Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

externe flitstrigger werkt niet (coolpix 5700)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • externe flitstrigger werkt niet (coolpix 5700)

    Vraagje :
    ik heb op mijn hotshoe een externe flitstrigger gezet en ik krijg die niet aan 't werken (met als gevolg dat mijn monoblocs ook niet flitsen)

    Wat ik wil is dat mijn toestel deze flitstrigger doet afgaan en zo de monoblocs doet flitsen maar niet door de interne flits te laten afgaan.

    wat heb ik gezet in het setup menu :
    pop up op manual
    speedlight control op auto

    als ik dan (aangezien 't op manueel staat klapt de interne flits niet uit) een foto neem dan gaat de trigger niet af. Ik zie wel op mijn menu van de coolpix het teken staan geen flits.
    Selecteer ik echter flits dan klapt de interne flits uit en gaat ie af (en ook de flitstrigger op de hotshoe)...

    Dus : hoe zorg ik ervoor dat als ik een foto neem mijn externe flitstrigger afgaat zonder dat mijn interne flits ook moet afgaan ...

    Liefst zo vlug mogelijk een antwoord ! donderdag heb ik een model dat langs komt !!!!! doemme waarom werkt het nooit


  • #2
    ik had dat ook met de flitsset
    maar volgens mij heb ik je dat al eens eerder verteld, ik gebruik nu een infrarood radio zender en ontvanger.
    1 kastje plug je in de lamp dit is de ontvanger, en de zender op je camera.

    Ik heb ze bij benel besteld.

    mvg
    gabriella
    Canon 300D en 350D
    canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
    canon 20-35 usm

    Comment


    • #3
      Originally posted by gabriella
      ik had dat ook met de flitsset
      maar volgens mij heb ik je dat al eens eerder verteld, ik gebruik nu een infrarood radio zender en ontvanger.
      1 kastje plug je in de lamp dit is de ontvanger, en de zender op je camera.

      Ik heb ze bij benel besteld.
      euhm ik ook bij benel, ik dacht dat je de TR-I shanghai bedoelde die bij benel in de lijst stond ... heb me dus vergist...

      Comment


      • #4
        heb nog even goed zitten kijken,
        wij hebben nu een radiozender.
        maar er staat geen merk op[:
        op de factuur staat het er ook niet op..

        ik hoop dat je ze snel weer aan de praat krijgt..
        PS ik heb ze toen netjes kunnen omruilen, en tegen een kleine bijbetaling kreeg ik deze..
        mvg
        gabriella
        Canon 300D en 350D
        canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
        canon 20-35 usm

        Comment


        • #5
          Omwisselen ? ik vermoed dat het niet zal lukken ...
          Snel aan de praat krijgen ? tja, tegen donderdagavond 19 uur maar ik moet 2 dagen gaan werken dus of dit tegen dan zal lukken om een alternatief te vinden ... denk het niet :-(

          Comment


          • #6
            oké, een oplossing zou dan zijn een synchro kabeltje met mijn monoblocs... maar neen wat een tegenvaller ... volgens nikon ...

            The AS-15 connects to the cameras accessory shoe and provides an external connection for flash synchro with separate Speedlight units.
            COOLPIX 3500 4300 5700 4500 2500 5000
            AS-15 - - *1 - - *2

            *1: E5700 internal flash will fire when an external Speedlight is connected.
            *2: A firmware upgrade (v1.7) has been provided which includes an option to cancel the internal Speedlight.


            Dus conclusie ... met de oudere 5000 zou ik geen problemen hebben, met de 5700 kan ik de interne flash niet uitschakelen en zal die altijd meeflitsen

            Comment


            • #7
              Hallo Heb je al geprobeerd met een Xblokje en een kabel.
              een Xblokje gebruik je in de flitsschoen en het geeft alleen contact aan het middelste contact.
              De kabel verbind een monoblok met het blokje op je toestel en zo verkrijg je de sychronisatie.
              De andere flitsers gaan af samen met die ene monoblok.
              Met welke flitsers werk je trouwens?

