Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

overstap van PowerShot S3 IS naar DSLR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• overstap van PowerShot S3 IS naar DSLR

Yup!
    Ik ben nieuw hier en heb al het een en ander gelezen.
    Ik ben maar een amateurfotograaf (zoals velen hier denk ik) maar zou graag overstappen naar een DSLR.
    Ik zag enkele weken geleden dat Canon met een nieuw model uit is: de 1000D.
    De specs spreken mij wel aan maar ik had graag geweten of dit een interessant toestel is t.o.v. de 450D.
    De 1000D heeft maar 7 focuspunten en de 450D heeft er 9. Maakt dit een groot verschil?
    Ik heb nu 12x optische zoom met mijn PowerShot S3, maar welke lens zou ik moeten kopen om evenveel te kunnen zoomen (van lenzen ken ik bijna niks).
    Ik neem vooral veel natuurfoto's en foto's van wagens (stilstaand meestal).

Enkele foto's met mijn S3:

foto's zijn niet in originele formaat en kwaliteit hoor.

Gr
    Canon EOS 450D :: Canon 18-200 IS :: Batterygrip :: Canon Speedlite 430EX II :: Lowepro Slingshot 200AW

Re: overstap van PowerShot S3 IS naar DSLR

Oorspronkelijk geplaatst door Glenne Bekijk bericht
    Yup!

Ik heb nu 12x optische zoom met mijn PowerShot S3, maar welke lens zou ik moeten kopen om evenveel te kunnen zoomen (van lenzen ken ik bijna niks).
    lees dit hier even, heb ooit dezelfde vraag gesteld
    Hallo, ik heb momenteel een hybride fototoestel van canon, een powershot S1 IS. Dit heeft een 10x optische zoom, 5.8-58mm. Ik zou graag overschakelen naar een reflextoestel, Nikon D80 met 18-135objectief. kan iemand me zeggen of dit qua zoombereik evenwaardig is of dat ik hoger in objectief moet gaan (28-200?), ik wil
    Vriendelijke groeten, Sven
    Nikon D80 + Tokina 12-24 f4 + Tamron 28-75 f2.8 + Nikkor 50mm f1.8 + Nikon SB600 en een Canon Powershot S5 IS.

Comment

Bedankt Sven.