Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 1000D: de moeite?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Canon EOS 1000D: de moeite?

    ik zelf was ook aant twijfelen tussen de 1000D, 450D & 500D
    Ze verkozen de 450D zeker boven de 1000D vanwege de zoeker etc.
    ze vonden de 500D niet echt een meerwaarde hebben.
    maar de 500D heeft wel HD filmfunctie dus ik denk dat ik hem ga nemen, ik heb hem al voor 600 euro met 18-55mm IS kitlens.
    dan koop ik nog een 55-250mm IS lens ( 200 euro ) & kan ik weer een paar jaar verder...
    de 450D met kitlens van 18-55mm IS kost 515 euro inclusief verzending:

    de 500D met kitlens van 18-55mm IS kost 600 euro inclusief verzending:


    voor die 100 euro meer koop ik een meer recenter toestel met HD filmfunctie

    Comment


    • #32
      Re: Canon EOS 1000D: de moeite?

      Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
      Klein, SD kaartjes en een driver die overbodig is zijn toch geen koopargumenten.....

      Sneller, betere AF en betere beeldkwaliteit wel.
      Natuurlijk wel, het zijn perfecte koopargumenten.
      Wat ben je met een camera met goede snelle AF als hij te groot en te zwaar voor je is om een hele dag rond te sleuren?

      Als je al voldoende SD kaartjes hebt liggen, dan kan dat een voordeel zijn. En sommige mensen durven wel eens de pinnetjes van CF kaarten om zeep helpen.

      De driver is belangrijk want hoe anders ga je die prachtige foto's op je PC zetten?
      Tot sluitertijd, Dirk

      Comment


      • #33
        Re: Canon EOS 1000D: de moeite?

        Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht

        De driver is belangrijk want hoe anders ga je die prachtige foto's op je PC zetten?
        Ik heb in 10 jaar nog nimmer ook maar 1 driver gebruikt.
        Na de eerste poging meteen voorgoed genezen van die Mickey Mouse zooi......

        Comment


        • #34
          Re: Canon EOS 1000D: de moeite?

          Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
          Ik heb in 10 jaar nog nimmer ook maar 1 driver gebruikt.
          Na de eerste poging meteen voorgoed genezen van die Mickey Mouse zooi......
          Aha! Ofwel gebruik je Mac, ofwel maak je gebruik van een kaartlezer.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.6.1) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

          Comment


          • #35
            Re: Canon EOS 1000D: de moeite?

            Oorspronkelijk geplaatst door Dekion Bekijk bericht
            Ik ben ook aan her rondkijken voor een dslr te kopen en ik ben aan het twijfelen tussen de 1000D of de 500D, prijsverschil is niet gigantisch groot.

            Maar is er een groot verschil tussen de toestellen? Ik bezit nu een Canon S3, mijn doel van foto's nemen is gewoon net iets meer dan de gewone thuisgebruiker. Ik trek beetje vanalles, kan zowel sport tot rondreis zijn...

            Bedankt voor de hulp!
            Hier staan de 1000D en de 500D naast elkaar. Kijk en vergelijk.

            Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

            Comment


            • #36
              Re: Canon EOS 1000D: de moeite?

              Oorspronkelijk geplaatst door Pixelke Bekijk bericht
              Hier staan de 1000D en de 500D naast elkaar. Kijk en vergelijk.

              http://www.dpreview.com/reviews/comp...1000d&show=all
              Lol, ja dat had ik ook al gedaan, was meer bedoeld op mensen die bv. één van de toestellen bezitten die me meer info konden geven, hehe...

              Ik leun nu vooral meer aan naar de Nikon D5000, wordt waarschijnlijk de Nikon...

              Comment


              • #37
                Re: Canon EOS 1000D: de moeite?

                Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                Ben nu overgestapt op de 5D. Die body is dus steviger, maar waarom zou ik dat nodig hebben? Als je die laat vallen is die ook stuk.
                De mijne is reeds van heuphoogte op een hardhouten vloer gevallen zonder ook maar een schram aan het toestel
                Mijn foto's
                Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                Comment


                • #38
                  Re: Canon EOS 1000D: de moeite?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1711 Bekijk bericht
                  So what? , veel jongere mensen (bv mijn kinderen) hebben het zichzelf wel zo aangeleerd. Ze kadreren trouwens verder op de PC net zoals zo velen hier...
                  het gaat hem niet om het kaderen, maar om het stilhouden, probeer maar ens met 7 ons(lichte camera) of 15 ons(iets zwaarder) met gestrekte armen stil te houden.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment

                  Working...
                  X