              De juiste instelling van de camera voor gebruik met studioflitsers is manueel.
              Tijd beneden de max sychronisatie, ik gebruik altijd een 125 ste.
              Diafragma volgens meting of proefondervindelijk, ik gebruik 11 bij 100 ISO.
              Werkt normaal perfect met alle toestellen.
              Ik heb het geprobeerd met Coolpix 990, D30, G2, D60, Eos 33 en met alle toestellen werkt dit perfect.
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • #8
                met een xblokje geeft hetzelfde resultaat. Het probleem is dus dat je bij een coolpix 5700 de interne flits moet laten uitklappen of er zal geen interne, noch externe flits getriggerd worden. Maar ...je kan niet de externe alleen laten triggeren, de interne zal altijd meegaan wat natuurlijk niet de bedoeling is (toch niet bij mij) Met zo'n xblokje blijft de interne flits ook afgaan bij 't nemen van een foto.

                Ik heb nu een soort "sokje" laten maken in de stoffenwinkel onder mij dat ik gewoon over de interne flits schuif ...dus laat die interne flits nu maar samen met mijn flitstrigger flitsen ... door die "sok" zie je daar niets van.

                ik gebruik falcon eyes fe600 monoblocs (600 watt flitsers met 250 watt modellights)

                Nu alleen maar hopen dat zoals bij de coolpix 5000 ook een firmware update ooit komt die 't mogelijk maakt om de interne flits ook uit te schakelen zonder de externe flits uit te schakelen.

                Groetjes

                Comment


                • #9
                  Het zou mij ten zeerste verwonderen moest die mogelijkheid NIET bestaan op je toestel...ik werk met de CP E995 en daar gaat het als volgt : je moet je in de manuele modus zetten met je "hoofdschakelaar".
                  Daar ga je in het menu en je kiest voor "speedlight options" en daar zet je "Int Flash off" op "on"....je zet dus de interne flitsuitschakeling op "aan".

                  Nu ga je als volgt te werk : je klapt je interne flits uit en je selecteert alsof hij moet flitsen...de impuls zal echter alleen naar de externe sturing gaan, en klaar is kees...

                  Laat me effe weten of dit werkt...

                  Stef

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Stef
                    Nu ga je als volgt te werk : je klapt je interne flits uit en je selecteert alsof hij moet flitsen...de impuls zal echter alleen naar de externe sturing gaan, en klaar is kees...
                    nope, dit is net het probleem ... bij het afdrukken van de foto zal de photocel op de interne flits redeneren dat er niet genoeg licht is en ook afgaan om bij te lichten ..Dit was ook zo op de coolpix 5000 maar daar is door firmware (vanaf versie 1.7) pas de mogelijkheid om de interne flits echt uit te schakelen.
                    Maar spijtig genoeg nog(laten we hopen) niet op de 5700

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by PhilippeVDP
                      [
                      nope, dit is net het probleem ... bij het afdrukken van de foto zal de photocel op de interne flits redeneren dat er niet genoeg licht is en ook afgaan om bij te lichten ..
                      [/quote]

                      klopt klopt....hier werkt het nochtans perfect...die cel zal inderdaad zijn werk blijven doen, maar alleen naar de externe sturen... Je werkt toch wel degelijk MANUEEL in de studio hoop ik ?

                      Stef

                      Comment


                      • #12
                        ik werk inderdaad volledig manueel in de studio ...raar dat het bij jouw wel werkt dan. Je werkt ook met een coolpix 5700 ?

                        Comment


                        • #13
                          nee..met de 995....enkele versies lager dan de jouwe dus dacht ik toch dat er bij jouw toestel op dat gebied geen achteruitgang zou mogen zijn...

                          Stef

                          Comment

                          Working...
                          X