Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik heb een D40 gekocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Ik heb een D40 gekocht

    Ik kan hier alleen maar aan toevoegen dat ik mijn D60 ook een stuk met mijn 'hart' heb gekocht. Ik was ook van plan een S100fs te kopen, maar zoals ik al vermelde op dit forum, heeft een dagje met de D50 van mijn schoonvader mij anders doen beslissen. Ik ben ook een hobbyist die nog veel moet leren en die ernaar streeft het beste uit zijn toestel te halen. Maar ik wil er wel plezier aan beleven, ik streef de perfectie niet na...
    In ieder geval, geniet van je D40. Ken Rockwell zal tevreden zijn
    Panasonic Lumix FZ2000

    Comment


    • #17
      Re: Ik heb een D40 gekocht

      ik ken de situatie perfect. Een kleine maande geleden ben ik ook gaan winkelen voor nen panasonic fz18 na hier lang getwijfeld te hebben dus alle mogelijkheden. In de winkel ook gezegd dat ik nog niet volledig overtuigd was en vervolgens lagen er 7 toestellen voor mijn neus om uit te testen. na met de verkoper de voor- en nadelen van alle toestellen besproken te hebben (en zijn opmerkingen kwamen meestal overeen met hetgeen ik hier gelezen heb) heeft hij mij zelfs al eens laten uitzoeken in het objectievenassortiment op welke manier ik mijn hobby zou kunnen uitbouwen bij de dslr's van de reeks. Na al begon ik toch de nikon d40 intressant te vinden, en toen de verkoper mijn dan ook nog eens een d40x aanbood voor de prijs van de d40 (389€) stond mijn keuze vollledig vast.

      sindsdien ben ik dus een trots bezitter van een nikon d40x met simpele kitlens die spoedig gaat vervangen worden
      http://www.mimoza.be/

      Comment


      • #18
        Re: Ik heb een D40 gekocht

        Oorspronkelijk geplaatst door Brijner Bekijk bericht
        Ik had graag op een andere manier hier binnengekomen, maar na deze thread is dat niet meer mogelijk denk ik.
        En waarom niet?
        Toch niet omwille van de reactie van één persoon, die zijn eigen keuze wat komt verdedigen en het moeilijk heeft dat andere mensen andere keuzes maken?

        Laat dit toch gewoon overwaaien, even (meewarig) glimlachen en dan naar het volgende topic ...

        Welkom en groetjes, Wim
        Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
        Fujifilm X100V - Sony RX100M3

        Comment


        • #19
          Re: Ik heb een D40 gekocht

          Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht

          Je hebt de camera nauwelijks en je droomt al van een andere lens.
          Macro, meer tele... je bent de typische gevoelskoper en daar zul je de rekening van betalen.
          Ik heb ook zo'n D40 (overgenomen van een spijtoptant)...
          kijk eens aan ... je zou blij moeten zijn met nog een gevoelskoper.

          1. dit zijn de mensen die de economie een hart onder de riem steken
          2. als ie een nette lens heeft aangekocht en spijt heeft, kan je er als de kippen bijzijn om die over te nemen ... prachtig toch.

          Echter ... het is een gevoelskoper die aan een budget vasthangt wat hem stukken minder interessant maakt ... zie topic beginners-set : d300 + 17-55 2.8 + 70-200 2.8

          Comment


          • #20
            Re: Ik heb een D40 gekocht

            Oorspronkelijk geplaatst door Brijner Bekijk bericht
            Want het is onmogelijk voor iemand van mijn IQ om een handleiding te lezen EN te begrijpen? Jij moet jezelf wel op een heel hoog voetstuk hebben staan ten opzichte van de andere mensen in de wereld.
            Ik vermoed dat die opmerking van ViewFinder vooral op het gebruiksgemak van de camera slaat en niet op het IQ van de gebruiker zoals jij hebt geinterpreteerd.

            Ik heb een bridge (S9600) en heb hetzelfde probleem.. voor een aantal aanpassingen die je in bepaalde omstandigheden nodig hebt (externe flash opzetten, af illuminator, raw, witbalans, isowaarde, ..) moet je in de menus gaan.

