Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon eos 450D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon eos 450D

Vraagje voor canon gebruikers ...

Ik schafte me onlangs deze camera aan en zet mijn eerste stappen in de fotografie.
    Een eerste probleem waarmee ik al te kampen heb is de scherpstelling in portretstand. Als ik één persoon fotografeer lukt het mij om scherp te stellen op het gezicht maar als ik twee mensen fotografeer lukt het mij niet om scherp te stellen op beide gezichten.
    Een ander probleem is het volgende : als ik foto's maak van mijn zoontje in zijn park lukt het vrijwel nooit scherp te stellen op zijn gezicht. De camera neemt altijd één van zijn kleurrijke knuffels om op scherp te stellen.
    Héél vervelend !

Kan iemand me helpen met wat goede raad en info over dit onderwerp ?

Merciekes,
    Marijke

Re: canon eos 450D

Probleem 2 => ga in de P mode staan en kies met het "wieltje" het gewenste AF punt (rode bolleke in uw vizier)
    Probleem 1 => personen staan niet in hetzelfde vlak => misschien is uw F waarde/ diafragma te groot => beperkte scherptediepte => ga in de AV mode staan en kies een kleinere F waarde (dit is wel een groter getal bv F8)

Grts Jan

PS Toch eens de manual raadplegen!
    Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Comment

Re: canon eos 450D

Voor probleem #1: als je toch één van de creative modes wilt gebruiken, probeer misschien de A-DEP stand (speciaal voor groepfoto's) eens. Maar inderdaad: de handleiding legt een en ander uit.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.6) - iPhone XR (iOS 18.6) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.6)

Comment

Working...
      X