kan gebruiken
        een toestel waar je ook externe flitsers en/of studioflitsers mee kan aansturen
        een toestel dat redelijke ruisresultaten geeft bij een hogere iso
        een toestel dat meer de look en feel heeft van een reflex
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Hmm, oké. Daar begrijp ik al wat meer van. Ik heb echter nog nooit geprobeerd om zelf lichtsterkte, ISO, sluitertijd enzo in te stellen.

Hoe begin ik er ook aan, als ik er zo weinig van ken!

Comment

Waar ik in het begin heel veel aan gehad heb zijn filmpkes op youtube héhhéhé
            http://www.youtube.com/watch?v=aAxJRF73vwc (ook te vinden via www.dslrtips.com) de filmpkes van gordon laing zijn echt nuttig voor beginners

Daarna veel oefenen op het P programma (van prutser dus) en dan nog veel meer lezen! héhéhhé
            Nikon d80 & d90//sigma 18-200 OS//nikkor 70-300 mm VR//nikkor 16-85mm VR

Comment

Wat zijn professionele foto's? Het belangrijkste is dat je de foto's die jij wil maken, ook kan maken met het toestel dat je hebt.

Kijk hier op dit forum eens naar de foto's, kijk eens rond op flickr.com naar foto's, en bepaal welke jij mooi vind en graag zou willen maken. Kijk dan of dat lukt met de camera die je hebt, lukt het niet ben je misschien aan de nieuwe camera toe.

Het belangrijkste is het inzicht in wat een mooie foto is. Eén van de beste fotografen op een mountainbikeforum, schiet alles met een compact. Maar zijn foto's zijn altijd echt goed. Een dslr heb je ook niet altijd bij de hand, of is moeilijker om altijd overal mee naar toe te nemen.
              || Photography Blog ||

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nick DS Bekijk bericht
                Waar ik in het begin heel veel aan gehad heb zijn filmpkes op youtube héhhéhé
                http://www.youtube.com/watch?v=aAxJRF73vwc (ook te vinden via www.dslrtips.com) de filmpkes van gordon laing zijn echt nuttig voor beginners

Daarna veel oefenen op het P programma (van prutser dus) en dan nog veel meer lezen! héhéhhé
                Helaas, ik heb geen geluid op mijn computer (iets mis met de driver), dus daar ben ik ook niks mee.

@Drooze, ik fotografeer heel graag bloemen, insecten en landschappen (macro dus), maar ook kleine kinderen

Wat is dslr?

Comment

Working...
                X