Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Online-ervaring Duitsland

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Online-ervaring Duitsland

    Gewoon voor wie het interesseert mijn (positieve) ervaring met online-aankoop in Duitsland.
    Ik weet dat Topfoto hier vrij populair is. Zelf heb ik uiteindelijk bij Mediaran (www.mediaran.de) gekocht o.w.v. positieve ervaring van een vriend. Ik heb gekozen voor een Canon Powershot S50 (samen met een CF-geheugenkaartje van 256 MB). Op één schoonheidsfoutje na (waarover zodadelijk meer) is alles vlekkeloos verlopen. Bestelling ge-ëmaild vorige week maandagavond om 18.44 uur. Vijf minuten later ontvangstmelding en bevestiging dat toestel in voorraad was (dat had ik telefonisch al gecheckt; mensen spreken Engels). Dertig minuten later e-mail met factuur- en rekeningnummer. Dezelfde avond via pc-banking geld overgeschreven van mijn Bacob-rekening naar KBC-rekening van Mediaran in België (die Belgische rekening vind ik een voordeel: geen kosten en psychologisch het gevoel dat je nog enige controle hebt over je centen). Toestel is maandagmorgen thuis afgeleverd (zonder een feestdag in Duitsland had ik het vrijdag gehad).
    Het schoonheidsfoutje dan: aan de telefoon had men mij verzekerd dat er een Nederlandstalige handleiding bij het toestel zou zitten, maar uiteindelijk was de hele zwik in het Duits. Aan de telefoon heeft men zich verontschuldigd: 'de collega had me helaas foutieve informatie gegeven'. Men raadde me aan de Engelstalige handleiding te downloaden via www.powershot.com. Dat heb ik ook gedaan, maar ik heb me nu toch de Nederlandstalige handleiding aangeschaft (dank voor de tip hier op het forum: telefoontje naar Sven Vandermaelen bij Canon in Diegem - 02-722 05 34). Kostprijs: 12 euro (voor het hele pakket: gebruikershandleiding, startershandleiding software, cd-roms etc.). Als ze niet voorradig is - ik had toevallig het laatste exemplaar - kan de levering wel twee weken duren, zei hij me.
    Luk

  • #2
    Ik kan alleen maar beamen wat je zegt. Heb mijn canon a70 in mediarangekocht en alles is inderdaad heel vlot en correct verlopen. Heb wel de indruk dat ze niet zo een uitgebreid assortiment hebben.

    tom
    klik

    Comment


    • #3
      Hi all,

      Ik lees met interesse alles wat ik vind over online aankopen in Duitsland want ik heb ook wel zin, gezien de veel betere prijzen, een of ander digitaal toestelletje te bestellen.
      Wat me echter tot nu toe tegenhoudt is het feit dat ik niet goeg weet hoe dat gaat met de BTW? Je betaalt uiteraard wel de Duitse BTW maar gezien die beduidend lager ligt dan deze bij ons vreesde ik dat bij het binnenkomen van de postcollis in Belgie men wel eens aangemaand zou kunnen worden de Belgisch BTW (of in elk geval het verschil) te komen vereffenen ???
      Weet iemand daar meer over? ervaringen?...
      Hartelijk bedankt voor alle nuttige info.

      Comment


      • #4
        Ik heb pas op zo. 16/6 een Olympus c-4000 besteld bij www.pixmania.de.
        Zeer vlotte afhandeling, want 4 dagen later op dondermiddag was het toestel (met de bestelde extra's) in mijn bezit.
        Wat douane-toeslag betreft: is dit binnen de Europese binnengrenzen geen verleden tijd? Bij een aankoop in Amerika of Australie enz.. bestaat wel nog een kans op douanekosten, maar binnen de europese gemeenschap betaal je gewoon de BTW van het land van aankoop en that's it!
        Toch zo in mijn geval. Ondertussen heb ik een cardreader + extra smartmedia besteld bij http://www.speichermarkt.de/.
        Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

        Comment


        • #5
          Bedankt voor de wel zeer interessante info.
          Ik ga op deze sites eens zien en misschien bestellen... Want de winkels hier ten velden zijn echt niet normaal met hun prijzen.
          Voor de Canon Ixus 400 durven ze zomaar 160 Euro meer vragen dan online in Duitsland.
          Sorry maar ik moet ook leven...

          Comment


          • #6
            Toch éébedenking. Ik zoek een Minolta Xt. Maar die verkopen zij niet. Al bij al een beperkt aanbod. Maar dit is ook het geval bij de andere merken, Canon, Nikon, ...
            Maar dit blijkt ook bij andere on line shops het geval te zijn.
            Gelukkig zijn er die de Xt wel aanbieden.
            Dank u voor de tip.

            Comment

            Working...
            X