Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sluiterprobleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sluiterprobleem

Sinds een maand of 2 is de sluiter van mijn D50 twee maal blijven hangen na continu shoots. De sluiter bleef omhoog hangen en kan niks meer doen. LCD -schermpje viel uit en alles blokkeerde. Aan- en uitzetten hielp ook niet. Pas na de batterij eruit gehaald en er terug ingestoken te hebben werkte de camera terug. Ik horde de sluiter terug omlaag klappen. (foto natuurlijk weg..)
    Heb dan gevraagd in mijn fotowinkel (Art & Craft in Gent, Mariakerke) wat dat kon zijn.
    "Die moet opgestuurd worden naar Nikon" zei de verkoper.
    Gezien de vakantieperiode en het feit dat ik eind augustus nog een trouw moet fotograferen zal ik wachten tot na de trouw om mijn toestel binnen te steken. (wil niet het risico lopen om mijn toestel niet intijds terug te hebben).
    Heeft iemand dat probleem nog gehad en hoeveel zouden de herstellingskosten zijn? (toestel is net 2 jaar en 2 maand oud, dus niet meer in garantie)
    Als het te veel kost zal ik me wel een nieuw toestel aanschaffen. Ik hoop dat tegen dan de D90 er is (of hoe hij ook zal heten). Indien het blijkt dat die D90 er de eerste maanden niet komt zal ik denkelijk overschakelen naar de D300. (alleen jammer van die 12GB aan sd-kaartjes die ik heb).
    Ik ga toch proberen van tegen eind augustus nog een reserve (nikon)body te pakken te krijgen om te gebruiken. Ik wil niet dat mijn toestel definitief defect geraakt op de trouw en niks in reserve heb).
    Groeten en "keep on shooting..."
    Koen
    Nikon D800 met Grip, Nikon D300s met grip, Nikkor 50 f/1.8, Nikkor 17-55 f/2.8G IF ED, Nikkor AF-S VR 80-400 f/4.5-5.6 ED, AF-S Micro Nikkor 105 f/2.8G ED, AF S Nikkor 10-24 f/3.5-4.5G ED, Nikon SB-600, Manfrotto 190XB, Manfrotto 804RC2

Re: Sluiterprobleem

Ik heb geen idee wat het kan zijn.

Misschien beter binnen brengen en een vervangtoestel vragen.
    Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

Comment

Het kan natuurlijk van alles zijn,maar het lijkt mij een stroom onderbreking.
      misschien de contactjes van accu en camera een beetje vies?
      gr.ron.
      http://exhi-fotografie.nl

Comment

Teneerste Koen, zal je volgens mij op die trouw niet veel continu shoots doen.

Ik denk dat je batterij gewoon op haar gat gaat bij die vele opnames na elkaar, en dat continu wegschrijven, het (probleem) van het blijven hangen van de spiegel bij te weinig energie bij Nikon cameras is er reeds van bij de analoge F4, blijkbaar is er méér energie nodig om de spiegel terug te brengen, dan om deze op te klappen, komt dan daar bovendien nog wat nodige energie bij voor het wegschrijven uit de buffer, dan gaat het helemaal mis.
        Volgens mij zit je gewoon met een batterijprobleem, ik zou eerst eens proberen om een continu schoot te doen met een nieuwe volopgeladen batterij, en niet meteen het toestel verdenken.

Natuurlijk is het steeds handig een reservetoestel bij te hebben op een trouwreportage, want de mensen verwachten iets van je.
        Last edited by Guest42; 28 juli 2008, 13:03.

Comment

ik heb sinds enkele weken het probleem ook dat hij blijft hangen bij veel foto's na elkaar te nemen.

de sluiter slaat dicht, maar niet open. Pas wanneer ik opnieuw de ontspanknop induw sluit hij 3 x snel na elkaar en dan is alles weer normaal!

dealer weet er ook geen raad mee

Ik zou hem toch ook binnen steken bij Nikon hoor.
          Nikon D300 + MB-D10 ~ SB900 ~Tamron 17-50 F2:8 ~ AF-S Nikkor 18-200 1:3,5 - 5,6G VR ~ Sigma 70-200 F2.8 II
          Lowepro Computrekker AW ~ Pro 65 AW

Comment

Working...
          X