Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon A70 of S45

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon A70 of S45

Hoi

Ik ben een tijdje aan het rondkijken om een eerste digitale camera te kopen. Maar ik geraak er niet echt uit, ik blijf twijfelen tussen de A70 en de S45.

De camera zou vooral in eerste instantie dienen om gewone vakantie- en door-de-weekse foto's te nemen. Maar ik wil in de toekomst wel iets meer gaan experimenteren met allerlei opties. Mijn grootste probleem is dus eigenlijk dat ik binnen een jaar niet opnieuw een camera wil gaan zoeken omdat de camera die ik nu zou kopen niet uitgebreid genoeg is.

En verder, is een 3 megapixel voldoende om een mooie foto af te drukken? (Het gewone standaard foto-formaat van bij de fotograaf)Voor alle duidelijkheid, ik wil geen professionele fotograaf worden maar wel kwaliteits-foto's

Woozle
    One's never alone with a rubber duck
    Nikon D70 - Canon A70

als je moet kiezen tussen de A70 en de S45 zou ik de S45 nemen. Alles mogelijk om te experimenteren. Heel goede kwaliteit en toch nog bij de compacte toestellen. Maar als je dan toch zou overwegen voor de S45. Neem dan voor ietsje meer de S50 met 5 milj pixels!

er wordt gezegd dat er goede kwaliteit is bij:
    2 milj pixels: 10x15 formaat
    3 milj pixels: tot A4 formaat
    4 milj pixels: tot A3 formaat

greetz

Comment

mmm normaal gezien zou ik dan met 3 megapixel meer dan voldoende moeten hebben. Ik denk niet dat ik ooit groter dan een A4 ga afdrukken. Er blijft natuurlijk ook het prijsverschil tussen de A70 en de s45.

Ik denk dat ik er nog een paar nachtjes over ga slapen In ieder geval bedankt Xerox.

groeten

Woozle
      Nikon D70 - Canon A70

Comment

Je zou nu bv de A70 kunnen kopen en direct al beginnen te sparen voor een superieur toestel...de microbe zal je snel te pakken hebben en de instellingen zullen rap te kort schieten

Tom
        --Canon PS A40--
        --BD0180BE--

Comment

Je zou nu bv de A70 kunnen kopen en direct al beginnen te sparen voor een superieur toestel...de microbe zal je snel te pakken hebben en de instellingen zullen rap te kort schieten
          Vind ik ook. En ik dacht dat de A70 ook zo goed als volledig manueel instelbaar was?

Comment

Hello!

Ik ben de bezitter van een Powershot S45 en ben ongelofelijk tevreden met mijn toestel. In het begin was het vooral standaard settings die ik gebruikte, maar nu experimenteer ik met van alles en nog wat. Geeft soms leuke en soms afgrijselijke effecten ;-)

Als ik nu een fototoestel zou kopen, dan zou het ofwel een S50 zijn als ik voor compactheid-kwaliteit kies of een G5 als ik voor het summum van kwaliteit koos. (sony neem ik niet omdat er geen CF in past)

Mvg,

Hasj Pee

Comment

je kan natuurlijk ook de S30 overwegen. alle functies zoals de s45, behalve minder pixels, nl. 3 Mpixels en de prijs is ook uiteraard ook minder.

Comment

Hoi iedereen

Ik denk dat ik van start ga met een A70. Komt uit verschillende sites als een goed all-round toestel uit de bus en op het eerste zicht zie ik geen echte minpunten. Die zogenaamde softe beelden waar ik in sommige forums commentaar op zie, vind ik niet echt een probleem.(ik vond de test-fotos in ieder geval vrij scherp en helder) Ik bewerk de fotos dan liever later nog iets met photoshop.

En de rest van mijn budget kan ik dan uitgeven aan een oplaadbare batterijen en 1 of 2 geheugenkaarten. In ieder geval bedankt voor de reacties en ik zal jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen

groeten

Woozle
                Nikon D70 - Canon A70

Comment

Working...
                X