Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D - probleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 5D - probleem

Hallo,

Een wreed lastig probleem is me vandaag overkomen met mijn nieuwe Canon EOS 5D. Ik steek er een imitatie batterij in maar nu komt die er met geen stokken uit. Al geprobeerd met dubbelzijdige plakband, stevige plakband, een tang maar niets wilt bewegen Als ik de witte "hendel" beweeg om de batterij los te maken dan kan je met je vingers de batterij bewegen maar hij veert er niet uit.

Heeft er misschien iemand nog andere, bruikbare tips, die ik kan proberen voor dat hij terug naar de winkel moet om dat ding er uit te laten halen (wat me zeker en vast iets gaat kosten)

Alvast bedankt !
    Christof Laeremans

Re: Canon 5D - probleem

Dat was dan geen Canon batterij ?

Vero
    « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
      Dat was dan geen Canon batterij ?

Vero
      Een namaak van de BP-511 batterij. In mijn EOS 30D paste ze perfect, dan "moest" ook perfect passen op de 5D.
      Christof Laeremans

Comment

Nu is het alleen nog wachten tot er je een paar de les komen spellen waarom je zo'n dure camera kunt kopen en er geen extra origineel batterijtje meer afkan enz..

Serieus, ik heb dit met een batterij ook eens voorgehad, een paperclipje een haakje aan plooien, het witte borgpennetje handmatig wegduwen, haakje achter de batterij prutsen en ie is er zo uit.
        De batterij hoef je niet weg te gooien, wat schuurwerk en ie zal perfect passen ( geef ik niet de voorkeur aan maar het werkt wel ).
        Met Lenmar, uniross enz heb ik dergelijke problemen nog nooit gehad, meestal komt dit voor met volledig merkloze accu's.
        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ChristofLaeremans Bekijk bericht
          Een namaak van de BP-511 batterij. In mijn EOS 30D paste ze perfect, dan "moest" ook perfect passen op de 5D.
          Is dit dan geen paradox?

Je bent niet alleen hoor, zeker met de 5D > search

Groetjes
          Vero

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
            Nu is het alleen nog wachten tot er je een paar de les komen spellen waarom je zo'n dure camera kunt kopen en er geen extra origineel batterijtje meer afkan enz..

Serieus, ik heb dit met een batterij ook eens voorgehad, een paperclipje een haakje aan plooien, het witte borgpennetje handmatig wegduwen, haakje achter de batterij prutsen en ie is er zo uit.
            De batterij hoef je niet weg te gooien, wat schuurwerk en ie zal perfect passen ( geef ik niet de voorkeur aan maar het werkt wel ).
            Met Lenmar, uniross enz heb ik dergelijke problemen nog nooit gehad, meestal komt dit voor met volledig merkloze accu's.
            Laat ze maar komen dan om mij de les te spellen want wie weet kunnen ze deze post in de toekomst nog gebruiken want de batterij is er uit !

RDB ... bedankt voor de tip !

En nu een battery grip bestellen voor de 5D zodat deze grap minder snel kan voorkomen. En die batterij die deze ellende veroorzaakt heeft die komt niet meer in mijn body ... en misschien toch maar uitkijken naar batterijen met een merknaam
            Christof Laeremans

Comment

Blijkbaar is het alleen de 5D die dat probleem heeft met sommige accu's, over de andere modellen die een BP511 gebruiken heb ik zo nog niets gelezen.

Ik gebruik zelf al jaren "compatibele accu's" zonder merk (van akkuinternational.de), en in de 20D/40D passen die perfect.

Als je zegt waar je de "probleemaccu" hebt gekocht, dan kunnen andere 5D-gebruikers daar ook rekening mee houden.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

........
                Last edited by jan.brouwers; 25 juli 2008, 18:38. Reden: vergissing
                Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Life is to short, 4this sh*t
                  Last edited by Veronique; 28 juli 2008, 21:05. Reden: Goede ziel ....hummm!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Blijkbaar is het alleen de 5D die dat probleem heeft met sommige accu's, over de andere modellen die een BP511 gebruiken heb ik zo nog niets gelezen.

Ik gebruik zelf al jaren "compatibele accu's" zonder merk (van akkuinternational.de), en in de 20D/40D passen die perfect.

Als je zegt waar je de "probleemaccu" hebt gekocht, dan kunnen andere 5D-gebruikers daar ook rekening mee houden.
                    Wel deze accu kwam van akkuinternation.de. Heb er daar ooit 4 gekocht en er was eentje die moeilijker ging in de grip (en juist die stak ik natuurlijk in de 5D).

Groeten,

Christof
                    Christof Laeremans

Comment

Hetzelfde voor gehad: batterij van akkuinternational in een 5D. Ze paste perfect in mijn Powershot G5.

Met enige moeite eruitgekregen met een chirurgisch tangetje en daarna eens aandachtig bestudeerd. Bleek dat enkele nokjes net iets te groot waren, een fractie van een millimeter. Met een scalpel die nokjes bijgesneden en het was in orde.

Smijt die batterij dus niet weg, maar pas wat esthetische chirurgie toe .
                      Fullator
                      Fotostudio Candela Zone
                      website: http://www.chronax.be
                      website: http://www.marquisemodels.eu

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ChristofLaeremans Bekijk bericht
                        Wel deze accu kwam van akkuinternation.de. Heb er daar ooit 4 gekocht en er was eentje die moeilijker ging in de grip (en juist die stak ik natuurlijk in de 5D).

Groeten,

Christof
                        In het ergste geval kan je een gaatje in de batterij boren en er een schroef indraaien> met een tang trekken.
                        Die nepbatterijen kosten < 10€

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                          In het ergste geval kan je een gaatje in de batterij boren en er een schroef indraaien> met een tang trekken.
                          Die nepbatterijen kosten < 10€
                          Inderdaad daar heb ik ook al aan gedacht die avond maar vond het risico te groot om een kortsluiting te maken in de batterij en op die manier de camera onbruikbaar te maken.

De tip met de paperclip heeft geholpen en die blijft toch in mijn achterhoofd zitten (voor het geval dat ... )
                          Christof Laeremans

Comment

Dit probleem is bij mij ook voorgevallen. Als deze in de 5D vast blijft zitten bljft deze ook in de grip steken! Ik heb ook nokjes van de batterij af moeten halen om ze passend te krijgen!

Is overigens alleen bij de 5D!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stinger666 Bekijk bericht
                              Als deze in de 5D vast blijft zitten bljft deze ook in de grip steken!
                              Bedankt voor de tip !

Groeten,
                              Christof Laeremans

Comment

Working...
                              X