            Nee je moet er niet gestudeerd voor hebben, maar het is gewoon lastig dat wanneer je snel een foto wil maken, je eerst enkele seconden op het schermpje moet kijken en door de menutjes wandelen om die opties aan te zetten die je nodig hebt op dat moment.

            Professionelere toestellen hebben een groot aantal van die opties onder specifieke knoppen, of laten de gebruiker toe om voorkeursinstellingen te zetten, zodat je die met 1 druk op de knop iets kan in/uitzetten.

            Dat werkt niet alleen een pak gemakkelijker, je wordt ook sneller gewoon om de instellingen aan te passen, en voor sommige fotos heb je de tijd niet om in de menutjes te gaan, dan is het of een half gelukte foto met niet optimale instellingen nemen of geen..
            als je thuiskomt met de helft half gelukte fotos en je weet dat het beter kon als je instelling X snel had aangepast, dan wordt het frustrerend omdat de beperkingen van je goedkope camera iets te duidelijk worden


            In elk geval, veel plezier met je camera, en de S100fs zal ook veel in de menutjes hebben steken vermoed ik, dus dat is geen argement om de ene of de andere te nemen..
            Last edited by flipperkast; 24 juli 2008, 08:13. Reden: extra
            Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

            Comment


            • #21
              Re: Ik heb een D40 gekocht

              waarom op een andere manier binnenkomen, gaat toch goed zo en je bent binnen.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #22
                Re: Ik heb een D40 gekocht

                .........
                Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 17:58.

                Comment


                • #23
                  Re: Ik heb een D40 gekocht

                  Ach, niet te veel van aan trekken.
                  VF is gewoon tot op zijn oren verliefd op de Fuji en dan is het soms moeilijk aan te nemen dat anderen op iets anders verliefd worden.
                  Feit is dat de Fuji zeer veelzijdig is en dat eenzelfde veelzijdigheid bij een DSLR een stukje meer zal kosten maar dit zal je vrij ver kunnen doortrekken, waar het op een bepaald moment met de Fuji stopt.
                  In ieder geval, jou goed gevoel hoeft helemaal niet overeen te komen met dat van een ander. Jij moet er foto's mee maken, niet een ander.
                  Last edited by Franciskine; 24 juli 2008, 21:17.
                  Hubert

                  Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Ik heb een D40 gekocht

                    Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                    Ach, niet te veel van aan trekken.
                    VF is gewoon tot op zijn oren verlieft op de Fuji en dan is het soms moeilijk aan te nemen dat anderen op iets anders verlieft worden.
                    Feit is dat de Fuji zeer veelzijdig is en dat eenzelfde veelzijdigheid bij een DSLR een stukje meer zal kosten maar dit zal je vrij ver kunnen doortrekken, waar het op een bepaald moment met de Fuji stopt.
                    In ieder geval, jou goed gevoel hoeft helemaal niet overeen te komen met dat van een ander. Jij moet er foto's mee maken, niet een ander.
                    nee Hubert, ik ben niet verliefd op de Fuji.
                    Waar het mij omgaat is dat er in een aardig geschreven stukje wordt gesuggereerd dat 'er een dsrl' gevoel bestaat en dat het ook nog eens een 'romantisch' gevoel is. Vervolgens wordt met het vermelden van aankoopprijzen de suggestie gewekt dat een D40 voordeliger is dan een S100fs, hetgeen pertinent onjuist is.
                    Aan de overigen die zo vriendelijk waren op mijn woorden te reageren wil ik nog even meedelen dat ik zelf ook een D40 bezit en dat ik dus exact weet wat voor vlees ik in de kuip heb.
                    Prima cameraatje (heb ik ook al eerder vermeld!!!) maar zoals er aan vrijwel elke camera bezwaren kleven is dat ook het geval met een D40.

