Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5d of 40d voor concertfotografie?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 5d of 40d voor concertfotografie?

Mijn 30d is dringend aan vervanging toe.

Het toestel dat ik me nu ga aanschaffen dient enkel voor concertfotografie.

Indien de 40d dezelfde kwaliteiten heeft dan de 5d op hoge iso dan ga ik voor de 40d omwille van het grote prijsverschil en het (mogelijk?) verlies aan tele bij de 5d .

Is de ruisgevoeligheid vergelijkbaar voor beide toestellen? Zijn er nog andere factoren die pleiten voor een 5d?
    facebook

Re: 5d of 40d voor concertfotografie?

Ik denk dat je HIER het antwoord vindt. Ik heb geen van beide (hoewel ik al een tijdje begerig lonk naar de 40D), maar ik denk dat de conclusie zal zijn:
    - beste ruisverhouding: 5D
    - snelste (b.v. sport): 40D

Denk er wel aan dat de 40D een cropcamera is (en EF-S lensen, naast de EF-lensen aankan), terwijl de 5D een full-frame is, waarbij de lenskeuze beperkt is tot de EF lensen.

Helpt dit?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaak56 Bekijk bericht
      Mijn 30d is dringend aan vervanging toe.

Het toestel dat ik me nu ga aanschaffen dient enkel voor concertfotografie.

Indien de 40d dezelfde kwaliteiten heeft dan de 5d op hoge iso dan ga ik voor de 40d omwille van het grote prijsverschil en het (mogelijk?) verlies aan tele bij de 5d .

Is de ruisgevoeligheid vergelijkbaar voor beide toestellen? Zijn er nog andere factoren die pleiten voor een 5d?
      Speelt budget hier geen grote rol? De 5D kan idd veel minder ruis hebben, en de 40D is inderdaad sneller, maar ik dacht dat de 5D bijna het dubbele kost? Als je veel budget heb, kan je misschien wachten op de opvolger van de 5D... (mark II??). Het is niet de bedoeling om hier te beginnen speculeren, maar het gaat de ronde dat Canon mogelijk rond de photokina de opvolger zal aankondigen, die ook 6BPS schiet, en zelfde of betere technologie zal hebben dan de 40D...

greetz,
      www.fotopie.be
      Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

Comment

Bedankt voor de reacties en de links.

Nu op zoektocht naar een 5d............
        Iemand een suggestie waar ik dit toestel goedkoop kan verkrijgen?
        Heb ook wel interesse in een goed tweedehandstoestel.
        Ik zou hem binnen de week moeten hebben.
        facebook

Comment

Check bij "Aangeboden", naar ik meen zijn er verschillende in de aanbieding. Plaats eventueel zelf een zoekertje bij "Gezocht".
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

misschien hier:

of tweedehands op dit forum:
            Last edited by Petou; 30 juli 2008, 15:36. Reden: aanvulling

Comment

Working...
            X