Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

overstap van PowerShot S3 IS naar DSLR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• overstap van PowerShot S3 IS naar DSLR

Yup!
    Ik ben nieuw hier en heb al het een en ander gelezen.
    Ik ben maar een amateurfotograaf (zoals velen hier denk ik) maar zou graag overstappen naar een DSLR.
    Ik zag enkele weken geleden dat Canon met een nieuw model uit is: de 1000D.
    De specs spreken mij wel aan maar ik had graag geweten of dit een interessant toestel is t.o.v. de 450D.
    De 1000D heeft maar 7 focuspunten en de 450D heeft er 9. Maakt dit een groot verschil?
    Ik heb nu 12x optische zoom met mijn PowerShot S3, maar welke lens zou ik moeten kopen om evenveel te kunnen zoomen (van lenzen ken ik bijna niks).
    Ik neem vooral veel natuurfoto's en foto's van wagens (stilstaand meestal).

Enkele foto's met mijn S3:

foto's zijn niet in originele formaat en kwaliteit hoor.

Gr
    Canon EOS 450D :: Canon 18-200 IS :: Batterygrip :: Canon Speedlite 430EX II :: Lowepro Slingshot 200AW

Re: overstap van PowerShot S3 IS naar DSLR

Oorspronkelijk geplaatst door Glenne Bekijk bericht
    Yup!

Ik heb nu 12x optische zoom met mijn PowerShot S3, maar welke lens zou ik moeten kopen om evenveel te kunnen zoomen (van lenzen ken ik bijna niks).
    lees dit hier even, heb ooit dezelfde vraag gesteld
    Hallo, ik heb momenteel een hybride fototoestel van canon, een powershot S1 IS. Dit heeft een 10x optische zoom, 5.8-58mm. Ik zou graag overschakelen naar een reflextoestel, Nikon D80 met 18-135objectief. kan iemand me zeggen of dit qua zoombereik evenwaardig is of dat ik hoger in objectief moet gaan (28-200?), ik wil
    Vriendelijke groeten, Sven
    Nikon D80 + Tokina 12-24 f4 + Tamron 28-75 f2.8 + Nikkor 50mm f1.8 + Nikon SB600 en een Canon Powershot S5 IS.

Comment

Bedankt Sven.
      Mijn camera heeft een bereik van 6-72mm maar met wat kun je dat dan vergelijken? Kun je dat omrekenen ofzo? Ik ken totaal (nog) niets van lenzen.

Gr
      Canon EOS 450D :: Canon 18-200 IS :: Batterygrip :: Canon Speedlite 430EX II :: Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Je doet (bij de S3) x6 om uit te drukken in 35mm equivalent (en te kunnen vergelijken), dus jouw bereik is 36 - 432mm.

Dit kan je misschien helpen qua inwijding in lenzen :
        Last edited by filipo; 4 augustus 2008, 11:55.
        Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Als je hetzelfde beriek wil dan de S3, kun je best de tamron 18-250 kopen, die komt het beste overeen kwa bereik. Als je een image stabilizer wilt, kan je altijd de sigma 18-200 OS (optical stabilisation) overwegen.

greetz,
          www.fotopie.be
          Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pieternlt Bekijk bericht
            Als je hetzelfde beriek wil dan de S3, kun je best de tamron 18-250 kopen, die komt het beste overeen kwa bereik. Als je een image stabilizer wilt, kan je altijd de sigma 18-200 OS (optical stabilisation) overwegen.

greetz,
            Er is zopas ook een 18-270mm van Tamron uit gekomen. 15X zoom dus.
            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Hoop dat ze dan niet veel meer kost, want het vercshil tussen 250mm en 270mm is kleiner dan je denkt
              Alles hangt af van de fotograaf zijn wensen natuurlijk, maar dan heb je inderdaad nog meer het bereik van de S3 IS

greetz,
              www.fotopie.be
              Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

Comment

is het interessant om 1 lens te kopen waarmee je "alles" kan (bv 18-250) of is het beter van een toevoeging te kopen aan je kitlens (bv: 18-55 en 55-250).

een toevoeging van je kitlens is iig een stuk goedkoper. zit er serieuze kwaliteitsverschil tussen dan?

deze lens vond ik nog niet zo slecht als toevoeging van de standaard 18-55 lens en valt nog mee van prijs: http://www.digicamshop.be/product/50...-4-5-6-is.html

wat denken jullie?

gr

Comment

deze heeft zo geen grote zoom maar waarschijnlijk ook niet slecht:

Tamron 18-200mm f/3,5-6,3 XR Di II Canon EOS
                  das dan +-11x als ik het goed voorheb?

wat denken jullie trouwens van het toestel zelf?

gr

Comment

De lenzen die je noemt zijn voor een beginner zeker niet slecht hoor, maar ook niet top. Let er op dat je binnen x tijd niet gaat willen veranderen naar een ietsje beter.
                    ik zou je aanraden eens de zoekfunctie te gebruiken op deze site, typ vb eens Tamron 18-200mm in, de resultaten zullen legio zijn. Als je canon wilt, surf hier en probeer uit te zoeken wat er binnen de prijsklasse ligt waar je aan denkt.

Greetz

sven
                    Vriendelijke groeten, Sven
                    Nikon D80 + Tokina 12-24 f4 + Tamron 28-75 f2.8 + Nikkor 50mm f1.8 + Nikon SB600 en een Canon Powershot S5 IS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Svendc Bekijk bericht
                      De lenzen die je noemt zijn voor een beginner zeker niet slecht hoor, maar ook niet top. Let er op dat je binnen x tijd niet gaat willen veranderen naar een ietsje beter.
                      Volledig waar. wat je natuurlijk ook kan doen, is tweedehands kopen. Instap materiaal kan je makkelijk tweedehands kopen, in een goeie staat, omdat er veel mensen zijn die upgraden! Ik heb een tweedehands 28-300mm van Tamron gekocht om te beginnen (naast de kitlens) en die was in prima staat! Kijk dus gerust eens in 'aangeboden' en je zal misschien een aantal mooie aanbiedingen vinden.

greetz,
                      www.fotopie.be

Comment

Working...
                      X