                    Het zit zo; je wilt een camera en je wilt de beste. Kun je de beste niet betalen dan neem je de op 1 na beste... enz enz enz tot je aan het meest uitgeklede 6 MP instap model zit. Om dan vervolgens de romantiek van een dslr ten berde te brengen gaat mijns inziens te ver.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Ik heb een D40 gekocht

                      Pas een beetje op met het manco dat je nu eenmaal het nonverbale plaatje mist bij een posting. Zelf steek ik als beginner ook van dit draadje weer dingen op en het helpt me als soms gewoon recht voor z´n raap een mening wordt gegeven. Dat scherpt me beter aan en persoonlijk ligt dat me ook nog beter dan de soms meer diplomatieke discussies. Ik beschouw het in ieder geval zo veel mogelijk als goedbedoeld. Maar ja, persoonlijk hè.
                      Kritiek is gratis advies, maar plaats dat hier wel in de context van de verschillende meningen van de meer ervaren mensen.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Ik heb een D40 gekocht

                        Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                        wordt gesuggereerd dat 'er een dsrl' gevoel bestaat.
                        Dat is er wel degelijk.
                        1) Het kijken door uw naam is nog heel wat anders dan bij een bridge alhoewel de tegenwoordige monitors ook wel zeer goed zijn.
                        2) De slag van de spiegel wordt nog steeds door velen als pas "echte fotografie" beschouwd. Het kunstmatig geluidje dat je een compac en een bridge kan laten maken, is niet hetzelfde als het gevoel dat je in de handen hebt.

                        Ik weet ook dat dit subjectieve zaken zijn die niet veel met de kwaliteit te maken hebben maar is dat niet dikwijls met romantiek
                        Hubert

                        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Ik heb een D40 gekocht

                          Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                          Ik weet ook dat dit subjectieve zaken zijn die niet veel met de kwaliteit te maken hebben maar is dat niet dikwijls met romantiek


                          Reden te meer om niet te zeggen dat het niet bestaat. 't Is niet omdat je een subjectief aanvoelen zelf niet ervaart, dat iemand anders dat niet kan hé.
                          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Ik heb een D40 gekocht

                            Ben ik even blij dat ik al die kunstmatige geluidjes heb kunnen uitschakelen.
                            Ik heb ongeveer een halve eeuw geleden eindeloos geprobeerd om vogeltjes te fotograferen met een Praktisix.
                            Camera op een statief in de buurt van de plek waar ze eten zochten, draadontspanner van 10 meter... enfin je kent het wel.
                            Helaas, elke keer als die spiegel opklapte dan waren die vogeltjes alweer in het luchtruim, ik heb vooral veel staartjes gefotografeerd.
                            Teneinde raad heb ik mij een dubbeloog reflex aangeschaft van een bekend duits merk, de lichte tik van de centraal sluiter verontruste de vogeltjes gelukkig niet.
                            Ik herinner mij nog hoe heerlijk ik het vond om door een schachtzoeker te kijken... en om dat gevoel weer te krijgen heb ik een antieke 6x6 diaviewer zodanig verbouwd dat die precies op het klapschermpje van mijn 'onromantische' bridge camera past.
                            Dus ik zal maar toegeven dat er zoiets als camera romantiek bestaat, of is het weemoed met een vleugje aftakeling?

                            Comment


                            • #29
                              Re: Ik heb een D40 gekocht

                              Ik had overlaats hetzelfde met de D3(bijna toch).
                              Ik zag in een struik een klein konijntje en kon het tot op ±1m benaderen. Fototje getrokken maar door de klap van de spiegel was het gaan lopen.
                              Gelukkig is de D3 nu veel sneller dan uwe Praktisix van toen, zodat ik toch één min of meer geslaagde foto heb ipv. een staartje.
                              Hubert

                              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Ik heb een D40 gekocht

                                *verwijderd*
                                Last edited by Brijner; 20 oktober 2008, 02:11.
                                Nikon D40 met een 18-200 AF-S DX VR F/3.5-5.6 G-IF ED en een AF-S 18-55 F/3.5-5.6 GII ED Kitlens

                                Comment

                                Working...
                                X